تعداد بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۱۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲ - 2023 06 May
امام جمعه نی‌ریز گفت: شورا‌ها منتخبین مردم هستند، باید با هم همکاری داشته باشند و از نظرات افراد صاحب فکر استفاده کنند.
خبرنگار: مهدی منفرد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه 15 اردی‌بهشت اظهار داشت: «شوراها نباید فقط به فکر مسائل عمرانی باشند؛ بلکه باید به مسائل فرهنگی هم توجه کنند. شوراهای شهر و روستا باید از اختلاف پرهیز کنند و با هم متحد باشند.»

وی ادامه داد: «هر چند بنا ندارم بعضی از مسائل را از تریبون نماز جمعه اعلام کنم؛ اما با وجودی که چند بار تذکر داده‌ام، مشکل همچنان باقی است. مردم گلایه دارند؛ شماها انتخاب شده‌اید خدمت کنید یا دعوا؟»

امام جمعه نی‌ریز ضمن گرامیداشت روز کارگر گفت‌: «باید قدردان کارگران باشیم؛ کارگری که پیامبر به دست او بوسه می‌زند.»

ایشان ادامه داد‌: «بحث نامگذاری شعار سال، به تلاش کارگران برمی‌گردد. جامعه کارگری در همه صحنه‌ها حضور دارد و 14 هزار شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است. کارگران هوشمندانه با تولید با کیفیت، توطئه دشمنان را خنثی می‌کنند.»

امام جمعه نی‌ریز در ادامه با اشاره به سالروز شهادت آیت‌ا...مطهری و بزرگداشت مقام معلم گفت: «جا دارد یادی کنیم از معلم بزرگ شهید مطهری و 5 هزار معلم شهید و 30 معلم شهید شهرستان نی‌ریز. معلم وظیفه دارد با آموزش و پرورش، دانش‌آموزان را که آیندگان این مملکت هستند به نحو احسن تربیت کند. والدین و دانش‌آموزان هم وظیفه تکریم از مقام معلم را دارند. چون معلم مثل شمع می‌سوزد تا دانش‌آموزان را به درجه رفیع علمی برساند.»

وی همچنین با یادآوری روز زورخانه و پهلوانی و روز هلال‌احمر، از فعالان این حوزه تقدیر کرد. حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد‌: «همان طور که رهبر انقلاب در بیانات اخیرشان فرمودند، حضرت آقا گلایه دارند از این که مشکلات هست، راه حل‌ها را گفتیم اما بعضی‌ها عمل نکردند، و امروز دولت ما و مردم ما گرفتار مشکلات شده‌اند.»

وی ادامه داد: «مشکلات نباید ما را ناامید کند. مشکل معیشت، تورم، بیکاری و فساد راه حل دارد و ما باید دنبال راه حل باشیم. باید معتقد باشیم که می‌توانیم.»

وی در ادامه از مسئولان استانی و شهرستانی بابت صدور مجوز درمانگاه و پیگیری مشکل آب روستاها تشکر کرد و گفت: «باید این کارها سرعت بگیرد. از سازمان انتقال خون هم گلایه داریم؛ این عزیزان باید در نی‌ریز مستقر شوند و مسئولان باید این مشکلات را حل کنند. مسئولان همچنین برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه داشته باشند. مساجد و حسینیه‌ها از دانش‌آموزان استقبال کنند و درِ حسینیه‌ها را تا محرم نبندند.»

در ادامه، رضا جمالی مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز، ضمن تقدیر از مقام معلم گفت‌: «ما در شهرستان با 1300 فرهنگی شاغل و 1500 بازنشسته، تلاش می‌کنیم تا عهده‌دار تربیت 17 هزار دانش‌آموز باشیم. ما در آموزش و پرورش در حال اجرای سند تحول هستیم و سعی می‌کنیم با تمسک به بیانات رهبر فرزانه انقلاب، این سند را اجرا کنیم. پیشرفتهایی هم داشته‌ایم؛ اما هنوز نسبت به پیشرفتهای مورد نظر مقام معظم رهبری فاصله داریم.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها