تعداد بازدید: ۵۷۱
کد خبر: ۱۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸ - 2023 16 February
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: به دولت اجازه داده می‌شود با توجه به کسری شدید نیروی خدماتی خدمتگزار و سرایدار در سطوح مدارس و لزوم نگهداری اموال مدارس، ۲۵ هزار نفر نیروی خدماتی را برای مدارس دولت جذب و بکارگیری کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت که طبق مصوبه کمیسیون تلفیق حقوق نمایندگان و مدیران مجلس در سازمان اداری و استخدامی کشور قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، رحیم زارع در نشست خبری در توضیح مصوبات نوبت عصر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: با تصویب کمیسیون تلفیق وزارت اقتصاد مکلف است از خرداد ماه ۱۴۰۲ کلیه پرداخت‌های صورت گرفته از محل بودجه عمومی و هدفمندی یارانه‌ها را به تفکیک ردیف‌های مصوب در جداول ۶، ۷، ۸، ۹ و ۱۰ و پیوست ۱ قانون بودجه را به صورت برخط و در موارد استثناء حداکثر ظرف هفت روز کاری در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار داده تا در اختیار نمایندگان مجلس قرار گیرد.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه مکلف است به گونه‌ای عمل کند که در سال ۱۴۰۲ تفاوت درصد تخصیص هر یک از ردیف‌های اصلی جدول شماره ۷ بودجه (به جز حقوق و مزایای کارکنان شاغل و بازنشسته) حداکثر ۲۰ درصد و ردیف‌های متفرقه (جدول ۹) حداکثر ۳۰ درصد باشد. ابلاغ تخصیص اعتبار موکول و منوط به صدور مصوبه کمیته تخصیص موضوع ماده ۳۰ قانون برنامه و بودجه است.

 ۲۵ هزار نیروی خدمتگزار و سرایدار در مدارس جذب می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ درباره مصوبه دیگر این کمیسیون گفت: به دولت اجازه داده می‌شود با توجه به کسری شدید نیروی خدماتی خدمتگزار و سرایدار در سطوح مدارس و لزوم نگهداری اموال مدارس، ۲۵ هزار نفر نیروی خدماتی را برای مدارس دولت جذب و بکارگیری کند.

زارع همچنین بیان کرد: به منظور جبران برخی از خسارات وارده به شبکه جاده‌ای ناشی از بهره برداری از معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی، شورای معادن استان موظف است ۲۵ درصد از وصولی بهره مالکانه سهم معادن استان‌ها را از طریق اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای همان استان برای نگهداری و بهسازی محورها با اولویت جاده‌های مورد استفاده معادن اختصاص دهد.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور مکلف شدند در صورت عدم پرداخت دستگاه‌ها نسبت به صورتحساب مصرفی آب و برق خود با اعلام وزارت نیرو، شش ماه پس از مهلت مندرج در قبوض نسبت به برداشت هزینه آب و برق مصرفی اعلام شده از اعتبارات و یا حساب تمرکز وجوه واحد بدهکار برداشت و به حساب شرکت‌های ذیربط وزارت نیرو پرداخت کند.

وی افزود: در راستای انضباط بخشی به منابع و مصارف صندوق‌های بازنشستگی و مدیریت مصارف آنها کلیه صندوق‌های بازنشستگی مکلفند محاسبات بیمه‌ای و پایداری مالی را در افق پنج ساله بودجه مصوب و عملکرد مالی را به تفکیک سرفصل‌های مندرج در بودجه مصوب تا مرداد ۱۴۰۲ منتشر کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ با اشاره به مصوبه دیگر این کمیسیون گفت: هر گونه پرداخت حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر صرفا بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه یکپارچه نظام اداری (کارمند ایران) و به نفع ذی‌نفع نهایی (موضوع سامانه یکپارچه) مدیریت مالی در بخش عمومی انجام شود؛ همچنین مصوب شد که حقوق نمایندگان و مدیران مجلس برای نظارت عموم مردم بطور شفاف و ماهانه در سامانه سازمان اداری و استخدامی کشور قرار گیرد.

وی در پایان گفت که اکنون کمیسیون تلفیق در حال بررسی تبصره ۱۲ درباره حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگان است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها