تعداد بازدید: ۸۰
کد خبر: ۱۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ - 2023 20 May
نویسنده : دبی فورد

مترجم: فرناز فرود
تعداد صفحات: ۲۴۰
انتشارات: کلک آزادگان

کتاب نیمه تاریک وجود یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های مربوط به خودشناسی است. همه ما ویژگی‌هایی داریم که نمی‌خواهیم با آن‌ها شناخته شویم، گاهی اوقات این ویژگی‌ها را در درون خودمان نیز کتمان می‌کنیم و از آن‌ها می‌ترسیم. این ویژگی‌ها مانند سایه هستند و می‌توانند شامل حسادت، جاه‌طلبی، فریب‌کاری یا تنبلی شوند، امیال فوق معمولاً با شدت متفاوتی در انسان‌های مختلف بروز پیدا می‌کنند. نویسنده این کتاب، اسم سایه‌های شخصیتی ذکر شده را نیمه تاریک وجود نامیده است.

برای آن‌که بتوانیم زندگی بهتری داشته باشیم باید بتوانیم به یکپارچگی درونی برسیم، این کار نیازمند انجام تمرینات مختلف است. کتاب نیمه تاریک وجود از ده فصل تشکیل شده. این کتاب تلاش دارد تا مفهوم نیمه تاریک وجود را توضیح داده و به ما بیاموزد تا چگونه با این موجودیت کنار بیاییم و خود واقعی‌مان را بپذیریم، پس از آن یاد می‌گیریم که با استفاده از شیوه‌های آموزشی مناسب برای خودمان امکان تغییر را فراهم کنیم.

کتاب فوق توسط دبی فورد معلم و نویسنده برجسته آمریکایی نوشته شده است. این روانشناس ۶۷ ساله آثار فراوانی را در حوزه خودشناسی نوشته است. کتاب‌های او را می‌توان تلفیقی میان روان‌شناسی مدرن و راهکار‌های معنوی دانست.

متن زیر برگرفته از این کتاب است:
لایه‌ی خارجی شما آن چهره‌ای است که رو به دنیا قرار دارد. این لایه خصوصیاتی را پنهان می‌کند که سایه شما را می‌سازد. سایه‌های ما آن‌قدر خوب استتار شده‌اند که اغلب ما یک چهره به دنیا نشان می‌دهیم، در حالی‌که در واقع آن روی کاملاً متضاد در درون ماست. بعضی از مردم با ایجاد لایه‌ای سخت احساسات خود را مخفی می‌کنند یا نقابی از شوخ طبعی به چهره می‌زنند تا غم‌هایشان را پنهان کنند. کسانی که عقل کل هستند در واقع حماقت‌شان را پنهان می‌کنند و برخی دیگر که رفتار‌هایی خودخواهانه دارند، احساس ناامنی خود را پنهان می‌دارند.

نیمه پنهان وجود ما

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها