تعداد بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۱۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ - 2023 08 April
فرماندار نی‌ریز:
پل روگذر ۱۸ ماهه تمام می‌شود
خبرنگار: مهدی منفرد

اولین شورای اداری سال ۱۴۰۲ خورشیدی با حضور مسئولان شهرستان در روز چهارشنبه ۱۶ فروردین برگزار شد.

سال گذشته سالی طلایی بود
فرماندار نی‌ریز گفت: سال گذشته برای شهرستان سالی طلایی بود که نتایج آن امسال مشخص خواهد شد.

امسال باید پروژه‌های نیمه تمام تعیین تکلیف شود و پل روگذر که ۲ ماه از شروع به کار مجدد آن گذشته طبق قول پیمانکار باید ۱۸ ماهه تمام شود.

منطقه ویژه و راه آهن هم مصوب شده و روز ۲۰ بهمن در تقویم استان به نام نی‌ریز نامگذاری شده است و همچنین جایزه ملی بنیاد نخبگان در سطح استان به نام نی‌ریز و فضل ابن حاتم نی‌ریزی ثبت شده است.

وی همچنین ادامه داد: شرکت نفت برای کنترل قاچاق سوخت بیشتر فعالیت کند.

شهرداری نسبت به راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار تا پایان اردیبهشت‌ماه اقدام کند.

فرهنگسرا و کتابخانه شهرداری نیز باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و ادارات موظف هستند برنامه یکساله خود را تا پایان اردیبهشت تحویل دهند.

همچنین اداره زندان برای کمک به زندانیان مالی و غیرعمد پویش ۴۰  هزار تومانی راه‌اندازی کرده است. سعی کنید کمک کنید. سال گذشته در همین زمینه ۵۰  زندانی آزاد شدند.

نباید مجوز برای یک بنگاه تولیدی بیش از یک ماه طول بکشد
یوسفی فرماندار شهرستان تذکرات مختلفی به مسئولان داد از جمله رعایت شئونات ماه مبارک رمضان، استفاده نکردن از بودجه و امکانات دولتی برای دادن افطاری، لزوم رعایت حجاب کامل کارکنان، کمک به سرمایه‌گذاری در شهرستان که در این زمینه قرارگاه پیگیری شعار سال تشکیل شده و در اولین گام نباید گرفتن مجوز برای یک بنگاه تولیدی بیش از یک ماه طول بکشد. 


ادارات موظف هستند در امور مختلف مخصوصاً در بحث نهضت ملی مسکن تعامل داشته باشند و ما اداراتی را که تخلف کرده‌اند و زمین‌های مازادی داشتند از آن‌ها گرفته و به مردم واگذار می‌کنیم.

در مورد مسکن ملی مشکان و قطرویه باید هرچه زودتر زمین واگذار شود و هیچ پولی غیر از مبلغ ۴۰ میلیون ابتدایی نباید از مردم گرفته شود.

باطل شدن مجوز دو رسانه در نی‌ریز
یوسفی ادامه داد: در مورد رسانه‌های شهرستان استعلام شده و دو رسانه نبض نی‌ریز و صبح پارس مجوزشان باطل شده و هیچ‌کس حق مصاحبه با این رسانه‌ها را ندارد.

سر تیتر‌هایی که بعضی از رسانه‌ها می‌زنند در راستای رسانه‌های غربی است و اداره ارشاد باید در این زمینه با رسانه‌های متخلف و غیر مجاز با جدیت برخورد کند.

اقدامات نوروزی
در ادامه تعدادی از مسئولان اقدامات انجام شده در مورد ایام نوروز از جمله زیباسازی و آماده‌سازی سطح شهر جهت حضور مسافران، اصلاح و ایمن‌سازی بعضی از نقاط جاده‌ای، برگزاری کشیک‌های روزانه جاده‌ای، بررسی و کنترل حمل و نقل بار و مسافر را بیان کردند.

رتبه ۳ برای شهرداری قطرویه
شاهسونی شهردار قطرویه در این جلسه گفت: ما علاوه بر اقدامات انجام شده در مورد خدمات سفر طی یک ماه گذشته ۱۰۰ تن قیر و ۱۰۰۰ تن بیس جهت آسفالت و اصلاح معابر سطح شهر تهیه کرده‌ایم. همچنین اقدام به نصب دوربین پایش تصویری در ورودی قطرویه و سرکشی از خانواده شهدا انجام داده‌ایم.

وی ضمن تشکر از وزیر کشور، نماینده مجلس و فرماندار گفت: با پیگیری‌های انجام شده رتبه شهرداری قطرویه ارتقاء و به رتبه ۳ رسید.

فقط آبروداری کردیم
رئیس اداره میراث فرهنگی در این جلسه گفت: امسال می‌توانستیم با ۳۰ تا ۴۰ درصد توان در ۹ عنوان جزو رتبه‌های برتر شویم، ولی فقط توانستیم آبروداری کنیم.

کاهش تصادفات در نوروز
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گفت: ما در این ایام طرح‌های زیادی در زمینه ارتقاء امنیت اجتماعی انجام دادیم از جمله طرح شاخص برخورد با سارقین، خرده فروشان مواد مخدر و کاهش تصادفات.

وی ادامه داد: در بحث سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد کاهش سرقت داشتیم و ۹۵ درصد سرقت‌ها کشف شده است.

همچنین تصادفات برون شهری ۲۰۰ درصد و تصادفات منجر به فوت درون شهری نیز ۴۱ درصد کاهش داشته است.

معاون سیاسی فرمانداری هم با اشاره به اینکه امسال برای نظام بسیار مهم است چون انتخابات مجلس را در پیش داریم خواستار  پاسخگویی به سؤالات مردم مخصوصاً جوانان جهت افزایش مشارکت مردمی در انتخابات شد.

قبادی‌پور ادامه داد:  همه ما باید روشنگری و اعتماد سازی کنیم و همه ادارات موظف هستند در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کنند و آزمون این بیانیه که به پیشنهاد آقای توکل مشاور امور جوانان فرماندار می‌باشد، هفته آینده برگزار خواهد شد و حضور همه الزامی است.

میزبان ۴۰۳ خانوار در نوروز
رضا جمالی مدیر آموزش و پرورش گفت: در ایام نوروز در ستاد اسکان مسافران نوروزی میزبان ۴۰۶ خانواده (۱۹۹۷ نفر) بودیم که در مدارس شهرستان اسکان یافتند.

دادستان شهرستان در این جلسه با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ و سال‌های گذشته گفت: چندین سال است که شعار‌های رهبری حول اقتصاد است و این نشان دهنده این است که اقتصاد دغدغه ایشان است.

تفاوت قیمت در نی‌ریز با دیگر شهرها زیاد است
اکبر شهسوار ادامه داد: وقتی جامعه درگیر تورم می‌شود سودجویان از این فضا سوء استفاده می‌کنند و ما وظیفه داریم در سطح شهرستان برای جلوگیری از تورم تلاش نماییم.

متأسفانه تفاوت قیمت در نی‌ریز با شهرهای اطراف زیاد است و بسیاری برای تهیه مایحتاج روزانه به استهبان و شهرهای دیگر می‌روند.

یکی از بحث‌های اصلی ایجاد تورم بحث مسکن و اجاره خانه است که دادستانی در این زمینه با تمام توان اقدام می‌کند و ادارات صمت،تعزیرات و اتاق اصناف در صنوف مختلف پیگیری می‌کنند.

میدان میوه و تره‌بار باید هرچه زودتر راه‌اندازی شود. روی تعمیرگاه‌ها و صافکاری‌ها هیچ نظارتی نیست.

دادستان ادامه داد: مسئولان در بحث تولید سنگ‌اندازی نکنند و تاجایی که منجر به شکستن قانون نشود قانون را باید به نفع مردم تفسیر کرد.

شهر فاطمی نباید جولانگاه افراد بی‌حجاب شود
شهسوار افزود: بحث حجاب دغدغه اصلی در سطح کشور شده و نباید اجازه دهیم شهر فاطمی ما جولانگاه افراد بی‌حجاب شود.

وی تأکید کرد: هیچ اداره‌ای حق خدمات دادن به افراد بی‌حجاب را ندارد و  امر به معروف باید با زبان لیّن باشد.

به آینده امیدواریم
حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان در این جلسه با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان گفت: مشکلات هست اما به آینده امیدواریم و باید این امیدواری را به مردم هم منتقل کرد.

باید علاوه بر  اقتصاد، مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز مورد نظر باشد و شهرستان باید برای پیشرفت از نظرات و دیدگاه افراد صاحب‌نظر در داخل یا خارج از شهرستان استفاده کند.

وی در مورد راه‌اندازی سریع‌تر درمانگاه شبانه‌روزی در محل بیمارستان شهدا و راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار تذکر داد.

در پایان جلسه با اهدا لوح تقدیر از ادارات برتر شهرستان از جمله ادارات گاز، برق و زندان تقدیر شد.

عکس: محمدعلی قربانیان، فرمانداری نی‌ریز

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها