تعداد بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۱۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ - 2023 13 May

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

شهرداری نی‌ریز
۱- لطفاً لکه‌گیری خیابان‌ها را دنبال کنید.
۲- پل کوچه مدرسه پویندگان از طرف بولوار سرداران را عریض کنید.
۳- یک بلوک روی جوی آب کنار پل کوچه بهداری به خیابان جانبازان بگذارید تا در گردش به راست، ماشین‌ها در جوی آب نیفتند.
۴- لطفاً در عریض کردن کوچه کنار مسجد حمزه (ع) اقدام کنید. این کار با عقب‌نشینی دو متری امکان دارد.
۵- چرا مدت زیادی است که محوطه بازی بچه‌ها در پارک آزادی خاموش است و روشنایی ندارد؟ به طوری که والدین مجبورند فرزندان خود را با نور موبایل بازی بدهند. تعدادی از این وسایل و همچنین وسایل ورزشی نزدیک آن شکسته و سیم برق برج نوری وسط وسایل ورزشی بیرون زده و خطرناک است. لطفاً رسیدگی کنید.
۶- لطفاً لامپ‌های مسیر پیاده‌روی بولوار میرزا کوچک خان را که تعداد زیادی از آن‌ها سوخته، تعویض کنید.
۷- چرا زباله‌های خیابان امام حسین را به طور مرتب جمع‌آوری نمی‌کنید و نظارت کافی ندارید؟ نظافت این خیابان یک بار در ماه انجام می‌شود؛ در صورتی که باید روزانه باشد. بار‌ها با شهرداری تماس گرفته‌ایم؛ ولی پاسخ مناسب به ما داده نشده و می‌گویند نیرو و امکانات لازم نداریم. پس تکلیف مردم چیست؟
۸- زباله‌های ماشین حمل زباله در حال حرکت دائم به زمین می‌ریزد و چهره شهر را نازیبا می‌کند. برای نمونه امروز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت در مسیر مسکن مهر فرهنگیان، خیابان نبوت و بولوار میرزاکوچک زباله‌ها ریخته بود. لطفاً تذکر دهید.
۹- چندین ماه است که از ساخت پل بر روی جوی آب کنار پارک آزادی می‌گذرد؛ ولی شهرداری به فکر چهار تا نرده و مانع بر روی این پل‌ها نیست تا موتور وارد پارک نشود. در پارک خانواده و کودک هست. حتماً باید اتفاقی بیفتد که مسئولان به فکر باشند؟!
۱۰- لطفاً این عکس را در نی‌ریزان چاپ کنید تا شاید شهرداری فکری کند. این است وضعیت فضای سبز پارک شهرداری در فاز یک شهرک شهید رجایی؛ همه چمن‌هایش زرد شده است. تلمبه شهرداری داخل این پارک هست؛ اما آب این پارک همه جا فرستاده می‌شود و برای خودش هیچ سهمیه‌ای ندارد. فقط سر و صدای تانکر‌های آب برای اهالی اینجا است.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
۱- با سلام خدمت شهروند محترم، لکه‌گیری معابرسطح شهر درحال انجام است. 
۲ و ۳- از محل مذکور بازدید و در صورت نیاز، رفع نقص خواهد شد. 
۴- تملک و عقب‌نشینی بر پایه قانون و با اخذ رضایت مالک امکان‌پذیر است. 
۵- روشنایی این قسمت از پارک نقص فنی داشته که واحد تأسیسات شهرداری در حال بررسی و رفع نقص می‌باشد. 
۶- موضوع در حال پیگیری و رفع مشکل است.
۷- طبق گزارش مسئول جمع‌آوری زباله، نظافت بر روی خیابان امام حسین روزانه و کوچه‌های فرعی به صورت یک روز در میان انجام می‌پذیرد.
۸- به صورت دائم دو پاکبان همراه ماشین‌های حمل زباله هستند تا زباله‌های پراکنده را جمع‌آوری کنند.

ما نشسّیم پای حرف دلتون


۹- به زودی موانع ساخته و بر روی پل‌ها نصب خواهد شد. 
۱۰- به اطلاع شهروند محترم می‌رساند آبیاری پارک‌ها به طور مرتب انجام می‌گیرد. کود‌دهی چمن‌ها در کلیه سطوح چمنکاری سطح شهر و پارک‌ها در برنامه قرار دارد که باعث رفع زردی چمن خواهد شد. 

ما نشسّیم پای حرف دلتون


-----------//-----------

توزیع برق
بسیاری از لامپ‌های انتهای خیابان امام خمینی، هفته پیش به دلیل رعد و برق سوخته است. لطفاً آن‌ها را تعویض کنید.

پاسخ توزیع برق:
باسلام و احترام، به استحضار می‌رساند روشنایی مسیر مذکور جزو برنامه سرویس و تعمیرات خرداد ماه قرار داده شده و ان‌شاءا... در ابتدای خرداد ماه تعمیر خواهد شد.
-----------//-----------

شبکه بهداشت و درمان
چرا نزدیک یک سال است که نی‌ریز پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری ندارد. اشخاص کهنسال و بی‌بضاعت که توان ندارند، مجبورند برای درمان به شیراز و یا فسا بروند.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
متأسفانه امسال وزارتخانه در سهمیه پزشکان طرحی، هیچ پزشکی را برای استان فارس قرار نداده بود و این امر باعث شد که سهمیه‌ای به شهرستان نی‌ریز تعلق نگیرد. از طریق نماینده محترم مجلس جناب آقای دکتر طهماسبی درخواست دادیم که با ارسال مکاتبات به وزارتخانه، در تقسیم بعدی سهمیه‌ای جدا به شهرستان نی‌ریز بدهند. ان‌شاءا... از مرداد ماه شاهد حضور این رشته در شهرستان هستیم.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز- بنیاد مسکن
آیا زمین‌های .. را شما تأمین کرده‌اید؟

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
به استحضار کلیه مردم شریف شهرستان نی‌ریز می‌رساند برابر مفاد مندرج در ماده ۱۰۰ قانون شهرداریها، مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا (حریم) آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان، از شهرداری پروانه اخذ نمایند و برابر مفاد مندرج در ماده ۱۰۱ قانون شهرداریها، تفکیک یا افراز اراضی واقع در محدوده و (حریم) شهر‌ها الزاماً باید با تأیید شهرداری صورت پذیرد. هرگونه تخلف از مفاد این قانون جرم تلقی شده و با متخلفان طبق قانون مجازات اسلامی و قانون رسیدگی به تخلفات اداری برخورد خواهد شد. همچنین برابر مفاد مندرج در قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی، برای امر مسکن به شرکت‌های تعاونی مسکن و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی مصوب مجلس شورای اسلامی، هرگونه نقل و انتقال و واگذاری زمین به شرکت‌های تعاونی مسکن و اشخاص حقیقی و حقوقی برای امر مسکن در خارج محدوده (قانونی) شهر‌ها اعم از داخل و یا خارج از حریم شهر‌ها به جز در محدوده مصوب شهر‌های جدید و شهرک‌هایی که طبق مقررات و بر اساس طرح‌های مصوب احداث شده یا می‌شوند، ممنوع می‌باشد و مراجعی که خارج از حدود وظایف خود در حریم یا خارج از حریم شهرها تصمیم‌گیری کنند و به هر نحو به ساخت و ساز‌های غیرقانونی و برخلاف مفاد این قانون‌اقدام نمایند و یا مؤثر در احداث این گونه بنا‌ها باشند و یا به نحوی در این‌گونه اقدامات‌خلاف مشارکت نمایند، طبق این قانون متخلف محسوب می‌شوند و با آن‌ها برابر مقررات‌رفتار خواهد شد.
-----------//-----------

اهالی محترم کوچه بیرون‌بر زیتون
تعدادی از بچه‌ها در کوچه کنار بیرون‌بر زیتون تا ساعاتی از شب گذشته بازی می‌کنند. خواهشمندیم به آن‌ها تذکر دهید که تابستان است و همسایگان در حیاط استراحت می‌کنند.
-----------//-----------

شورای ترافیک 
۱- لطفاً برنامه و تایم چراغ راهنمایی‌های بولوار سرداران را به‌روز کنید. تایم چراغ سبز مسیر خیابان طالقانی به سرداران فوق‌العاده کم است که فقط اجازه عبور ۷ تا ۸ خودرو را می‌دهد.
۲- چرا مسیر سمت راست خیابان جانبازان به خیابان، ولی عصر را بسته‌اید؟ آیا فکر کسی را که با مینی‌بوس یا حتی نیسان بخواهد دور بگیرد و از خیابان جانبازان به خیابان، ولی عصر بپیچد کرده‌اید؟ اگر به خاطر ترافیک بوده، می‌توانستید یک چراغ راهنما در همان مسیر قرار دهید و مشکل را حل کنید.
۳- تردد خودرو‌های سنگین در محدوده مسکن مهر و میدان انتهای بولوار نصر باز هم حادثه آفرید. این بار برخورد تریلر با وانت حادثه‌ساز شد که لازم است شهرداری و شورای ترافیک هر چه سریعتر پایانه خودرو‌های سنگین را راه‌اندازی کنند.

ما نشسّیم پای حرف دلتون


-----------//-----------

 سهامداران شرکت معدنی کارمند
لطفاً در جلسه مجمع عمومی شرکت که ۲۵ اردی‌بهشت در سالن هلال احمر شهرک شهیدرجایی تشکیل می‌شود، حضور یابید. آگهی آن را فقط در روزنامه خبر جنوب درج کرده‌اند؛ ولی خیلی از سهامداران خبر ندارند.
-----------//-----------

حجت‌الاسلام فال‌اسیری
سال‌ها است که از تعداد زیادی از مردم برای ساخت مسکن پول گرفته‌اید و مبالغی جمع‌آوری کرده‌اید. در این مدت هر بار به طرق مختلف کار عقب افتاده و ما چیزی ندیده‌ایم. حتی تعدادی بعد از سال‌ها اصل پول خود را گرفته و کنار کشیده‌اند. قبلاً موانع مختلفی را ذکر می‌کردید و هر بار به ما امید می‌دادید که کار انجام می‌شود. اکنون بعد از این همه سال، در دعای ندبه اعلام کردید که مالک زمین مورد نظر پیدا شده و مدعی زمین است. حال به نظر شما ما باید چه کنیم؟
آن زمان با پولی که از ما گرفتید، حداقل دو خودرو پراید می‌توانستیم بخریم؛ اما اکنون هیچ چیزی دست ما را نگرفته است. لطفاً گزارش کاملی از اقدامات انجام شده و همچنین برنامه آینده‌تان را ارائه دهید.
-----------//-----------

مخابرات
چرا گودال‌هایی را که برای فیبر نوری جلوی ورودی بیمارستان جدید و در قسمت پارکینگ حفر کرده‌اید، پر نمی‌کنید؟
چند روز پیش یک خودرو ساندرو درون یکی از این گودال‌ها افتاد و خسارت زیادی دید. ممکن است یک کودک یا هر کسی درون آن سقوط کند و آسیب ببیند.
لطفاً پیگیری کنید.

ما نشسّیم پای حرف دلتون


-----------//-----------

نی ریزان فارس
۱- سلام، وقت بخیر. فیلم یا عکسی از تصادف محمدرضا قره‌چاهی به دستتان نرسیده که منتشر کنید؟
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، فیلمی دریافت نکرده‌ایم. اما عکس در خبر حادثه چاپ شده است.
۲- لطفاً در مورد پروژه مسیر بزرگراه نی‌ریز - سیرجان، گزارش تهیه کنید. محور نی‌ریز - سیرجان یکی از محور‌های پرتردد و ترانزیت جنوب شرقی کشور است که استان فارس را به استان‌های جنوب شرقی متصل می‌کند.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، تلاش خواهیم کرد این گزارش را تهیه کنیم.

 ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:

  • بنیاد مسکن   
  • شورای ترافیک
  • حجت‌الاسلام فال‌اسیری
  • مخابرات
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
0
0
http://mldl.ir/?p=143555 سلام در لینک فوق نماینده لارستان علاوه بر شفاف سازی آرا بودجه در اختیار نماینده که ۳۰ میلیارد تومان بوده است را نیز شفاف سازی کرده است لطفاً از دکتر طهماسبی بپرسید ایشان اگر ممکنه هزینه کرد بودجه در اختیار خود را شفاف کند ؟!
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها