تعداد بازدید: ۴۸۴
کد خبر: ۱۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷ - 2023 09 April
خیرین نی‌ریزی به هجدهمین جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم مالی غیر عمد  ۷۱۰ میلیون تومان کمک کردند.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

در ابتدای مراسم گلریزان که شنبه ۱۹ فروردین همراه با مراسم افطار در عمارت کسرا برگزار شد، حجت‌الاسلام سیدمهدی فال‌اسیری با بیان این که نباید تک‌بعدی به هدایای گلریزان نگاه کنیم، اظهار داشت: «پیشنهاد می‌کنم درصد مشخصی از این پول برای آزادی زندانیان باشد و البته آن را بلاعوض ندهید. به شکل قرض‌الحسنه باشد و ضامن آن را امام زمان قرار دهید. میزان اقساط را هم برآورد کنید ببینید چگونه می‌تواند بدهد. این روش برای آن‌ها که کمک کرده‌اند یک باقیات الصالحات چرخشی عجیبی می‌شود.» 


وی افزود: «درصد مشخصی را برای مسائل آموزشی و مواد اولیه حرفه و فن زندانیان قرار دهید و از فروش محصولات آن‌ها حمایت کنید. درصد مشخصی نیز برای تشکیل جلسات باشد؛ مثل همین جلسه یا جلسه آزاد‌اندیشی تا زندانی جرئت داشته باشد درباره هر چیزی که دوست دارد صحبت کند.»

گلریزان ۷۰۰ میلیونی خیرین برای آزادی زندانیان


در ادامه، رئیس دادگستری شهرستان نی‌ریز گفت: «ما با افرادی مواجهیم که جرم عمدی انجام نداده‌اند؛ مثل کسانی که به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان هستند یا کسانی که ضامن اشخاص دیگری شده‌اند و توانایی پرداخت دِین آن‌ها را ندارند؛ اتفاقاتی که ممکن است برای هر کدام از ما بیفتد.»


حسین غضرنفرنژاد افزود: «گلریزان تنوع زیادی دارد؛ مثل جمع‌آوری هزینه تأمین جهیزیه، گلریزان برای کودکان بی‌سرپرست و ...، اما بحث آزاد‌سازی زندانیان یک کمک خاص است که ابعاد مختلفی دارد.»


وی عنوان داشت: «فردی کردن جرائم نمی‌تواند مؤثر باشد. چون خانواده آن فرد هم متحمل مجازات می‌شود؛ هم از حیث آبرویی و هم معیشتی و ... اگر کمک کنیم این سنت هر ساله به بهترین شکل انجام شود، تنها به این افراد و خانواده‌شان کمک نکرده‌ایم؛ بلکه یک سنت بسیار حسنه را همیشه در جامعه زنده نگه داشته‌ایم تا سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شود.»

گلریزان ۷۰۰ میلیونی خیرین برای آزادی زندانیان


رئیس دادگستری نی‌ریز گفت: «اخیراً یک خانم بدهکار نزدیک به ۵ سال در زندان بود و متأسفانه هر روز خسارت تأخیر به بدهی‌اش وارد می‌شد. اما با اهتمام شورای شهر و آقای حقیری معاون فرماندار، از ۵۴ شاکی، رضایت ۴۲ شاکی گرفته شد و ۷۲ میلیون بدهی باقیمانده او را نیز فولاد گفته متقبل می‌شود و این خانم آزاد خواهد شد.»


غضنفرنژاد افزود: «در حال حاضر ۱۹ زندانی داریم که محکومیت مالی دارند و ۵ نفرشان بابت مهریه است. ۱۴ نفر هم بابت محکومیت‌های مالی دیگر در زندان هستند. کمترین بدهی را کسی دارد که بابت دو سکه در زندان است و بیشترین بدهی هم بالغ بر ۴ میلیارد تومان است و جمع همه بدهی‌ها ۱۸ میلیارد تومان می‌شود.»

گلریزان ۷۰۰ میلیونی خیرین برای آزادی زندانیان


در ادامه جلسه، دادستان نی‌ریز اظهار داشت: «وقتی می‌گوییم کمک به آزادسازی زندانیان داشته باشید، همیشه این سؤال به وجود می‌آید که چرا قضات این‌ها را زندانی می‌کنند و بعد خودشان می‌گویند بیایید آزادشان کنید؟


این‌ها جرائم غیر عمد است؛ کسانی که به دلیل بدشانسی، نوسانات بازار و ... به زندان افتاده‌اند. مسئله‌ای که شاید یک روز گریبان‌گیر ما هم بشود؛ لذا وقتی می‌گوییم آزادی زندانیان، منظور متهمان جرائم غیرعمد و مالی است.»


اکبر شهسوار گفت: «در جشن گلریزان سال قبل ۴۸۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد که با آن توانستیم ۹ زندانی را آزاد کنیم. چرا که ستاد دیه استان دو برابر مبلغ جمع‌آوری شده را پرداخت می‌کند.»


در ادامه، خیرین کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد پرداخت کردند که مجموع آن ۷۱۰ میلیون تومان شد.


نوشتنی است در جشن گلریزان سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، به ترتیب ۵۰، ۱۸۰ و ۴۸۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده بود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها