تعداد بازدید: ۹۷۸
کد خبر: ۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ - 2020 12 October
جانشین استاندار در ستاد مدیریت بیماری کرونا فارس از آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی در استان از روز چهارشنبه ۲۳ مهرماه جاری به مدت ۱۰ روز خبر داد.
عبدالرضا قاسمپور در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: با توجه به افزایش آمار تعداد مبتلایان و بیماران بستری کووید ۱۹ طی روزهای اخیر در فارس، با تصمیم ستاد استانی مدیریت کرونا، از روز چهارشنبه محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: فارس اکنون در وضعیت هشدار این بیماری قرار دارد و برای جلوگیری از قرمز شدن شرایط، تدابیری از ۲۳ مهرماه به مدت ۱۰ روز اجرایی خواهد شد و طی مدت اعلام شده، شاهد افزایش بازرسی و نظارت بر نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی واحدهای صنفی، تولیدی، صنعتی، خدماتی، کارگاه‌های ساختمانی، طرح‌های عمرانی و ادارات خواهیم بود.

جانشین استاندار در ستاد مدیریت بیماری کرونا فارس از تعطیلی آموزش‌های حضوری در مدارس، دانشگاهها، حوزه‌های علمیه، مدارس شبانه روزی، زبان سراها، کتابخانه‌ها و… خبر داد و گفت: در این مراکز تنها آموزش غیر حضوری دنبال خواهد شد.

قاسم‌پور همچنین از تعطیلی استخرهای سرپوشیده، سینماها، موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و باشگاه‌های بدنسازی و برخی رشته‌های ورزشی مانند کشتی و بازی‌های پربرخورد طی بازه زمانی اعلام شده خبر داد و عنوان کرد: بر اساس مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور استاندار فارس در سراسر استان استفاده از ماسک در ادارات برای کارکنان و مراجعان الزامی است.

او، برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، همایش، ختم، برنامه اجتماعی و فرهنگی ممنوع دانست و تاکید کرد: در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، مصوب شده تالارهای پذیرایی، کافی شاپ‌ها، قهوه خانه‌ها واحدهای از چهارشنبه ۲۳ مهرماه به مدت یک هفته تعطیل شوند و رستوران‌ها و فست فودها تنها به صورت بیرون بر ارائه خدمت کنند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: اکیپ ویژه نظارت که از قبل راه‌اندازی شده بر وضعیت حمل ونقل عمومی، پایانه‌های مسافربری، بخش‌های اداری و غیراداری دستگاه‌های اجرایی به شدت نظارت خواهند داشت و با افراد و مدیران درهر پست و منصب که مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا را رعایت نکنند برخورد قانونی می‌شود.

قاسمپور یادآور شد: این برنامه با همکاری بازرسی استانداری فارس، واحد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، سازمان صمت، شهرداری، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی اجرایی می‌شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها