تعداد بازدید: ۱۳۶۳
کد خبر: ۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ - 2020 04 October
اثر گل و مرغ و تذهیب " غوغای بهار" که بر روی مس میناکاری شده است در نمایشگاه مجازی کشور استرالیا پذیرفته شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی ریز؛ مرضیه پیروی با اعلام این خبر گفت: مجله garland استرالیا، فراخوانی با عنوان the gift of time منتشر ساخت که از هنرمندان جهان خواسته شده بود تا آثار هنری ارزشمندی که در طول مدت قرنطینه کرونا خلق کردند را برایشان بفرستند تا در یک نمایشگاه مجازی به نمایش گذاشته و در شماره جدید آن مجله چاپ شود.

وی افزود: من اثر غوغای بهار را را طی مدت ۳ ماه قرنطینه انجام دادم که مضمون این اثر به این موضوع اشاره داشت که نوروز در ایران جشن آغاز بهار است، جشنی که عشق و دوستی را به همراه دارد، چون امسال به خاطر بیماری کوید ۱۹، ما در ایران نتوانستیم همانند سالهای گذشته نوروز را جشن بگیریم،" غوغای بهار" گوشه ای از بهار را به تصویر می کشد که عشق و دوستی را با خود به ارمغان می آورد.

پیروی ادامه داد: این اثرمیناکاری روی مس، در اندازه ۳۰ در ۳۰ سانتی متر کار شده است و ترکیبی است از نقوش اسلیمی و ختایی که در وسط آن طرح گل و مرغ می باشد.

این اثر پس از انتشار در نمایشگاه مجازی، اکنون در مجله garland به چاپ رسیده است.

گفتنی است مرضیه پیروی متولد  نی ریز و دانش آموخته کارشناسی ارشد زیست شناسی است که به مدت 18 سال در حوزه نگارگری و تذهیب فعالیت می کند. وی که ابتدا از محضر استاد بابک معصوم نگارگری را آغاز کرده است از محضر اساتیدی همچون استاد حمیدرضا رفعتی، دکتر پرویز اسکندرپورخرمی و استاد صولت اله باصری هم بهره برده است.

آثار تذهیب قرآنی و نگار گری پیروی در اسفند سال 95  نیز به مدت بیست روز در نمایشگاه"رویال لندن" به نمایش گذاشته شد. این هنرمند پرتلاش موسس کارگاه و گالری هنری" آماتیس"  در نی ریز است  و نمایشگاه های جمعی و انفرادی بسیاری را در سطح استان و کشور برگزار کرده است، پیروی هم اکنون در حال آموزش این هنر به صورت مجازی و حضوری به هنرجویان  علاقه مند در نی ریز و سراسر کشور است.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها