تعداد بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۱۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲ - 2023 19 February
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰ دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱ رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

سیمان سفید
سیمان سفید دو ماه است که آزمون گرفته و گفته‌اند سه هفته بعد جواب را اعلام می‌کنیم؛ اما هنوز خبری نیست. شما را به خدا پیگیری کنید.

پاسخ سیمان سفید:
با سلام، در پاسخ به متقاضی محترم آزمون به استحضار می‌رساند: مراحل جذب نیرو بر پایه نیاز کارخانه در حال انجام است. در دو کد رشته، نفرات مصاحبه حضوری را انجام داده و برای سایر رشته‌ها از متقاضیانی که نمره قبولی کتبی را کسب کرده‌اند، جهت مصاحبه حضوری دعوت به عمل خواهد آمد.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
۱- خواهشمندیم برای زیبایی ورودی شهر، دو طرف بولوار امام رضا را مانند بولوار ولایت، درخت چنار بکارید.
۲- از شهرداری به خاطر آسفالت کوچه کنج‌بهشت تشکر می‌کنیم؛ ولی کار آن کرد که تمام کرد. ته کوچه بن‌بست آسفالت نشده و هر چه گِل هست، همراه ماشین‌ها آمده و آسفالت را به وضعیت بدی دچار کرده است؛ سر کوچه هم که بماند.
حداقل جوی وسط کوچه را بسازید تا شب عید که مردم آب می‌ریزند، رد شود. از پیگیری‌های شورای شهر نیز ممنونیم.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
۱- بولوار امام رضا بخشی از اتوبان شیراز - کرمان است و حریم قانونی این بولوار ۶۸ متر از طرفین است و امکان درختکاری در این فصا وجود ندارد. مضاف بر این که در خارج از محدوده شهر نی‌ریز قرار دارد.
۲- از محبت شما سپاسگزاریم. مشکلاتی در کارخانه آسفالت به وجود آمده که امیدواریم ظرف چند روز آینده حل و نواقص این کوچه برطرف شود.
-----------//-----------

شبکه بهداشت و درمان
به درمانگاه رودخور توجه کنید؛ چند وقت است کمبود دارو دارد.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
سلام و خدا قوت. پیگیری شده و به پیمانکار تذکر داده شده است.
-----------//-----------

ورزش و جوانان
ملاک انتخاب ورزشکاران برای اهداء دوچرخه در برنامه صبح و نشاط چه بوده است؟ ما در رشته‌های دیگر، داوران و مربیان با درجات بالاتر داریم. همچنین ورزشکاران موفق‌تری داریم. به جز دو نفر، بقیه قابل دفاع نیستند.

پاسخ ورزش و جوانان:
ملاک هدیه، کسب عنوان‌های قهرمانی آسیایی و عضویت در تیم ملی و بالاترین سطح داوری بوده که با تأیید رئیس هیئت مربوطه و تصمیم اداره ورزش و جوانان صورت گرفته است. در ضمن عزیزان با درجه بالاتر و عنوان‌های بهتر، به رئیس هیئت خود مراجعه کنند تا به اداره ورزش و جوانان منعکس شود.
*****
پاسخ سؤال هفته گذشته:
درود، با توجه به بررسی‌های به عمل آمده از مستأجر سالن، به طور مرتب نظافت و به تازگی با مواد ضد‌عفونی کننده شستشو شده است. ضمن تشکر از همشهری عزیز و تذکر ایشان.
-----------//-----------

منابع طبیعی بختگان - محیط زیست بختگان
ما اهالی و دامداران روستای چاه‌گورکی نسبت به صدور پروانه چرای دام برای افراد غیربومی در آن روستا معترضیم. چنانچه پروانه چرا قابل صادر شدن است، هنوز عده‌ای از اهالی فاقد آن هستند.
همچنین ما از گرد و خاک و تخریب مراتع توسط سنگ‌شکن متحده چاه‌سوارآغا ناراحتیم. لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ محیط زیست بختگان:
سلام، وقت شما بخیر. موضوع پروانه چرا در حیطه مسئولیت اداره منابع طبیعی است و تا جایی که بنده اطلاع دارم، هیچ گونه پروانه چرای جدیدی صادر نگردیده است.
در موضوع گرد و غبار سنگ‌شکن، در اسرع وقت میزان گرد و غبار اندازه‌گیری خواهد شد و در صورت فراتر بودن از میزان استاندارد تعریف شده، اقدامات قانونی انجام خواهد شد.
-----------//-----------

شورای ترافیک
۱- لطفاً بریدگی بولوار شمس‌العالی را ببندید. چون خطرات زیادی متوجه عابران و مردم منطقه است.
۲- روزی نیست که به خاطر ترافیک در خیابان ولیعصر دعوا نشود؛ چرا آن را یک طرفه نمی‌کنید؟
۳- حداقل روبروی روستای دهچاه و ورودی روستای غوری را دو بانده کنید تا این همه تلفات ندهد. همچنین اولین پیچ بعد از سه‌راه روستای بهویه و پیچ قبل از شهر مشکان که خطرناک است.
مسئولان فقط یک ساعت کنار جاده دهچاه توقف کنند و ببینند چند تریلی رد می‌شود. جاده باریک و با ارتفاع زیاد است؛ مخصوصاً از سه‌راهی حسن‌آباد تا مشکان. ارتفاع جاده زیاد است و هیچ حفاظی دو طرف جاده نیست. هر خودرویی که منحرف می‌شود، تلفات زیادی می‌دهد.
-----------//-----------

جهاد کشاورزی
مسبب اوضاع نابسامان نانوایی‌ها چه کسی است؟ چند وقت است هر جا برای تهیه نان می‌رویم، می‌گویند نوبت زده شده و نان نداریم!
این طرح‌های مردم‌آزار از اتاق کدام مدیر خارج شده؟ مگر شما آن جایگاه را از مردم نگرفته‌اید؟ آیا کسی که سر کار است و یا مشکلات دیگر دارد و نمی‌تواند جهت گرفتن نوبت به نانوایی‌ها برود، باید شب گرسته و بدون نان بماند؟
-----------//-----------

آقای ...
آقای ...! چند سال قبل ۵۰۰ هزار تومان بابت تأسیس شرکت از ما گرفتید. با این تورم چه کردید؟
-----------//-----------

آموزش و پرورش
۱- روی زمین سالن آمفی‌تئاتر کانون عصمت و روی پله‌های ورودی طبقه دوم از کلمات منفی مثل حسد، غیبت، دروغ و تهمت استفاده شده. چرا به جای این‌ها از کلماتی مثل راستگویی، دوست داشتن، تشویق کردن و... استفاده نمی‌کنید؟
۲- مدرسه .. برای بازدید از سرای جاوید، از هر دانش‌آموز ۳۰ هزار تومان دریافت کرده، در صورتی که مبلغ بلیط ۸ هزار تومان بوده که صددرصد برای بازدید دانش‌آموزان تخفیف هم داشته است. آیا ۲۲ هزار تومان مابقی بابت کرایه بوده است؟
-----------//-----------

پست‌بانک خواجه‌جمالی
بنده دو ماه پیش خودرو خود را فروختم و پولش را در پست‌بانک گذاشتم تا طبق وعده مسئول آنجا، به من وام بدهند. اما حالا می‌گویند بودجه نداریم و وام نمی‌دهیم. تکلیف من چیست؟
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
۱- چرا مطلبی در مورد تخریب محیط‌زیست توسط شرکت سیمان خاکستری و سیمان سفید و همچنین ایجاد معادن جدید و بی‌رویه در مناطق بکر گردنه لای‌رز تهیه نمی‌کنید؟ آیا چنین طبیعتی در فاصله نی‌ریز تا کرمان و بندرعباس وجود دارد؟ متأسفانه این طبیعت زیبا در حال نابودی است.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، تاکنون مطالب زیادی در این زمینه منتشر کرده‌ایم.
۲- اگر می‌شود، پیشنهادی برای جمعه بازار خرید و فروش خودرو در شهر بدهید تا مثل پنجشنبه بازار، جمعه بازار خرید و فروش خودرو داشته باشیم. اگر عملی شود، خیلی خوب است.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، امید است مسئولان به پیشنهاد شما عمل کنند.
۳- مطلب «نیشگون یا نشگون به صد گویش ایرانی» عالی بود. بسیاری از این کلمات و یا واژه‌ها در نقاط مختلف کشور و شهر‌های استان فرق می‌کند و این نشان از بزرگی و قدیمی بودن زبان شیرین مازندرانی و یا طبری دارد. پس بیاییم در حفظ و نگهداری زبان مادریمان تلاش کنیم. ممنون از همکاری شما.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، از توجه شما به روزنامه خودتان متشکریم.
۴- هنگامه نیایش را که این هفته چاپ کردید، خیلی از قضیه پرت است. در این چند ماه باید بیشتر دقت کرد. به جای بهمن ماه، اوقات برای ۲۳ دی تا ۲۹ دی است.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، با عرض پوزش، دقت کافی اعمال خواهد شد.

ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- منابع طبیعی بختگان
- شورای ترافیک
- جهاد کشاورزی
- آموزش و پرورش
- پست‌بانک خواجه‌جمالی

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها