تعداد بازدید: ۹۶۹
کد خبر: ۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸ - 2020 30 September
جلسه برنامه‌ریزی برای اربعین حسینی در نی‌ریز به دعوت سازمان تبلیغات اسلامی در سالن فرمانداری شهرستان نی‌ریز، ۹ مهرماه تشکیل شد.
امید شهدان، نی‌ریزان فارس:‌ حجت‌الاسلام جنگجو رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی‌ریز از اعزام نکردن زوّار به مراسم اربعین حسینی و ۲۸ صفر به مشهد مقدس خبر داد.

وی گفت: کمک‌های مؤمنانه و اطعام نیازمندان با رعایت نکات بهداشتی در دهه پایانی صفر اجرا می‌شود.

در ادمه طبری بخشدار پشتکوه گفت: هر ساله جمعی از مردم شهرستان خاتم استان یزد به رسم دیرین به امامزاده روستای غوری برای عزاداری می‌آمدند اما با توجه به شرایط امسال نمی‌توانیم پذیرای عزاداران باشیم.

در ادامه، سرهنگ عباداله امیری جانشین سپاه نی‌ریز گفت: برپایی موکب طبق دستور ستاد مبارزه با کرونا منتفی می‌باشد، چنانچه شرایط به وضعیت مطلوب رسید ملزم به برپایی موکب انصارالحسین هستیم تا از ورود زائرانی که از استان‌های غربی قصد سفر به کرمان را دارند به داخل شهر نی‌ریز بگیریم و مایحتاج اولیه را خودمان برایشان در این موکب آماده کنیم اما باز هم این تصمیم زمانی اجرا می‌شود که ستاد کرونا این مجوز را به ما بدهد.

امیری اضافه کرد: شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده است که سپاه مدیریت حرکت مردمی ‌به سمت مرقد شهید قاسم سلیمانی را برعهده گرفته تا در دهه آخر صفر مردم به جای سفر به کربلا به کرمان بروند اما این حرکت مردمی ارتباطی به سپاه ندارد.

او ادامه داد: مرحله سوم رزمایش همدلی و مواسات در دهه آخر صفرالمظفر به اجرا در می‌آید.

داور آل‌داوود رئیس بهداشت که با تأخیر به جلسه رسید گفت: بر پایه آخرین آمار (۸ مهرماه) ۱۲ نفر به کرونا در نی‌ریز مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۹ نفر یا مسافرت رفته بودند یا دید و بازدید با کسانی که مسافرت بودند، داشته‌اند.

این متخصص قلب و عروق در جایی دیگر افزود: چنانچه در عزاداری‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود؛ آمار کرونای نی‌ریز افزایش پیدا خواهد کرد.

آل‌داوود افزود: نزدیک به ۲۵ نفر مادر باردار و ۸۰ کودک در شهرستان نی‌ریز دچار سوء تغذیه هستند که لازم است خیّرین و دستگاه‌های اجرایی مساعدت کنند.

سرپرست فرمانداری نی‌ریز گفت: برپایی موکب محبین الزهرا در کربلا به نام نی‌ریز و انصارالحسین در جاده کمربندی نی‌ریز اقدامی پسندیده در سالهای گذشته بود.

مراد هدایت فضاسازی و پخش نوحه در هفته پایانی ماه صفر در محیط ادارات را الزامی خواند و خطاب به رئیس هیأت‌های  مذهبی گفت: عزاداری دهه آخر صفر به صورت محدود و در فضای‌ باز باشد.

او همچنین از مجموعه سایبری بسیج خواست با کسانی که در فضای‌مجازی جوّ سازی می‌کنند و به نام نهادهای رسمی شهرستان بیانیه مناسبتی انتشار می‌دهند، برخورد کند.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها