تعداد بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۱۶۰۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱ - 2023 19 February
مفید برای خانمها و آقایان
نویسنده : آمنه دردانه / مسئول کتابخانه کوثرنور

فرض کنید به مراسم عروسی خارج از شهر در یک روز تعطیل دعوت شده‌اید. از روزها قبل برنامه‌ریزی می‌کنید و ساعتی مانده به حرکت لباس‌های مجلسی اتو شده را با دقت تا می‌زنید و داخل چمدان می‌گذارید. وسایل مورد نیاز را بر می‌دارید.  کارها طبق برنامه پیش می‌رود و همه‌چیز آماده یک عروسی دلچسب و خاطره‌انگیز است. اما ...

نیم ساعت قبل از مراسم وقتی به سراغ لباسها می‌روید می‌بینید همه چروک شده و از ریخت افتاده. خدای من! حالا چکار کنیم؟ لباس دیگری ندارید. اتو ندارید. وقت ندارید. حوصله ندارید. اتوشویی تعطیل است. باید چکار کنید؟

اینجاست که تجربه یک عالمه می‌ارزد و در بدترین شرایط به کمک شما می‌آید.

راه‌حل خیلی ساده و ارزان است.

یک بانوی باسلیقه ایرانی همراه با همسرش همه تجربیات و مطالعات خود را با کمک از تجربیات دیگران و حتی منابع خارجی جمع‌آوری کرده و در یک کتاب مفید و حجیم گرد آورده و نام آن را «از یادداشتهای یک زن خانه‌دار» گذاشته. کتاب به نوعی «اولین دایره‌المعارف نکات خانه‌داری در ایران» است که توسط الهه گنجوی و همسرش سیروس گنجوی گردآوری شده است و در آن از تجربیات ناب خانه‌داری زنان روستایی تا زنان شهری و خانم‌های مسن تا جوان آمده است.

اگر می‌خواهید در وقت، انرژی و پول خود صرفه‌جویی کنید این کتاب کمک خوبی به شما می‌کند. زن ایرانی سرشار از ذوق و استعداد است و این ذوق و قریحه را باید در او به گونه‌ای بیدار ساخت. این کتاب چنین وظیفه‌ای را به دوش می‌کشد. 

کتاب ۴۹۶ صفحه دارد و توسط انتشارات پیک فرهنگ به چاپ رسیده و شامل بخشهای:
آشپزی، زیبایی و سلامت، کودکان، لکه‌زدایی و تمیز کردن، کفش، ظرفشویی آسان، دوخت و دوز، لباسشویی، ابزار و تعمیرات، حشرات مزاحم، گل و گیاه، اتومبیل، سالاد و میوه و سبزیجات، مربا و ترشی، چای و قهوه و شیر، و ... است.
این کتاب نه فقط برای بانوان که برای آقایان هم مفید است.

از یادداشتهای یک زن خانه‌دار

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها