تعداد بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۱۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ - 2023 01 April
امام‌جمعه نی ریز برخورد نامناسب عده‌ای با بی حجابی را موجب ایجاد اختلاف، دو قطبی کردن جامعه و جنگ داخلی دانست که به گفته او هدف دشمن است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود حسینی در خطبه های نماز جمعه ۱۱ فروردین اظهار داشت: «عده ای از مشکل حجاب در جامعه ناراحتند و دغدغه دارند؛ اما نمی دانند چگونه حرف بزنند و مشکل ایجاد می کنند که علت آن جهلشان است. البته حجاب در دین ماست؛ اما عده اندکی آن را رعایت نمی‌کنند. در مقابل، بصیرتی هم باید باشد که عده ای ندارند. بنای دشمن برای ایجاد اختلاف، دو قطبی کردن جامعه و جنگ داخلی است. برخی افراد در همین قضایا، دولت، رئیس جمهور، حوزه علمیه و روحانیت را زیر سؤال بردند. این همان چیزی است که دشمن می خواهد. ما بنای جنگ داخلی، تقابل و دو قطبی کردن جامعه را نداریم؛ اما دشمن این را می‌خواهد.»

وی افزود: «دولت باید بتواند تمرکزش را بر مسائل اقتصادی و شعار سال بگذارد. دشمن دارد ما را مشغول می کند تا از اصل بمانیم. همه موظفیم تذکر لسانی دهیم تا جلوی این مسئله گرفته شود.»

خطیب جمعه نی ریز گفت: «شما ببینید در همین مدارس چه کردند؛ کاری کردند که خود اولیاء بچه شان را از مدرسه گرفتند. همه باید پس از تعطیلات و با شروع مجدد مدارس، دشمن را شکست دهند و پرشور در مدارس حضور یابند.»

ایشان به ۱۲ فروردین اشاره کرد و عنوان داشت: «۱۲ فروردین روز سرنوشت ساز ملت قهرمان ایران است که به جمهوری اسلامی رأی و به سلطه استکبار جهانی پایان دادند. رژیم پهلوی نوکری اجانب را می کرد؛ اما ملت ایران به این سلطه پایان دادند و هم جمهوریت را آوردند و هم اسلامیت را. به خصوص مردم با بصیرت نی ریز که اولین شهری در ایران بودند که ۱۰۰ درصد به جمهوری اسلامی رأی دادند و در تاریخ ثبت شده است.»

وی افزود: «دشمنان کور خوانده اند که بتوانند نظام ما را از بین ببرند. آنها نتوانستند و نمی‌توانند. بزرگترها باید به کوچکترها بگویند زمان پهلوی کشور در چه وضعیتی بود و حالا چه پیشرفت هایی حاصل شده است؛ جهاد تبیین همین است. البته ما ضعفها را هم می بینیم و می گوییم و باید با کمک هم برطرف کنیم.»

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی به میلاد امام حسن(ع) کریم اهل بیت اشاره کرد و گفت: «اهل بخشش و کمک باشید. در این بحران اقتصادی که برخی مشکل معیشتی دارند و شما کمک و مساعدت دهید. سبک زندگی مان باید رنگ و بویی از اهل بیت داشته و همه کارهایمان با اخلاص باشد. اگر هم کمک می‌کنید، حرمت آن را نگه دارید و تکریم شود؛ منتی نباشد و دیگران متوجه نشوند.»

نوشتنی است پس از مراسم نماز جمعه، نمازگزاران در حرکتی نمادین برگه های رأی آری را در صندوق انداختند و سالروز ۱۲ فروردین را گرامی داشتند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها