تعداد بازدید: ۱۰۹۵
کد خبر: ۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶ - 2020 24 September
بی احتیاطی بنه چین ها باعث سوختن و ازبین رفتن بیش از پانزده هکتار از پوشش های جنگلی مرتعی شهرستان نی ریز شد.
بی احتیاطی بنه چین ها باعث سوختن و ازبین رفتن بیش از پانزده هکتار از بهترین پوشش های جنگلی مرتعی شهرستان متشکل از درختان بنه و کیکم و ارژن و حتی تعدادی اُرس (وُل) و بوته های مرتعی زیادی شد. 

آتش سوزی  پس از اطفا اولیه که حدود ۴ ساعت به طول انجامید بعلت وزش شدید باد در ساعت ۱۸ مجدد شعله ور شده بود که توسط تعدادی از طبیعت دوستان اهل قطرویه مهار گردید. 

سرپرست اداره منابع طبیعی نی ریز گفت: متاسفانه در سال جاری با توجه به ادامه دار شدن گرمای هوا و پوشش علفی انبوه بی سابقه احتمال حریق در جنگلها و مراتع زیاد و همچنان به قوت خود باقیست و شروع برداشت میوه بنه و حضور افراد بنه چین در طبیعت این خطر را افزایش خواهد داد. ضمن اینکه برداشت این محصول جنگلی با رعایت روش صحیح و بدون آسیب به این درخت زیبای طبیعی ، جهت هر شخص به اندازه مصرف خانوار ، مجاز بوده و برداشت جهت فروش و بیش از عرف ، دارای ممنوعیت و تخلف محسوب میگردد.

 جمالی افزود: از هم شهرستانی های عزیز تقاضا داریم جنگل ها و مراتع شهرستان مان که جزو متنوع ترین و ارزشمند ترین عرصه های طبیعی کشور هستند را سرمایه های غیر قابل بازگشت حساب کرده و در حفاظت از آن ها بیش از پیش تلاش نمایند. به جرات میتوان گفت درختانی که در حریق دیروز از بین رفتند دیگر هرگز در آن محدوده مستقر نخواهند شد و لکه های خالی آن همچون حریق های گذشته لای رز ، حسن آباد ، چاه چیک و چاه بند و ... سالهای سال در طبیعت بکر منطقه به چشم خواهد خورد. 

لازم به ذکر است  حضور و تلاش پرسنل  سیمان خاکستری، سیمان سفید ، اهالی ده فاضل، دامداران و اهالی قطرویه ، اهالی جعفر آباد ، مشکان و همکاران منابع طبیعی از گسترش آتش و آسیب بیشتر به طبیعت زیبای منطقه جلوگیری کرد. 

همانطور که گفته شد خطر حریق در طبیعت همچنان وجود دارد و خودداری از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع مورد استدعاست.




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها