تعداد بازدید: ۸۸
کد خبر: ۱۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۴ - 2023 26 February
آداب معاشرت
بخش دوم

/ موقعیت هایی که باید دست دهید:
-معرفی اولیه
-مصاحبه شغلی
-دیدن کسی که مدت زیادی است که او را ندیده اید
-احوال پرسی با میهمانان زمانی که شما میزبان هستید
-احوال پرسی با میزبان زمانی که شما میهمان هستید
-هنگام خداحافظی با دوستان یا همکاران
-هنگام دیدار با اعضای خانواده
-هنگامی که شخص مقابل دستش را به منظور دست دادن، به سمت شما دراز می کند.

/ اگر نشسته بودید، قبل از اینکه دستتان را دراز کنید، از جایتان برخیزید. این نشان دهنده احترام است. 

/ قبل و در حین دست دادن، احوال پرسی کنید.

/ اگر کف دستتان مرطوب است، دست دادن را به تعویق بیندازید. 

/ معمولاً دست عرق کرده نشانه دلهره و  نوعی هیجان غیر عادی است. دست دادن با دست خیس و عرق کرده باعث ایجاد تنفر در طرف مقابل می‌شود.

/ به منظور به خاطر سپردن نام فرد دیگر، ممکن است بخواهید در طی صحبت چند بار آن را تکرار کنید: یک بار در حین دست دادن اولیه، کمی بعد و دوباره در هنگامی که قصد خداحافظی دارید. این باعث ایجاد یک تأثیر بسیار قوی و مثبت خواهد شد، زیرا افراد دوست دارند بدانند شما به اندازه کافی علاقه‌مند هستید تا نام آنها را به یاد بیاورید.

/ دست دادن شما باید محکم باشد. شما نباید سست دست بدهید (دست‌تان را مثل ماهی مرده نگیرید.) چون این، ضعف شما را به طرف مقابل نشان می‌دهد. البته شما نباید دست فرد دیگر را له کنید. محکم دست بدهید اما نه اینکه فشار زیادی به دست او وارد کنید. برای تفهیم پیام همدلی توصیه می شود دست طرف مقابل را به اندازه ای که او دست شما را فشار می دهد فشار دهید.

/ هنگام دست دادن بهتر است با فشار خفیفی از انگشت شصت خود به پشت دست طرف مقابل  وارد کنید. این فشار خفیف حامل پیام تداوم دوستی است.

/ دست دادن، باید حدوداً ۲ تا ۵ ثانیه طول بکشد. اغلب افراد دست دادن کوتاه‌تر را ترجیح می‌دهند. مراقب این موضوع باشید به خصوص اگر طرف مقابلتان در موقعیت برتر شغلی یا اجتماعی نسبت به شما، قرار دارد. اگر فرد دیگر بیش از پنج ثانیه دست خود را بر روی دست شما نگه داشت، مؤدبانه دست خود را بردارید. 
/ در اولین برخورد با کسی که تازه با وی آشنا می‌شوید، دست دادن باید کوتاه باشد . در غیر این صورت این احساس به طرف مقابل القاء می‌شود که در دام شما افتاده و یا اینکه شما قصد سوء استفاده از وی را دارید.

/ با حالت شاداب و سرزنده با دیگران دست بدهید و در همه حال خنده رو باشید. افرادی  که با  حالت بی‌حال و سست دست می‌دهند حامل پیام بی‌تفاوتی هستند که مخاطب این حس را به خوبی تجربه می‌کند.

/ تماس چشمی و یک حالت خوشایند را حفظ کنید تا یک تعامل مثبت را حفظ کنید.
ادامه دارد

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها