تعداد بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۱۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹ - 2023 04 March
دانستنیهای خودرو
نویسنده : بخش مکانیک خودرو هنرستان باهنر نی‌ریز

صبح زود بنزین بزنید

بهتر است صبح‌های زود که هوا همچنان خنک است بنزین بزنید. علت این است که هر چه هوا خنک‌تر باشد بنزین ذخیره شده در مخازن زیر زمین متراکم‌تر می‌شود. این در حالی است که در دمای بالا بنزین چگالی و تراکم را از دست می‌دهد و بخشی از مخزنی را که زیر زمین قرار دارد گاز و بخار بنزین تشکیل می‌دهد. در هوای گرم آن مقداری که پمپ نشان می‌دهد و عدد می‌اندازد و باک شما را پر نشان می‌دهد بنزین نیست و بخشی از آن فقط بخار و هواست و شما باید هزینه آن هوا و گاز را هم بپردازید. 

هنگام تخلیه، بنزین نزنید

زمانی که تانکرها در حال تخلیه سوخت هستند، بنزین با فشار به سمت مخازن پمپ‌های بنزین سرازیر می‌شود و خیلی از آلودگی‌ها و ذراتی که در ته مخزن ته‌نشین شده به سطح می‌آید و وارد باک خودروی شما می‌شود.

زمانی که باک نصفه است بنزین بزنید

هنگام بنزین زدن هرچقدر فضای داخل باک خالی‌تر باشد بنزین بیشتری در داخل باک به ویژه در دمای گرم‌تر به بخار تبدیل شده و به آسانی از دست می‌رود بدون اینکه شما از آن استفاده کرده باشید. 

دستگیره را تا انتها فشار ندهید

در بسیاری از نازل‌های استاندارد، سه درجه‌ی: آرام، متوسط، و سریع وجود دارد که اشاره به جریان بنزین وارد شده به باک دارد. شما باید سعی کنید این سرعت را کم کنید چون که همه و اکثر شیلنگ‌های پمپ‌های بنزین مجهز به سیستم برگرداندن بخار هستند و زمانی که سریع بنزین زده یا دستگیره را تا آخر فشار می‌دهید بخشی از بنزین دوباره بخار شده و با سیستم ذکر شده بازگشت، بخار مکیده شده و دوباره برگرداننده می‌شود. در این حالت بخشی از شماره‌هایی که پمپ نشان می‌دهد بنزین نیست بلکه بخار بنزین است.

به فلش روی آمپر بنزین دقت کنید

گاهی پیش می‌آید که نمی‌دانید یا به یاد نمی‌آورید باک بنزین در کدام سمت خودرو است تا جایگاه مناسب برای بنزین زدن را انتخاب کنید. از همین جهت با یک نگاه چند ثانیه ای به آمپر بنزین و فلشی که مشاهده می‌کنید متوجه می‌شوید باک در کدام سمت است. 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها