تعداد بازدید: ۹۶
کد خبر: ۱۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸ - 2023 04 February
کارگاه‌های آموزشی طرح معیشت در روستاهای حاجی‌آباد و غدیرگه نی‌ریز در حال برگزاری است.
نویسنده : روابط عمومی انجمن میراث ماندگار بختگان

کارگاه‌های آموزشی طرح معیشت در روستاهای حاجی‌آباد و غدیرگه نی‌ریز در حال برگزاری است.کلاس‌های آموزشی- عملی طرح تنوع‌بخشی به معیشت‌های خانوارهای روستایی در دو رشته خیاطی و بافندگی، توسط مربیان و تسهیلگران انجمن میراث ماندگار بختگان آغاز شد.

این طرح که از سال گذشته شروع شده است با حمایت دفتر طرح ملی تالاب‌های ایران و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس هم اکنون در پنج روستای حاشیه تالاب بختگان در حال اجرا است.

اجرای این طرح به منظور کمک به معیشت خانوارهای روستایی است که در اثر خشکیدن تالاب بختگان دچار آسیب شده‌اند.

کاهش منابع آبی و به تبع آن کاهش برداشت محصولات کشاورزی و کاستی درآمد جوامع محلی سبب شده است تا اهالی این مناطق به شیوه‌های جایگزین معیشت پایدار روی آورند.

از جمله این شیوه‌ها آموزش مستقیم صنایع دستی و رشته‌های شغلی به داوطلبان به ویژه بانوان روستاهای هدف است که هم وابستگی درآمدی را به منابع آبی را کاهش می‌دهد و هم در کنار سایر راه‌های کسب درآمد به تقویت بنیه اقتصادی خانوارها منجر می‌شود.
در روستای غدیرگه هم کارگاه‌های آموزشی این دوره در رشته چرم دوزی شامل: دوخت کیف دوشی زنانه، کیف پول و جامدادی و در رشته بافت کیف و کفش به روش نوین شامل: بافت انواع کفش و کیف زنانه در حال اجرا می‌باشد.
این کارگاه ها از مهرماه سال جاری آغاز شده است و تا خرداد ماه سال آینده ادامه خواهد داشت. 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها