تعداد بازدید: ۸۹
کد خبر: ۱۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶ - 2023 22 April
فرایند دریافت گواهینامه با قبولی در آزمونها تکمیل نمی‌شود.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلس راهور استان با اشاره به افزایش نرخ دیه در سال ۱۴۰۲ گفت: یکی از ملزومات استفاده از مزایای بیمه، داشتن گواهینامه معتبر است.

سرهنگ مهدی دهقانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: برابر آمار‌های موجود در مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور، برخی از مراجعان برای استعلام گواهینامه خود به این مرکز مراجعه می‌کنند که گواهینامه آنان فاقد اعتبار بوده و در پرداخت خسارتهای جانی و مالی از سوی شرکتهای بیمه با مشکل مواجه شده‌اند.

وی افزود: متأسفانه برخی از مردم نیز بدون داشتن گواهینامه رانندگی می‌کنند که عمل بسیار خطرناکی است و در صورت وقوع حادثه، درگیر پرونده‌های عریض و طویل در مراجع قضایی می‌شوند و شرکتهای بیمه نیز برابر قانون قادر به پشتیبانی نیستند.

سرهنگ دهقانی گفت: برخی به اشتباه تصور می‌کنند در فرایند دریافت گواهینامه، زمانی که آزمون تئوری آیین‌نامه و عملی شهر را با موفقیت گذارنده‌اند، دارای گواهینامه محسوب می‌شوند؛ اما برابر قوانین موجود و دستورالعمل‌های صادره از راهور فراجا، شخص متقاضی زمانی دارای گواهینامه می‌شود که سامانه صدور گواهینامه به شخص، شماره گواهینامه اختصاص دهد و وضعیت درخواست آن نیز چاپ و درج شده باشد؛ در غیر این صورت شخص فاقد گواهینامه محسوب شده و نمی‌تواند از مزایای قانونی آن استفاده کند.

 رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلس راهور استان فارس تصریح کرد: متقاضیان به این موضوع توجه داشته باشند که فرایند دریافت گواهینامه با قبولی در آزمونها تکمیل نمی‌شود و باید پرونده صدور گواهینامه پس از تکمیل مدارک، بر روی سامانه‌های صدور توسط آموزشگاه رانندگی، کارشناسان آزمون و کاربران ارشد صدور گواهینامه استان و راهور فراجا تأیید شود تا در وضعیت نهایی قرار گرفته و به صورت تمرکزی در مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا چاپ، پاکت‌گذاری و از طریق اداره پست تحویل اشخاص شود. بنابر‌این می‌طلبد که متقاضیان محترم تا زمان دریافت کارت گواهینامه صبر کنند و از رانندگی بپرهیزند تا درگیر مشکلات بعدی نشوند.

سرهنگ دهقانی افزود: متقاضیان دریافت یا تمدید گواهینامه می‌توانند از طریق نرم‌افزار کاربردی «پلیس من» از وضعیت صدور گواهینامه خود اطلاع یابند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها