تعداد بازدید: ۲۲۹۴
کد خبر: ۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ - 2019 30 December
توسط صنعتگر نی‌ریزی:
از کوچکترین چاقوی دست‌ساز جهان در دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان فارس رونمایی شد.
روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نی‌ریز: یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس و دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در واپسین روزهای آذرماه به کار خود پایان داد.

این نمایشگاه شاهد رونمایی از کوچکترین چاقوی دست ساز جهان بود که با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، نماینده شورای جهانی صنایع دستی در غرب آسیا و اقیانوسیه و مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس خاتمه یافت. 

حمیدرضا هادی رئیس میراث فرهنگی نی‌ریز گفت: پس از افتتاح نمایشگاه تمامی حاضران و میهمانان در غرفه چاقوسازی نی‌ریز حضور یافتند و پس از توضیحات تخصصی آقایان عطاپور از این محصولات رونمایی شد.

کوچکترین چاقوی جهان به اندازه ١٠ میلی‌متر توسط هنرمند چیره‌دست نی‌ریزی استاد محمدرضا عطاپور ساخته شد.

این هنرمند که تا پیش از این رکورد چاقوی ١٤ میلی‌متری را داشت، گفت: این چاقو از جنس نیکل- سیلور ساخته شده و جنس دسته آن میکارتا بوده که قرار است با همکاری اداره کل میراث فرهنگی به عنوان کوچکترین چاقوی دنیا در کتاب گینس به ثبت برسد. 

مسئول میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان نی‌ریز اضافه کرد: در حاشیه برپایی این نمایشگاه از مجموعه کلکسیونی چاقوی نی‌ریزی و سن‌مای فولاد و استنلس که برای دومین بار در خاورمیانه تولید شده است رونمائی شد.

همچنین در این نمایشگاه صنعتگرانی همچون مریم رحیمی، زهرا نظری، صدیقه سلیم جواهری، صابر دیندارلو و مختار زارع از صنعتگران نی‌ریزی به ترتیب در رشته‌های  سراجی سنتی، گلیم بافی ، مینای مس، پیکر تراشی با احجام چوبی، گوهر تراشی شرکت داشتند. 

هادی در پایان گفت: در این نمایشگاه که دو حوزه صنایع دستی و گردشگری به صورت همزمان برگزار شده سالن حافظ در اختیار فعالان حوزه گردشگری کشور و همچنین ٢ سالن بهار و سرو به فعالان و هنرمندان عرصه صنایع دستی کشور اختصاص داده شد که ٢٧ استان کشور حضور داشتند. در بین شرکت کنندگان حوزه گردشگری بسیاری از شهرداری‌ها و شورا‌های اسلامی شهرهای استان فارس دیده می‌شدند که توانمندی‌های شهرستان خود را در کنار دیگر جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی به نمایش گذاشته بودند و سرمایه‌گذارانی را در حوزه‌های فرهنگی و تفرجگاهی جذب کردند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها