تعداد بازدید: ۸۳۸
کد خبر: ۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ - 2020 24 October
امام جمعه موقت نی‌ریز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان این که ایمان و روحیه هر بیماری را درمان می‌کند، از لزوم ابراز محبت در خانواده گفت.
حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه لزوم توجه به کودکان را یادآور شد و اظهار داشت: «می‌شود گفت اکثر پرونده‌های قضایی، ریشه خانوادگی دارد؛ حتی جرائمی مانند رشوه و اختلاس می‌تواند ریشه در خانواده داشته باشد؛ چون وقتی ریشه‌یابی می‌کنیم، می‌بینیم مجرم، دوره کودکی درستی نداشته است. خیلی بعید است در محیط خانه‌ای که پدر و مادر با فرزندان رفیقند و آرامش برقرار است، یک سارق بیرون بیاید.»

وی افزود: «باید اظهار علاقه را به افراد خانواده بیان کرد و فرزندان را بوسید که ثواب زیادی دارد. بچه‌ها ببینند که مرد به همسرش می‌گوید دوستت دارم و محبت کردن را یاد بگیرند.  هرکس فرزندی در خانه دارد، باید خودش را در حد طفولیت پایین بیاورد و با زبان خودشان با آنها سخن بگوید و رفتار کند.  در خانه باید شوهر و پدر باشید و مشکلات خود و حتی مردم را به خانه نیاورید و با اعضای خانواده تقسیم نکنید.
این مشکل در خانواده برخی از علما و بزرگان هم وجود دارد و غفلت از خانواده برایشان مشکل ایجاد کرده است.»

خطیب جمعه نی‌ریز هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و عنوان داشت: «رهبر انقلاب فرمودند: نیروی انتظامی نماد اقتدار، عقلانیت، صلابت و محبت است. در کنار اقتدار، محبت و مدارا هم باید وجود داشته باشد. در این وضعیت باید مردم را بهتر درک و با مدارا با آنها رفتار کرد. افراط و تفریط نداشته باشید. البته باید با کسانی که امنیت را بر هم می‌زنند و مزاحم اموال و نوامیس مردم هستند، برخورد شود.»

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نی‌ریز هم در بین دو نماز سخنرانی کرد. وی که حدود دو و نیم سال است این مسئولیت را بر عهده دارد، به بیان آمار و ارقام خدمات و کشفیات نیروی انتظامی در یک سال گذشته پرداخت که شرح آن را در خبر دیگری در همین زمینه و همچنین در نسخه چاپی هفته‌نامه نی‌ریزان فارس می‌خوانید.

وی همچنین اعلام کرد که به مناسبت هفته نیروی انتظامی، ۲۰ درصد به خودروها و ۶۰ درصد به موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ به مدت ۱۰ روز تخفیف داده می‌شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها