تعداد بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۱۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ - 2023 06 May
به مناسب هفته سلامت امسال با شعار

بیش از سه سال پیش یک ویروس ناخوانده، به سرعت سراسر کره زمین را فرا گرفت و پاندمی تلخی را رقم زد که سلامت همه ما را تهدید کرده و متأسفانه با پیامد‌های ناگواری همراه بود؛ جان‌های عزیزی که از میان ما رخت بربست، رنج‌هایی که بر چهره جهان رخ نمود و تبعات تلخی که این بحران بر یکایک ما تحمیل کرد. اما آنچه گذشت، نظام‌های سلامت دنیا را به یک اشتراک فکری متعالی سوق داد که سلامت را به عنوان مقوله‌ای فراتر از مرز‌های جغرافیایی یافتند. اکنون تلاش همگانی تمامی کشور‌ها در تمامی ارکان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برای تحقق «سلامت برای همه» در ابعادی بین المللی به یک نیاز و یک اولویت مهم بدل گردیده که بی شک تنها با یک رویکرد نه تنها ملی، بلکه بین‌المللی میسر خواهد شد. اولویتی که امسال در روز جهانی بهداشت (سلامت برای همه) به عنوان شعار بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ما نیز هفته ملی سلامت امسال را با اولویت بخشیدن به این ضرورت، با شعار «سلامت برای همه با پزشکی خانواده» نامگذاری کرد.

ایجاد یک شبکه گسترده از تیم «سلامت خانواده» شامل «پزشک خانواده» و «مراقب سلامت» در مناطق مختلف شهری، با الهام از موفقیت‌های بهورزان عزیزمان در مناطق روستایی که این بار در شهر‌ها نیز توانست به نحو فعالانه‌ای حامی سلامت خانواده باشد و در طی این سال‌ها به شناسایی هزاران بیمار مبتلا به دیابت، فشارخون بالا، بیماری‌های کلیوی و دیگر بیماری‌ها بیانجامد و سهم گسترده‌ای در کاهش پرداختی و سهولت دسترسی مردم عزیزمان برای دریافت خدمات سلامت ایفا کند. دستاوردی که بار دیگر فرهنگ پزشکی خانواده در ایران را نهادینه ساخت تا پزشکان توانمند و مراقبان سلامت پرتلاش، به عنوان یک منبع معتمد و همدل، در کنار خانواده‌ها باشند.

نهم تا پانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۲، همه ما به یک پویش ملی فراخوانده شده‌ایم تا با تلاش در مسیر «سلامت برای همه»، این موهبت الهی را در زندگی خود و همگان تسری دهیم.

مجموعه شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز نیز مفتخر است که با تلاش شبانه‌روزی همکاران در خانه‌های بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی، مرکز بهداشت و همچنین بیمارستان شهدای سلامت، از دورانی سخت با کمترین آسیب به سلامت شهروندان عزیز گذر کرد و همچنان با تمام توان در راستای مهمترین هدف خود که ارتقاء سلامت شهروندان عزیز است، در تلاس است و امید است با حمایت مسئولان و مردمان عزیزمان در این خطه، شاهد تعالی روافزون دستاورد‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان باشیم.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها