تعداد بازدید: ۴۸۹
کد خبر: ۱۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷ - 2023 21 May
خاوندی هنرستان 20 میلیاردی می‌سازد
author
روزنامه نگار: محمد جلالی

کلنگ ساخت هنرستان خیرساز «امیرحسین خاوندی» با حضور مسئولان شهرستانی و استانی در فاز دو شهرک شهید رجایی و باهنر روبروی مدرسه فاطمه آزاد به زمین زده شد.
***

در روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت مدرسه خیرساز فاطمه آزاد میزبان مراسمی متفاوت بود.

برای تهیه گزارش به این مدرسه رفتیم و در ابتدا دخترانی را دیدیم که با یونیفرم‌های پیشاهنگی آماده برگزاری مراسم بودند.

همه آن‌ها بر سینه خود نوشته بودند: «من خواهر امیرحسین».

مراسم آغاز می‌شود و هر کدام از مهمانان که وارد می‌شوند این گروه از آنان استقبال می‌کنند، اما با ورود پدر و مادر امیرحسین خاوندی این استقبال شکل دیگری داشت.

۲ سال پیش امیرحسین خاوندی در سن ۳۸ سالگی بر اثر بیماری کرونا به دیدار باقی شتافت و پس از آن بود که پدر و مادر تصمیم گرفتند هنرستانی به نام او بسازند.

برای تک تک برنامه‌های این روز برنامه‌ریزی شده بود و سالن نمازخانه مدرسه توسط انجمن خیرین مدرسه‌ساز نی‌ریز مهیا شده بود.

انجمن خیرین مدرسه‌ساز نی‌ریز توسط میثمیان به عنوان رئیس هئیت مدیره، منفرد به عنوان نائب رئیس هیئت مدیره و طبیعی به عنوان مدیرعامل مدت‌هاست که در این زمینه فعال هستند و اقدامات چشمگیری هم انجام داده‌اند.

جلوتر از دیگر شهرستان‌ها
با آغاز مراسم جمالی مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز با بیان اینکه کلنگ هنرستان زنده‌یاد مهندس امیرحسین خاوندی با حضور دکتر طاهر مولازاده (مادر زنده‌یاد) و مهندس محمدرضا خاوندی (پدر مرحوم) به زمین زده می‌شود گفت: خوشبختانه ما نسبت به شهرستان‌های همجوار پیشتاز هستیم و ۸ پروژه خیرساز داریم که بین ۵۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و منتظریم تا اعتبارات دولتی آن برسد. هنرستان زنده‌یاد خاوندی قرار است در زمینی به متراژ ۷۵۰۰ مترمربع با زیربنای ۲۵۰۰ متر مربع ساخته شود.

با توجه به اینکه رشته‌های صنعتی و فولادی در نی‌ریز در حال رشد است، تصمیم گرفته شد تا هنرستانی ساخته و رشته‌های مورد نیاز در آن تدریس شود.

تعهد خیرین انجام شده
در ادامه مدیرعامل انجمن خیرین مدرسه‌ساز با بیان اینکه تاکنون در شهرستان نی‌ریز ۲۰ مدرسه خیرساز ساخته شده است گفت: خوشبختانه خیرین تعهداتی که داشتند انجام شده و منتظریم تا اعتبارات دولتی تخصیص یابد.

مسعود طبیعی با بیان اینکه پروژه خانم صابر هنوز بر زمین مانده است گفت: قرارداد آن سال گذشته امضاء شده است و حالا به ما می‌گویند مبلغ اعطایی از طرف خیر کم است در حالی که در زمان عقد قرارداد خانم صابر زمینی در شیراز به مبلغ یک میلیارد تومان فروختند، اما به دلیل افزایش قیمت‌ها و طولانی شدن زمان اجرا به این مشکل برخورده است. من در همین جا از نماینده مردم و مسئولان مربوط درخواست دارم تا این مشکل را حل کنند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز در ادامه با بیان اینکه علاوه بر کمک برای ساخت مدرسه برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت هم برنامه داشته‌ایم گفت: با اعتبار ۱۲۵ میلیون تومانی ۲۵۰ دانش‌آموز را شناسایی کردیم و بسته‌های حمایتی را به آن‌ها تقدیم نمودیم.

امروز تولد امیرحسین عزیز است که طول عمر زیادی نداشت، اما تصمیم پدر و مادر سبب شد تا تولدی دوباره رقم بخورد.


لایحه در آخرین لحظه حذف شد!
نماینده مجلس در ادامه این جلسه با اعلام اینکه کار بسیار ارزشمندی در حال شکل گرفتن است گفت: متأسفانه اتفاقی که رخ داده آن است که لایحه را دولت تصویب کرد و ما هم در مجلس مصوب کردیم، اما در آخرین لحظات و در مجمع تشخیص مصلحت نظام مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومانی که برای امر مدرسه‌سازی به تصویب رسیده بود حذف شد! و در آخرین لحظات این حرکت ارزشمند بی‌نتیجه ماند و ما برای این کار توجیهی نمی‌بینیم.

در ادامه کلیپ معرفی امیرحسین پخش شد. مستندی کوتاه که به زندگی ۳۸ ساله امیرحسین می‌پرداخت و در ادامه پدر و مادر امیرحسین پشت تریبون قرار گرفتند.

پدر گفت: با توجه به اهمیتی که امیرحسین برای آموزش قائل بود، تصمیم به این کار گرفتیم. بد نیست در این رابطه خاطره‌ای را عنوان کنم؛ زمانی که پسرم در شرکت خود مشغول به کار بود دانش‌آموز سوم راهنمایی آمد و اعلام کرد من نیاز به کار دارم و برای این کار به یک لپ‌تاب نیازمندم. در همان لحظه پسرم لپ‌تاب را به او داد و این دانش‌آموز را در همان شرکت مشغول به کار کرد و حالا او به یک نیروی زبده در بخش آی‌تی تبدیل شده است.

مادر نیز در پشت تریبون دست نوشته‌ای را قرائت کرد که حاوی گفتگو‌های او با فرزندش بود.

هنرمندتر از ما خانواده امیرحسین هستند
فرماندار نی‌ریز با بیان اینکه این کار یک عمل بسیار نیکو و پسندیده است گفت: هنرمندتر از همه ما خانواده امیرحسین هستند که با هنرمندی هنرستانی را در این شهر خواهند ساخت.

هزاران امیرحسین متولد می‌شوند
حمید رضازاده مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان فارس به عنوان آخرین سخنران پشت میکروفون قرار گرفت و گفت: هنرستان نمازی در شیراز هزاران نفر را به جهان معرفی کرد و این هنرستان نیز اینگونه خواهد بود.

ما در کل استان فارس ۱۴۰۰۰ کلاس درس ساخته‌ایم و مطمئنم با ساخت این مدرسه هزاران امیرحسین پا می‌گیرند.

در ادامه کیک تولد امیرحسین با حضور دانش‌آموزان مدرسه فاطمه آزاد که خود را خواهران امیرحسین می‌نامیدند بریده شد و سپس با اهداء لوح و جوایزی از خیرین مدرسه‌ساز تجلیل به عمل آمد.

در پایان هم کلنگ هنرستان امیرحسین خاوندی در روبروی مدرسه فاطمه آزاد به زمین زده شد.

هنرستان ۲۰ میلیاردی
طبیعی در گفتگوی اختصاصی با نی‌ریزان فارس اعلام کرد هنرستان زنده‌یاد مهندس خاوندی با مشارکت اداره کل نوسازی ساخته خواهد شد. زمین آن توسط آموزش و پرورش تأمین شده و مشارکت به صورت ۵۰-۵۰ می‌باشد و پیش‌بینی ما این است که بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد.
از طبیعی در ارتباط با تعداد مدارس خیرساز نی‌ریز پرسیدیم و او گفت: در حال حاضر مدارس حاج نعمت‌ا... منصوری، حاج حسن قاسمی‌نژاد، شهیدان توکل، خانم فاطمه آزاد، اصلان علیخانی، معراج ریزاب، امام علی کارگاه و ادب غوری ساخته و به بهره‌برداری رسیده و از قبل از انقلاب نیز مدارس حبیب‌الله فرهمندی، مسعود بزرگی، حاجی مصطفی قطبی و حبیب‌الله بهرامی وجود داشته است.

وی همچنین از ۷ مدرسه در دست ساخت نام برد و گفت: مدرسه حاج محمود اطمینان، حاج خلیل سلیم‌جواهری، طاهره یاقوتی، دکتر محمد خلق‌الله، محمودآباد خانم مهری، چاه هفتم خانم متوس مادر زن دکتر آل داوود و همچنین مدرسه علی بن ابیطالب که توسط بنیاد برکت در حال ساخت می‌باشد و هنرستان زنده‌یاد خاوندی که بیستمین مدرسه خیرساز در نی‌ریز می‌باشد.

تعداد بازدید : 69
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها