تعداد بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۱۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ - 2023 30 April
دانستنیهای خودرو
نویسنده : بخش مکانیک خودرو هنرستان باهنر نی‌ریز

کی‌لس استارتر یکی از بهترین تکنولوژی‌هایی است که در دو دهه اخیر در خودروها فراگیر شده است. امروزه در برخی خودروها از سیستم پیشرفته ای به نام کلید هوشمند نیز استفاده می‌شود.

این سیستم برای اولین بار در اواسط دهه 1990 توسط شرکت مرسدس بنز ارائه شد.

در این سیستم، راننده برای قفل یا باز کردن درها، نیازی به فشار دادن دکمه روی کنترل از راه دور ندارد. در واقع زمانی که کلید، همراه یا در جیب راننده است، توسط گیرنده‌های حساس خودرو شناسایی می‌شود. به کمک این سیستم شما می‌توانید پیشرانه خودرو  را تنها با نگه داشتن پدال ترمز و فشار دادن یک دکمه روشن کنید. در برخی خودروها، کافی است کارت هوشمند یا سوییچ را در جای مخصوص قرار دهید و سپس دکمه استارت را فشار دهید.

در کنار این سیستم، سیستم چراغ راهنمای دستگیره نیز در خودروها به کار رفته است. این سیستم در حین نزدیک شدن به خودرو و فعال شدن سیستم کی‌لس، چراغ دستگیره در را روشن می‌کند. این چراغ در زیر دستگیره در تعبیه شده است. 

وقتی راننده دستگیره را می‌گیرد یا دکمه صندوق عقب خودرو را فشار می‌دهد، قفل‌ها به صورت اتوماتیک باز می‌شوند. البته راننده باید کلید را به همراه خود داشته باشد؛ زیرا شناسایی کلید توسط گیرنده‌های خودرو ضروری است. 

هنگام ترک خودرو، راننده می‌تواند با فشار دادن یک دکمه بر روی دستگیره و یا فقط با دور شدن از خودرو، درهای خودرو را به طور اتوماتیک قفل کند.                          

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها