تعداد بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰ - 2023 25 February
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰ دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱ رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

شهرداری نی‌ریز
۱- لطفاً فکری به حال ترافیک صبحگاهی خیابان شهید کاتوزیان به سمت بولوار سرداران و خیابان طالقانی به سمت بولوار شهید معصومی کنید.
۲- چرا برای مزاحمت سگ‌های بی‌صاحب فکری نمی‌کنید؟ واقعاً عاصی شده‌ایم. باید برای این کار بودجه بگذارید و برنامه‌ریزی کنید. فقط با نشستن و نگاه کردن که مشکل حل نمی‌شود.
۳- لطفاً فکری به حال شهرک محروم جمال‌آباد کنید که از امکاناتی نظیر آسفالت، نظافت جداول، دفع آب‌های سطحی، فضای سبز و روشنایی در ورودی و خروجی شهرک و ... محروم و عقب مانده است.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
۱- موضوع در شورای هماهنگی ترافیک شهرستان بررسی و ان‌شاءا... اقدام لازم انجام خواهد شد.
۲- با سلام خدمت شهروند محترم، به اطلاع شما می‌رساند خدمات شهری شهرداری نی‌ریز هر روز برنامه اتلاف و جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب را در دستور کار خود دارد.
در اینجا از همه کشاورزان و باغداران خواهشمندیم که سگ‌های خود را در شهر رها نکرده و به حقوق همشهریان عزیز احترام بگذارند.
همچنین از همشهریان محترم خواهشمندیم زباله‌های خود را طبق ساعات زمان‌بندی از قبل اعلام شده، از منازل بیرون گذاشته تا این گونه سگ‌های بلاصاحب جهت رفع گرسنگی به درون شهر نیامده و ایجاد مزاحمت نکنند.
لازم به ذکر است همشهریان عزیز می‌توانند نشانی این گونه سگ‌های بلاصاحب را از طریق سامانه ۱۳۷ با ما در میان بگذارند.
از شکیبایی و سعه صدر شما سپاسگزاریم.
۳- با سلام خدمت شهروندمحترم، ارائه خدمات رو بنایی و زیر بنایی (همچون لبه گذاری، جدول‌گذاری، آسفالت و...) در شهرک امیر‌کبیر و اراضی جمال‌آباد برابر قانون بر عهده اداره محترم راه و شهرسازی است. شهرداری در سال ۱۴۰۱ با مشارکت اداره راه و شهرسازی نسبت به زیرسازی و آسفالت خیابان اصلی شهرک به مساحت بیش از ده هزار متر مربع اقدام نموده است و با پیگیری‌های شهرداری نی‌ریز در ستاد باز‌آفرینی استانی و کمیسیون موضوع ماده پنج شورای عالی شهرسازی و معماری شهرک امیر کبیر به عنوان بافت ناکارآمد شهری در طرح تفصیلی شهر نی‌ریز تثبیت شده است و قرارداد تأمین قیر و آسفالت معابر خاکی این محله بین شهرداری و اداره راه و شهر‌سازی به امضا رسیده که پس از تأمین قیر توسط سازمان بازآفرینی کشور، معابر این محله نیز آسفالت خواهد شد.
-----------//-----------

آموزش و پرورش
از آموزش و پرورش می‌خواهیم برای جشن تکلیف دختران کلاس سوم به مدیر‌ها بگویند که هزینه‌های اضافی را کم کنند و ساده‌تر بگیرند. در این اوضاع اقتصادی، با همان چادر‌های ساده هم می‌شود نماز خواند؛ به فکر همه خانواده‌ها باشید.  
یک جشن تکلیف ۴۰۰  تا ۵۰۰ هزار تومان می‌شود و برای کسانی که دو - سه تا بچه دارند،  سخت است.  
-----------//-----------

راه و شهرسازی
لطفاً درباره نحوه ساخت مسکن ملی، متراژ، و تحویل آن توضیحی دهید تا مردم بتوانند تصمیم درست بگیرند که چه کنند؟ ما هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداریم.
مسکن ملی در چندین شهر اجرا و تحویل داده شده، ولی در نی‌ریز خبری از ساخت و ساز نیست. با توجه به نرخ تورم، آیا صلاح نمی‌بینید هر چه سریعتر اقدام کنید؟
-----------//-----------

مسئولان مربوط‌
می‌خواستم بدانم مسئولان در خواب زمستان هستند؟ به استقبال سال جدید رفتیم؛ اما نه بولوار ولایت برقی شد، نه پل ورودی شهر درست شد، نه تفرجگاهی در نی‌ریز افتتاح شد و هزاران ناگفته‌های دیگر و ... خدا به دادمان برسد.
-----------//-----------
پاسخ جهاد کشاورزی:
به نقل از کارگروه آرد‌و‌نان شهرستان نی‌ریز:
در پاسخ به انتقاد شهروند محترم که در شماره قبل به چاپ رسید، پاسخ زیر ارائه می‌شود:
طرح نوبت‌دهی نانوایی برای عرضه نان، یک طرحی ملی  و در تمام نقاط کشور در حال اجرا است و شهرستانی نیست.  
نانوایی‌ها همه مجهز به دستگاه کارتخوان نانینو هستند که فروش آن‌ها توسط  اپراتور سیستم رصد می‌شود و سهمیه آرد ماهانه نانوایی‌ها بر اساس فعالیت همین دستگاه کارتخوان است.  
نوبت‌دهی دستگاه باعث عدم اتلاف وقت شهروندان و رعایت عدالت و حق تقدم مردم می‌شود و اکثریت مردم و خود نانوایی‌ها از این طرح استقبال کرده و عنوان نموده‌اند که باعث راحتی کار و رضایت شهروندان شده است. بدیهی است با توجه به این که سهمیه نانوایی‌ها و ساعت کاری آن‌ها در یک محدوده مشخص است، اگر در دقایق پایانی به نانوایی مراجعه شود، نانی برای پخت موجود نخواهدبود.
-----------//-----------
نی‌ریزان فارس
درباره مطلب «عزل و طرد میرزا آقاخان نوری و خاندان او از سوی ناصرالدین شاه»، می‌خواستم بگویم از کل خاندان قاجار همین ناصرالدین شاه بود که جنگجو بود. بقیه سلاطین را در سطل زباله بینداز. حیف زند و افشاریه که رفتند. مردم ایران بدانند که نادر شاه به عنوان ناجی ایران عمل کرد؛ وگرنه الان شاید ایران دست افغان‌ها و روس و عثمانی بود.
نی‌ریزان فارس: با سلام و درود فراوان،  با تشکر از اظهار نظر جنابعالی،  در این زمینه باید نقش سیاستمداران وطن‌پرست همچون عباس میرزا، میرزا ابوالقاسم قائم مقام، امیرکبیر و مستشارالدوله را مهم تلقی کرد.

 ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
 - آموزش و پرورش
-  راه و شهرسازی

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها