تعداد بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ - 2023 20 May

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

صمت 
چرا نی‌ریز فروشگاه جانبو ندارد و بازنشستگان تأمین اجتماعی برای خرید باید به شیراز بروند؟ وقتی کارت حقوق شارژ می‌شود، مبلغ زیادی باید برای کرایه بپردازیم. 

پاسخ صمت:
با سلام، افراد در صورت وجود متقاضی، می‌توانند مثل فروشگاه افق کوروش از شرکت جامبو مجوز تأسیس شعبه در نی‌ریز را بگیرند و فعالیت کنند؛ لذا دارندگان پروانه کسب سوپری مواد غذایی، مشمول اخذ نمایندگی هستند.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
۱- از دو سال پیش جلو خانه ما واقع در خیابان نواب، روبروی تراشکاری بی‌نظیر را کنده و باغچه درست کرده‌اند و هنوز درختی نکاشته‌اند. اگر می‌خواستند درخت نکارند، چرا حفاری کردند؟
۲- لطفاً فکری به حال دوچرخه‌های پارک بانوان کنید. همیشه خراب است.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
۱- به اطلاع شهروند گرامی می‌رساند درختکاری در این خیابان انجام خواهد شد. ضمن این که بسیاری از شهروندان با مراجعه به شهرداری و بیان این که تمایل دارند در پیاده‌رو روبروی منازل یا مغازه‌شان درختکاری شود، پس از تأیید شهرداری، از شهرداری به طور رایگان نهال دریافت و غرس نموده‌اند. 
۲- با توجه به شرایط مالی، تعمیر و نوسازی دوچرخه‌ها انجام خواهد شد. 
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز - ناحیه نفت
شهرستان سروستان از لحاظ وسعت و جمعیت از نی‌ریز کوچکتر است؛ ولی همین شهر دو جایگاه گاز خوب و یک جایگاه متوسط در حد نی‌ریز دارد. حال این که نی‌ریز فقط یک جایگاه گاز دارد که آن هم چند روز کار می‌کند و چند روز تعطیل است.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
بسته به میزان درآمد و هزینه فعالیت‌های مختلف، امکان انجام و اجرای هر پروژه درآمدزایی توسط شهرداری‌ها وجود دارد. ساخت جایگاه عرضه سوخت، در حدود وظایف ذاتی شهرداری‌ها قرار ندارد. همه جایگاه‌های عرضه گاز دارای تجهیزات حساسی هستند که در هر لحظه امکان خرابی آن‌ها وجود دارد.

پاسخ ناحیه نفت:
باسلام و درود، به استحضار می‌رساند توسعه صنعت CNG همواره مورد تأکید و در دستورکار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بوده و در صورت وجود متقاضی احداث، آمادگی کامل خود را جهت دادن مجوز به واجدین شرایط اعلام می‌دارد.
متأسفانه در شهر نی‌ریز فقط یک جایگاه تخصصی CNG شهرداری وجود دارد که درصورت تعمیرات، دو جایگاه دو منظوره فرامرزی و دلخوش به هیچ وجه جوابگوی نیاز واقعی شهر نیستند؛ لذا به اطلاع عموم می‌رساند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، آماده همکاری با متقاضی احداث جایگاه تک منظوره CNG در سطح شهر نی‌ریز می‌باشد.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز - اوقاف و امور خیریه 
تپه شهدای گمنام و فضای سبز اطراف آن و مسجد که محل بازدید گردشگران از شهرستان‌های دیگر است، دستشویی ندارد؛ نه برای خواهران و نه برای برادران. لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
فضای سبز پایین مقبره شهدای گمنام خارج از محدوده شهر قرار دارد و رسیدگی به آن در حدود وظایف شهرداری نیست.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز - راه و شهرسازی
خیابان آسفالت نزدیک جمال‌آباد، روبروی حوزه علمیه خواهران کم‌عرض است، روشنایی ندارد و در آن تصادف زیاد می‌شود. لطفاً آن را اصلاح کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
مسیر یاد شده فعلاً به عنوان مسیر فرعی دسترسی به اماکن واقع در انتهای بولوار ولایت قابل استفاده است و مسیر اصلی عبور شهروندان از طریق خیابان‌های نبوت و مهر امکان‌پذیر است. بهسازی مسیر فرعی یاد شده در برنامه سال جاری شهرداری قرار دارد و به ترتیب اولویت پروژه‌ها و در صورت تحقق بودجه، نسبت به جدول‌گذاری و اجرای رفوژ وسط بولوار اقدام خواهد شد.
-----------//-----------

شورای ترافیک - شهرداری نی‌ریز
چرا بولوار‌های شهر خط‌کشی بین خطوط ندارد؟ شاید یکی از دلایل تصادفات زیاد همین باشد. در شیراز، همه معابر سواره‌رو خط‌کشی شده است. لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
طی ۴ سال اخیر بیش از ۵۰ کیلومتر خط‌کشی محوری در سطح معابر شهر انجام شده است و بسته به شرایط مالی و نیاز معابر، تجدید و تکرار خواهد شد. مقایسه کلان شهر شیراز با شهر نی‌ریز، مقایسه صحیحی نیست.
-----------//-----------

فرمانداری - تعاون، کار 
و رفاه اجتماعی - نماینده مجلس و دیگر مسئولان
چرا در جشن روز معلم بیشتر مسئولان شرکت داشتند؛ اما در جشن روز کارگر کم لطفی کردند و نیامدند؟

پاسخ تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
با سلام، احتراماً در پاسخ به سؤال مطرح شده توسط شهروند محترم به استحضار می‌رساند که جهت حضور در مراسم، از فرماندار محترم، امام جمعه محترم و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی دعوت به عمل آمد؛ اما به دلیل حضور نداشتن در شهرستان، امکان شرکت در مراسم را نداشتند.

پاسخ روابط عمومی، اموررسانه وفضای مجازی دکترطهماسبی:
با سلام خدمت شهروندان گرامی، در خصوص سؤال شهروند گرامی، به استحضار می‌رساند نماینده محترم در زمانی که در حوزه انتخابیه حضور داشته باشند، قطعاً در مراسم این چنینی شرکت خواهند نمود؛ لذا دلیل حضور در جشن روز معلم و یا حضور نداشتن در جشن روز کارگر، تنها و تنها حضور و یا حضور نداشتن ایشان در حوزه انتخابیه بوده است. 
قطعاً کارگران شریف از مهمترین و ارزشمندترین اقشار جامعه ما هستند. اما نماینده محترم در زمان برگزاری جشن روز کارگر، به دلیل حضور در صحن علنی مجلس، موفق به حضور در حوزه انتخابیه و شرکت در مراسم نبوده‌اند.
-----------//-----------

آموزش و پرورش
جناب آقای جمالی! چه فرقی بین معلمان دولتی و غیر دولتی وجود داشت که معلمان دولتی را برای جشن روز معلم دعوت کردید و غیر دولتی‌ها را دعوت نکردید؟ آیا آن‌ها در مقام معلم نبودند؟ شما بی‌احترامی زیادی در حق معلمان غیر دولتی انجام دادید. کاش حداقل غیر دولتی‌های شاغل در مدارس متوسطه و ابتدایی را که در مقام معلم و دبیر بودند، دعوت می‌کردید.

پاسخ آموزش و پرورش:
با سلام و احترام، در پاسخ به گلایه همکار عزیز شاغل در مدارس غیر دولتی که در طول سال تحصیلی درجهت تربیت و آموزش دانش‌آموزان زحمات فراوانی را متحمل می‌شوند (که مدیریت آموزش و پرورش قدران زحمات این عزیزان می‌باشد)، به عرض می‌رساند به دلیل کمبود فضای مناسب و کافی برای برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم، سال گذشته نیرو‌های شاغل و مدارس غیر دولتی با جمعیت ۱۵۰۰نفر در مراسم دعوت شدند و امسال نیرو‌های شاغل و بازنشسته با جمعیت بیش از۱۶۰۰ نفر به مراسم دعوت شدند. به دلیل محدودیت ظرفیت سالن اجرای برنامه، امکان دعوت از نیرو‌های غیر دولتی میسرنبودکه از این عزیزان پوزش می‌طلبیم. طی صحبت‌هایی که با مؤسسان محترم انجام شد، توسط آن‌ها از زحمات این عزیزان قدردانی به عمل آمد یا می‌آید.
مجدداً مدیریت آموزش و پرورش نی‌ریز از زحمات تمامی مؤسسان، مدیران، معاونان، معلمان و سایر عوامل مدارس غیردولتی تشکر و قدردانی می‌کند.
-----------//-----------

اتاق اصناف - شبکه بهداشت و درمان - شبکه دامپزشکی
ظرف‌های ماستی که در .. می‌فروشند، خیلی کوچک و وزنشان کم است. لطفاً رسیدگی کنید. در ضمن آیا شبکه بهداشت یا دامپزشکی نظارتی بر عرضه و فروش در این مکان دارد و محصول این مکان بهداشتی است؟

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
با سلام، نظارت بر ایستگاه‌های عرضه شیر، تحت نظر دامپزشکی است.
-----------//-----------

بیمارستان شهدای سلامت
من به درمانگاه تخصصی رفتم تا نوبت دکتر گوش، حلق و بینی بگیرم. اسمم را نوشته‌اند و می‌گویند سه چهار ماه بعد تماس می‌گیریم. گوش من عفونت دارد و تا پنج ماه دیگر آسیب می‌بیند. پنج ماه دیگر، فقط برای چک‌آپ خوب است. لطفاً نوبت‌ها را روزانه یا اینترنتی کنید.

پاسخ بیمارستان شهدای سلامت:
با سلام، این مطلب چندین بار توضیح داده شده است. با توجه به تعداد زیاد بیماران و محدود بودن پزشک، نوبت‌ها با تأخیر است؛ وگرنه پذیرش درمانگاه روزانه است.
ضمناً در مواردی که بیمار مشکل حاد و اورژانسی دارد، باید به اورژانس بیمارستان مراجعه کند. در صورت نیاز به متخصص مربوطه، توسط پزشک متخصص ویزیت خواهد شد.
-----------//-----------

فرمانداری
فرماندار محترم! حدود ۸ ماه پیش قول دادید تکلیف شهرک گلخانه‌ای سید‌الساجدین را که ۷ سال است مشکل دارد، حل کنید. با توجه به حمایت تمام قد یکی مسئولان استانی، بفرمایید چه کاری انجام شده؟
-----------//-----------

شورای ترافیک
افرادی که در بولوار شهید سلیمانی (استقلال) به سمت میدان فضل در حرکت هستند و قصد رفتن به خیابان نواب را دارند، روبروی دادگستری به یک ترافیک پر دردسر برخورد می‌کنند.
حال اگر در بولوار شهید سلیمانی (استقلال)، روبروی خیابان نواب یک میدان احداث شود، از این گره ترافیکی کاسته خواهد شد.
-----------//-----------

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
لطفاً سرعتکاه‌های روستای تل‌مهتابی را رنگ‌آمیزی کنید.
-----------//-----------

راه و شهرسازی
برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که دولت ابلاغ کرده، زمین رایگان به خانواده‌ها واگذار کنید. در نی‌ریز هنوز اقدامی نشده و یک سال هم گذشته است. از راه و شهرسازی پاسخی بگیرید تا ببینیم تکلیف چیست؟
-----------//-----------

نی ریزان فارس
از مطالعه فقط لفظش مانده. یک پیشنهاد برایتان دارم. اگر ممکن است، در هفته‌نامه با یک جامعه‌شناس و روانشناس در مورد شرایط خاص خانواده‌ها و جامعه امروزمان مصاحبه کنید.

نی‌ریزان فارس: با سلام و احترام فراوان، سعی خواهیم کرد به ابعاد این مسئله بپردازیم. اما این که گفته‌اید از مطالعه فقط لفظش مانده»، مطلق‌گویی است. هنوز نوجوانان، جوانان و میانسالان و سالمندانی هستند که به طور مرتب اهل کتابخوانی و مطالعه هستند. حداقل چند گروه کتابخوانی هر هفته در کتابخانه‌های عمومی شهرستان نی‌ریز به نقد و بررسی کتاب‌های مطالعه شده می‌پردازند.

-----------//-----------

 ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:

  •  اوقاف و امور خیریه
  • راه و شهرسازی
  •  شورای ترافیک
  • فرمانداری
  • اتاق اصناف
  •  شبکه دامپزشکی
  • راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها