تعداد بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۱۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱ - 2023 11 March
شهرداری نی‌ریز همچون سالهای گذشته خود را برای نوروز آماده می‌کند. پارکها در حال نونوار شدن هستند و غرفه‌های سفره هفت‌سین برپاست و قرار است تونل‌ نوری یکبار دیگر جلوه خود را به رخ بکشد.
author
روزنامه نگار: محمد جلالی


در همین رابطه حامد فرغت شهردار نی‌ریز گفت: برنامه‌های نوروزی شهرداری قبل از نوروز شروع می‌شود و تا روز ۱۳ نوروز ادامه خواهد داشت.

ما به طور ویژه در سه پارکِ معلم، گلستان، آزادی کار کرده‌ایم. تجهیزات پارک آزادی رنگ‌آمیزی و نوسازی شده، کفپوش‌های ورزشی را تغییر و نوسازی کرده‌ایم. سیستم‌های روشنایی را هم اصلاح کرده‌ایم تا برای ایام نوروز مورد استفاده قرار گیرد.

آبگیری دریاچه مصنوعی همانگونه که قول داده بودیم آغاز شده است و آب در دریاچه جاری شده است و همین الان زیبایی بسیار زیادی را ایجاد کرده است. امیدواریم تا شروع سال کاملاً پر شود.
همچنین روشنایی بلوار وسط پارک آزادی که مابین پارک و دریاچه قرار دارد، در حال انجام است.
در پارک معلم نیز یک اقدام اساسی انجام شده است و تمام چراغ‌ها و پایه‌های آن نوسازی شده و دیگر روشنایی پارک معلم با مشکل روبرو نیست.
همچنین تأسیسات ورزشی و بازی نونوار شده و مقداری تجهیزات دیگر نیز خریداری شده و تا قبل از عید نوروز خواهد رسید.

از تونل نوری تا غرفه‌های سفره هفت‌سین و پارک‌های نونوار

یک سری ساختمان‌های قدیمی در پارک آزادی مربوط به دهه‌های 80-70 خورشیدی هم وجود داشت که تخریب شد و فضای پارک بازتر از قبل شده است.

امیدواریم که بتوانیم در سال جدید یک فضای خانوادگی در این پارک ایجاد کنیم.

همچنین حمام پارک معلم راه‌اندازی شده و سرویس بهداشتی، آشپزخانه و نمازخانه نیز بهسازی شده‌اند. ساختمان مدیریت پارک معلم که سالها رها شده بود هم تعمیر شد.

همچنین بنا داریم تا کانکس گردشگری میراث فرهنگی که در آنجا قرار دارد نوسازی کنیم تا از شرایط مناسبی برخوردار شود.

تونل نوری هم در پارک معلم نصب خواهد شد.

همچنین سفره هفت سین به صورت نمادین (ترکیبی از انتزاعی و سنتی) خواهیم داشت.

زیباسازی میادین و معابر، هرس اشجار، چمن کاری و آماده‌سازی فضای سبز برای نوروز از دیگر اقدامات ما خواهد بود.

در پارک گلستان هم به همین شکل انجام شده و نیمکت و تابلوهای ورودی و راهنمایی بازسازی شده است.
اما به دلیل شرایط کرونایی که در یکی دو سال گذشته در کشورها حاکم بود امکان برپایی غرفه‌های سفره هفت‌سین در سطح شهر یا نبود یا به صورت محدود بود.

امسال تعداد ۲۰ غرفه در کوچه شماره یک خیابان آیت‌ا... طالقانی همان کوچه مدرسه نزهت توسط شهرداری برپا شده و در این غرفه‌ها انواع و اقسام لوازم مورد نیاز سفره هفت‌سین توزیع می‌شود و با این غرفه‌ها شور و نشاط نوروزی در سطح شهر ایجاد گردیده است.

همچنین دو غرفه برای فروش اقلام تنظیم بازار در نظر گرفته شده است و بناست اگر سهمیه‌ای به شهرستان نی‌ریز اختصاص یافت با همکاری تعاون روستایی کار توزیع در این غرفه‌ها انجام شود.

نی‌ریز در آستانه نوروز

عکس: سعیده صحراگرد

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها