تعداد بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۱۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ - 2023 08 April

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

نماینده صدا و سیما
چرا چند وقتی است رادیو ورزش قطع است و در نی‌ریز پخش نمی‌شود؟

پاسخ نماینده صدا و سیما:
با سلام، هم اکنون رادیو ورزش بر روی موج ۹۲ از ایستگاه شهر نی ریز و ۹۲/۵ از طریق ایستگاه گردنه لای رز معروف به ریپیتر مشکان قابل دریافت است.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
۱- ابتدای خیابان بسیج بولوار کوچکی بنا کرده‌اید که خیلی خوب و بجا بوده. ولی متأسفانه به مرور زمان  هم زیبایی‌اش را از دست داده و هم روشنایی‌اش را. تقاضا دارم به این بولوار رسیدگی شود.  
۲- وضع سرویس بهداشتی پارک‌ها خصوصاً پارک آزادی بد است. همچنین آبسرد‌کن‌ها خرابند. لطفاً رسیدگی کنید.

۳- چند سال پیش خیابان‌ها را برای طرح فاضلاب حفاری و جای حفاری را آسفالت کردند. متأسفانه وضع آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها آن قدر بد شده که جلو‌بندی خودرو‌ها خراب شده است؛ یک جا آسفالتش کنده شده، یک جا آسفالتش بالاتر از سطح خیابان است و یک یه جا فروکش کرده است.

۴- در دهه فجر و روز ۱۸ بهمن ماه، برنامه صبح و نشاط از شبکه سه در استادیوم ورزشی با حضور رشته‌های مختلف ورزشی برنامه داشت. در این برنامه که مسئولان شهرستان هم حضور داشتند، بین یک سری شماره‌هایی که بین مردم پخش شده بود، قرعه‌کشی شد و هدیه قرعه‌کشی هم دوچرخه بود. اما با گذشت تقریباً یک ماه، شهرداری که هزینه سه تا از دوچرخه‌ها را قبول کرده، به وعده‌اش عمل نکرده است. لطفاً پیگیری کنید.

۵- اوضاع درختان نارنج شهر بسیار اسفناک شده و به نظر می‌رسد دیگر  نشود آن‌ها را احیاء کرد و یا اگر هم بشود، امری هزینه‌بردار است.

به عنوان یک شهروند، پیشنهاد می‌کنم در تمامی بولوار‌ها درخت سرو‌ناز شیراز را که هم بومی کشورمان است و هم همیشه سر‌سبز است و مقاومت بالایی به خشکی دارد، و از همه مهمتر زیبایی بسیار بالا و چشم‌نوازی نسبت به درختان مهاجمی، چون کاج و... دارد،  در بولوار‌ها بکارید.

۶- لطفاً بگویید این خروس سال ۹۶ را از پارک بردارند.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
۱- ان‌شاءا... انجام خواهد شد.     

۲- بهسازی سرویس بهداشتی‌های سطح شهر شروع شده و ادامه خواهد داشت.     

۳- اکثر خیابان‌های شهر پس از پایان توسعه شبکه فاضلاب روکش آسفالت گردید؛ از جمله خیابان‌های آیت‌ا... طالقانی، بلوار، ولی عصر، تایل فرش خیابان قدس، خیابان بهداشت، خیابان ابوذر و خلیل شهید، خیابان جانبازان و خیابان امام خمینی (ره)، از محل اعتبارات شهرداری آسفالت شده و مابقی آن ان‌شاءا... در صورت تأمین قیر اجرایی می‌گردد. ازصبر و شکیبایی شما سپاسگزاریم.   

۴- قبل از برگزاری مراسم، وظیفه ادارات مختلف تعیین شده بود و شهرداری در خصوص تهیه جوایز مراسم مذکور وظیفه‌ای نداشته است.  

۵- در صورت احیاء نشدن درختان، با درختان متناسب جایگزین خواهند شد.

۶ - بررسی و در صورت لزوم اقدام خواهد شد.
-----------//-----------

توزیع برق
روشنایی ورودی و خروجی خیابان اصلی شهرک امیر‌کبیر بسیار ضعیف است. لطفاً روشنایی آن را از میدان آخر بولوار نصر تا مسکن مهر فرهنگیان تأمین کنید.

پاسخ توزیع برق:
با سلام و احترام، در خصوص روشنایی خیابان اصلی شهرک امیر کبیر حد فاصل میدان انتهای بلوار نصر تا حوزه علمیه خواهران، نیاز به تخصیص اعتبار است که طرح آن تهیه و در صورت تخصیص انجام می‌گردد. ضمناً همشهریان گرامی می‌توانند درخواست روشنایی معابر را از طریق شماره تماس‌های ۱۲۱ و ۵۳۸۳۷۰۰۰ و یا نرم‌افزار برق من ثبت و پیگیری کنند.

همچنین در پاسخ به سؤال مطرح شده در شماره قبل، به اطلاع می‌رساند:

روشنایی کوچه ۱۲ خیابان شهید صدوقی، در تاریخ ۱۲/۱۱/۱۴۰۱ رفع عیب شده است و در صورت نیاز به خدمات این مدیریت، می‌بایست با شماره تماس دفتر اتفاقات (۱۲۱ و ۵۳۸۳۷۰۰۰) تماس حاصل فرمایید.
-----------//-----------

فرماندهی انتظامی
سیزده بدر امسال به دلیل ماه رمضان متفاوت از سال‌های قبل بود. کسی که روزه گرفته، نمی‌توانسته از صبح بیرون برود و برنامه‌اش را طوری هماهنگ می‌کند که افطار بتواند بیرون برود. اما متأسفانه راه پلنگان را از بعد از ظهر بسته بودند. علتش را که از نیروی انتظامی سؤال کردیم، گفتند طبق روال هر سال ما راه را می‌بندیم و اعلام کرده‌ایم راه را می‌بندیم. می‌پرسیم کجا اعلام کرده‌اید؟ هیچ پاسخی ندادند.  
امسال سیزده بدرمتفاوت‌تر از سال‌های دیگر بود که بخواهند راه را ببندند. به نظر شما کسی که روزه است سیزده بدر نباید برود بیرون؟

پاسخ فرماندهی انتظامی:
با سلام خدمت شهروندان گرامی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه عزیزان، در مورد مسدود نمودن راه و محدود‌سازی تردد‌ها در عصر سیزده بدر در جاده نی‌ریز به پلنگان، این موضوع در ساعت ۱۶:۳۰ انجام پذیرفت. به دلیل این که تعداد زیادی از شهروندان که به منطقه تفریحی پلنگان و هرگان عزیمت کرده بودند در حال برگشت بودند و از طرفی به دلیل شلوغی و ازدحام خودرو‌های آن مسیر و عدم گنجایش ظرفیت جاده مذکور برای تردد رفت و برگشت، این اقدام در جهت پیشگیری از تصادفات  و حفظ جان و اموال شهروندان عزیز صورت گرفته است. سایر پارک‌های درون شهر برای شهروندان و روزه‌داران مکان مناسبی بوده که می‌توانستند استفاده کنند.
-----------//-----------

شهرداری مشکان
چرا برای احداث پمپ بنزین و گازوئیل فکری نمی‌کنید؟ چون اکثر اوقات می‌گویند گازوئیل نیست.

پاسخ شهرداری مشکان:
با سلام، در بدو ورود به شهرداری، مسئله احداث جایگاه سوخت را در اولویت قرار دادیم که قبلاً بایگانی شده بود، و با عبور از هفت خان، به آخرین مرحله از اخذ مجوز احداث رسیدیم. پیش‌بینی می‌کنیم تا یک ماه دیگر کلنگ احداث جایگاه سوخت زده شود.
-----------//-----------

اتاق اصناف
۱- از اتاق اصناف درخواست داشتم که وضعیت قیمت لبنیات را مثل تره‌بار و قنادی‌ها شهر مشخص کنند.

در بیشتر لبنیات فروشی‌ها ماست‌های گاو و گوسفندشان را به صورت ظرفی قیمت می‌دهند. به این صورت که ماست گاو کیلویی ۲۴ هزار تومان است و ظرف یک کیلویی را به مشتری می‌فروشند ۲۳۰۰۰ تومان.

اما وزن ظرف حدود ۹۰۰ گرم است که اگر کیلویی ۲۴۰۰۰ تومان حساب کنید، حدود ۲۱ هزارتومان می‌شود.

واقعاً چه دلیلی برای این کم‌فروشی وجود دارد؟

۲- اگر امکان دارد، سری هم به آرایشگاه‌های مردانه بزنید. یک نفر شب عید با دو تا بچه‌اش رفته آرایشگاه، ۲۵۰ هزار تومان از او گرفته‌اند. مردم برای هزار تومان گیر هستند و شاید نداشته باشند که عیدی بدهند.
-----------//-----------

بیمارستان شهدای سلامت
چرا وضعیت پل داخل بیمارستان چنین است؟

ما نشسّیم پای حرف دلتون(یکشنبه 20- فروردین 1402)

-----------//-----------

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
در تاریخ ۱۰ اسفند ماه تعداد ۲۰ تریلر در ساعت ۱۲ از باربری آذرخش‌بار واقع در بولوار ورودی فولاد غدیر نی‌ریز حواله بار دریافت نمودیم و با مراجعه به کارخانه اقدام به بارگیری کردیم. مجوز خروج از کارخانه را که گرفتیم، برای دریافت بارنامه به باربری یاد شده مراجعه کردیم؛ اما به ما اعلام کردند که مجوز صدور بارنامه توسط این باربری مسدود است. با پیگیری‌های به عمل آمده و تماس تلفنی با مهندس شاهسونی مسئول اداره راهداری، ایشان اعلام نمود که به دستور مقام قضایی جلوی صدور بارنامه گرفته شده و بدون این که به وقت و زمان رانندگان احترامی گذاشته شود، رانندگان جلوی باربری حدود ۵ الی ۶ ساعت معطل ماندند. لطفاً پیگیری کنید اگر باربری مجوز‌های قانونی را از سوی نهاد‌های مربوطه دریافت نموده و ساعات قبل و روز‌های قبل هم اقدام به صدور بارنامه می‌کرده است، چرا باید بدون احترام به حقوق رانندگان اقدام به چنین عملی نمایند؟ لطفاً پیگیری کنید.
-----------//-----------

شبکه بهداشت و درمان - جهاد کشاورزی
نانوایی‌ها با همان دستی که کارت می‌کشند، با همان دست هم نان به مردم تحویل می‌دهند. نان در شهرستان بی‌کیفیت است. یعنی وقتی از نانوایی نان می‌گیری، همان لحظه پودر می‌شود و خیلی نازک است. وقتی دو روز می‌گذرد و می‌خوریم، با وجود نازک بودن، مزه خمیر می‌دهد. چرا نظارت نمی‌کنید؟
-----------//-----------

پست بانک
در مهرماه سال قبل برای وام ازدواج تشکیل پرونده دادم و پرونده را تکمیل کردم. پست بانک مرکزی شهرستان نی‌ریز پس از گذشت ۷ ماه، ۱۲۰ میلیون تومان وام من را واریز نکردند. هر موقع هم می‌پرسم، می‌گویند بودجه نداریم. این در حالی است که قیمت دلار از مهر سال قبل تا الان دو برابرشده و به تبع آن قیمت لوازم خانگی هم دوبرابر شده و اگر من مهرماه سال قبل می‌توانستم چهار تکه جهیزیه تهیه کنم، الان نمی‌توانم. لطفاً پیگیری کنید.
-----------//-----------

مسئولان مربوط

به ما نیامده
پی نوشت موضوع تاخت و تاز اسب‌های بی‌صاحب در جاده

از قدیم گفته‌اند اسب حیوان نجیبی است و مایه آرامش و روح و روان است.

به ما نیامده، واقعاً این تفکری است که پس از خواندن این مطالب ذهنم را مشغول کرده است. حال که ما با تمام توان در حال نابودی محیط زیست هستیم. از فعالیت چندین کارگاه معدنی در محدوده گردنه لای‌رز و صدمات و خساراتی که در کارخانه سیمان سفید و سیمان خاکستری و فولاد به محیط زیست وارد می‌کنند و…

بی‌شک در آینده‌ای نه چندان دور این موارد اثرات خود را به جای می‌گذارند. مگر برابر قانون این مراکز نباید با اقدامات جانبی نظیر کاشت درخت و احیاء فضای سبز جبران عملکرد خسارت فعالیت خود را متبلور سازند؟ آیا فقط با نصب بنر و اعلام در گروه‌ها و سایت‌ها این مهم رفع مسئولیت می‌شود؟ آیا تذکر در خصوص عبور حیوانات و احتمال تصادف در مسیر نی‌ریز به سمت یزد و مشهد داده شده است؟ وقتی مسئول راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام می‌دارد هر چیزی که ایمنی و امنیت کاربران جاده را به خطر اندازد به ما ربط دارد، حد فاصل کارخانه سیمان خاکستری تا سیمان سفید، کدام تابلو یا اطلاع‌رسانی انجام شده تا رانندگان قبل از ورود به این محل آمادگی لازم را داشته باشند؟ مگر گورخر‌هایی که از پارک ملی قطرویه به سمت زمین‌های کشاورزی دهچاه و حسن‌آباد می‌آیند وضعیت بهتری دارند؟

بی شک می‌توان با هماهنگی مراکز یاد شده، با نصب فنس در حاشیه جاده، همچنین با ورود اداره محیط زیست و منابع طبیعی و مدیریت در این موضوع و سایر ادارات در خصوص جلوگیری از صدمات به حیوانات وحشی، محیطی را ایجاد نمایند تا ضمن این که حیوانات مذکور از صدمات مصون بمانند، در این وادی که فشار‌های اقتصادی به آحاد جامعه در سطح بالایی قرار گرفته، محیطی را رقم بزنیم که مسافران و گردشگرانی که از استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان راهی استان فارس می‌شوند، در زمان عبور از منطقه خاطره‌ای به یاد ماندنی داشته باشند.  به امید داشتن نی‌ریزی آباد و سرزنده.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
۱- سلام، ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما، متأسفانه عده‌ای از روی ناآگاهی از پیشوند نام استاد در مورد کسانی استفاده می‌کنند که هنوز الفبای خوشنویسی، طراحی، نقاشی، نت موسیقی، صرف و نحو عربی و... را نمی‌دانند و از پیشوند نام استاد در مورد آن‌ها استفاده می‌کنند. از شما دست‌اندرکاران رسانه انتظار است با دقت بیشتری به این موضوع بنگرید تا این عنوان در رسانه درج نشود و خدای ناخو‌استه این عنوان که با سخت کوشی به دست می‌آید، لوث نشود. از این که به این تذکر ویژه، با دقت می‌نگرید و توجه نشان می‌دهید، سپاسگزارم.

نی‌ریزان فارس: با درود و سپاس، با نظر جنابعالی موافقیم. امید است رعایت شود. آن قسمت که به ما مربوط می‌شود، تا حد امکان رعایت خواهیم کرد.

۲- لطفاً گزارشی درباره آخرین دستگاه وضعیت ام آر آی در نی‌ریز تهیه کنید.

نی‌ریزان فارس: با درود و سپاس، پیگیری خواهیم کرد.

۳- درود، مطلب «چه کسی گوسفندان پدرم را دزدیده؟» بسیار عالی و بجا و در عین حال تأمل‌برانگیز بود. درود بر شما.

نی‌ریزان فارس: با درود و سپاس، از لطف جنابعالی به روزنامه خودتان سپاسگزاریم.

۴- جدول عیدانه شماره قبل اشتباه شده بود و قابل حل کردن نبود. چرا دقت نمی‌کنید؟

نی‌ریزان فارس: با درود و عرض پوزش، این اشتباه به دلیل پاک شدن سهوی ستاره‌های متن جدول رخ داده بود که طرح صحیح جدول به همراه پاسخ آن، در این شماره چاپ شده است.

 ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- بیمارستان شهدای سلامت
- اتاق اصناف
- راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
- شبکه بهداشت و درمان
- جهاد کشاورزی
- پست بانک

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها