تعداد بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۱۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸ - 2023 04 March
عکاس: سعیده صحراگرد

روستای هرگان در ۱۵ کیلومتری شهر نی‌ریز واقع شده است، اما به گفته اهالی آنجا از امکانات مختلف محروم می‌باشند.

در این ارتباط کیکاووس مزیدمرادی رئیس شورای روستای هرگان گفت: پیگیری‌ها متعددی انجام دادیم و حتی به رئیس جمهور هم نامه زدیم، اما افاقه نکرد.

او به ۸ خواسته اهالی این چنین اشاره کرد:

۱- ۱۵ حلقه چاه عمیق در نزدیکی روستا می‌باشد و یکی از این حلقه چاه‌ها در ۲ کیلومتری روستا واقع شده، اما متأسفانه این روستا فاقد آب آشامیدنی می‌باشد و آب مصرفی اهالی از قنات مالکی تأمین می‌شود و مدت ۲ سال است که آب آن غیر قابل شرب شده و با وجود آنکه به تمام نهاد‌های دولتی مکاتبه کرده‌ایم نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

۲- با توجه به اینکه یکی از راه‌های پیوستن نی‌ریز به داراب از این منطقه می‌گذرد، ولی به دلایل فنی و سیاسی این طرح عملی نشده است. همگان می‌دانند که با این راه حدود ۲۰۰ کیلومتر جاده ارتباطی نزدیک‌تر خواهد شد و روستا‌های مسیر از بن بست ارتباطی و بی‌امکاناتی نجات خواهند یافت.

۳- با توجه به اینکه شغل بیشتر مردم دامپروری، کشاورزی و باغداری است، ولی با پیگیری‌های مردم هیچ نهاد دولتی تاکنون نسبت به حفر چاه جهت احیاء باغ‌ها و مزارع اقدام نکرده است.

۴- با توجه به اینکه هرگان یکی از روستا‌های قدیمی شهرستان می‌باشد که ۴۸ خانوار هم اکنون در آن زندگی می‌کنند، ولی هیچ‌گونه تسهیلاتی در خصوص سنددار کردن منازل و حتی امتیاز ساخت مسکن برای جوانان این روستا پیش‌بینی نشده و همین مسئله باعث مهاجرت جوانان گردیده است.

۵- نبود امکانات آموزشی، تفریحی و ورزشی در این روستا به وضع نامناسب زندگی اهالی دامن زده است.

۶- بیکاری جوانان به یک معضل اجتماعی تبدیل و باعث مهاجرت جوانان به شهر شده است.

۷- با توجه به اینکه این روستا در مسیر ترانزیت مواد مخدر می‌باشد یگان‌های انتظامی و نظامی در این منطقه وجود ندارند. البته به همت سپاه ناحیه نی‌ریز و اهالی محل، پایگاه مقاومت در این منطقه احداث گردیده است که با نبود بودجه جهت ادامه ساخت مواجه شده است.

۸- بیکاری زنان و دختران در روستا.

هرگان  و  8 خواستهاز مسئولان

 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها