تعداد بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۱۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴ - 2023 28 January

/ «پفک» چه بلایی سر بچه‌ها می‌آورد؟
«عباسی» کارشناس تغذیه:
مصرف پفک تحت هر شرایطی برای کودکان زیر دو سال ممنوع است و برای کودکان در سنین بالاتر هم باید با محدودیت همراه باشد.
مصرف هفتگی یا ۱۰ روز یکبار یک بسته پفک شاید بتواند محدودیت مناسبی برای کودکان باشد.
مضرات پفک فقط به کالری بالا و بی اشتها کردن کودکان محدود نمی‌شود و چربی و کربوهیدرات ناسالم موجود در آن است که برای کودکان مضر است.

/ نگذارید کودکانتان زیاد از تلفن همراه استفاده کنند.
کودکان به دلیل سیستم عصبی در حال رشد و جذب انرژی بیشتر از ناحیه سر، بیشتر در معرض خطر امواج تلفن همراه هستند.

/ اگر پاهایتان گزگز می‌کند، احتمالاً چربی خونتان بالا رفته است.
️اگر پاهایتان مدام به خواب می‌رود و دچار سرگیجگی و تعریق زیاد شده‌اید، این امکان وجود دارد که چربی‌خون شما بالا رفته باشد. بیماری چربی ‌خون عبارت است از بالا رفتن کلسترول و یا تری‌گلیسرید در خون.

/ مصرف چای‌ ️قبل از صبحانه باعث سوء هاضمه،  ️داغ و سوزان باعث سرطان مری، ️بسیار غلیظ باعث کم‌خونی، و نوشیدن چای ️سرد باعث سنگ کلیه می‌شود.

/ خانمها آب نارگیل بخورند.
آب نارگیل با داشتن اسید لوریک، ضدباکتری و ضدمیکروب است و می‌تواند به درمان عفونت ادراری که یکی از عفونتهای شایع در خانمها است، کمک کند.

/ بعد از خوراک نخوابید. 
بدون این که فعالیتی برای هضم خوراک انجام دهید، هرگز به خواب نروید؛ چرا که این اشتباه زخم معده و تورم معده و گاهی سکته قلبی به بار می‌آورد.

/ اگر شکم تخت و صاف می‌خواهید، بهتر است بعد از هر وعده غذایی نصف قاشق چای‌خوری سماق به همراه آب بخورید. این کار باعث گرفته شدن چربی غذا شده و باعث می‌شود که شکمی تخت و صاف داشته باشید.

/ بیماری‌هایی که افراد عصبی دچارش می‌شوند:
️ریزش مو و ابرو، ️کاهش استحکام پوست، ️ابتلا به برخی سرطانها، ️عدم آرامش در خواب، افزایش بیماریهای گوارشی به خصوص درد معده.

/ سرطان رحم چهارمین سرطان کشنده در زنان
️سرطان رحم (زهدان) چهارمین سرطان کشنده در زنان بعد از سرطانهای ریه، سینه (پستان) و روده بزرگ است. حدود ۳٪ از زنان در طول زندگی خود دچار این بیماری می‌شوند.
️هر علتی که باعث افزایش بیش از اندازه هورمون استروژن و در نتیجه آن افزایش فعالیت استروژن در بدن شود، می‌تواند ابتلا به سرطان رحم را به وجود آورد. چاقی و مصرف داروهای حاوی استروژن به مدت طولانی نیز عامل افزایش احتمال ابتلا به سرطان رحم است.

/ دستگاه تنفسی سالم با خوردن شاهی 
️شاهی یک سبزی بسیار عالی برای درمان کم‌خونی است؛ چرا که حاوی مقدار زیادی ویتامین C است و البته میزان زیادی نیز آهن و همچنین اسید سولفیک در آن وجود دارد.
️میزان قابل توجه ویتامین A که در این سبزی وجود دارد، باعث شده است که شاهی به یک سبزی مبارز در مقابل آسم تبدیل شود. این سبزی می‌تواند از دستگاه تنفسی شما به خوبی محافظت کند.
خوردن سبزی در کنار غذا همیشه توصیه شده است و برای هضم غذا و دستگاه گوارش بسیار مفید است.

/ چه افرادی بایدمیو‌ه‌های قرمز بخورند؟
خانمها : کاهش کم خونی
کودکان : تقویت هوش وافزایش انرژی
افراد غمگین :افزایش شادی

/ میوه‌های مناسب برای بیماران مبتلا به دیابت :
️شاه‌توت، توت‌فرنگی، زغال‌اخته، گیلاس، هلو، زرد‌آلو، آلبالو، سیب ، بلوبری، پرتقال

/ خوردن کرفس شما را از دردهای معده، فشار خون بالا، بوی بد دهان، یبوست، ناراحتیهای اعصاب، عفونت مجاری ادراری، آرتروز و روماتیسم نجات می‌دهد.

/ راه هایی برای تقویت نعوظ (برانگیختگی)
 مسواک بزنید: مردانی که به بیماریهای پیرادندانی یا بیماری های لثه که باعث ایجاد پلاک می‌شود مبتلا هستند، نسبت به مردانی که لثه‌های سالمتری دارند، حدود دو برابر بیشتر دچار اختلال نعوظ می‌شوند.
بهداشت ضعیف دهان و دندان با افزایش التهاب در بدن و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی مرتبط است. به این دلیل که التهاب مزمن می‌تواند به سلولهای ظریف داخل رگهای خونی شما آسیب برساند که سلامتشان برای عملکرد مناسب نعوظ حیاتی است. 
 استرس خود را تخلیه کنید: استرس، قاتل رابطه جنسی است. نه تنها به خاطر هورمونهای استرس مثل کورتیزول که توانایی بدنتان برای نعوظ را مهار می‌کند، بلکه استرس، صمیمیت را نابودمی‌کند؛ یعنی بخش مهمی از داشتن یک رابطه جنسی موفقیت‌آمیز. 
مطالعات نشان می‌دهد مردان هر چه سطح کورتیزول بالاتری داشته باشند، عملکرد جنسیشان که شامل میزان اعتماد به نفس‌شان برای رسیدن به نعوظ است،کاهش پیدا می‌کند.
همچنین بیماری دیابت و برخی داروها، میزان نعوظ را کم می‌کند.

/ بادام به دلیل سرشار بودن از ویتامین E، خاصیت ضد پیری داشته و از ایجاد چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند.
هیچ کس برای همیشه جوان باقی نمی‌ماند؛ اما خوردن غذاهای درست و صحیح، روند پیری را کند می‌کند. غذاهای خاصی وجود دارند که باعث کاهش روند پیرى می‌شوند.
در میان آجیل‌هایی که مصرف می‌کنید، بادام، حاوی بالاترین مقدار پروتئین است. این آجیل، سرشار از مس، بیوتین و ویتامین E است که از مو، ناخنها و پوست شما در برابر پیری محافظت می‌کند.

/ یک پژوهش نشان داده که خواب ناپیوسته ممکن است به بیماری قلب و عروق منجر شود و افراد، بویژه زنان را با خطر مرگ زودهنگام روبرو کند.
️این پژوهشگران، داده‌های خواب را در بیش از ۸ هزار زن و مرد بررسی کردند. در این پژوهش علمی، شرکت‌کنندگان بین سنین ۶۴ تا ۸۳ سال، برای یک دوره 6 تا ۱۱ساله مورد بررسی قرار گرفتند.
️پژوهشگران دریافتند زنانی که دچار اختلال خواب یا خواب ناپیوسته بودند، در مقایسه با بقیه زنان، بیشتر از بیماریهای قلبی عروقی رنج می‌بردند و بیش از دیگران با خطر مرگ مواجه هستند.

/ مصرف بی‌رویه استامینوفن باعث نارسایی کبد و کلیه می‌شود.
️استامینوفن داروی بدون نسخه‌ای است که همه مردم با آن آشنا هستند. مردم با آغاز یک سردرد ساده حتی اگر به پزشک هم مراجعه نکنند، به سرعت نسبت به مصرف آن اقدام می‌کنند. اعتقاد مردم بر این است که دارویی بی‌خطر و نوش‌داروی همه دردها است؛ غافل از آن‌که این دارو هم مشابه همه داروهای دیگر، دارای ترکیب شیمیایی است و قطعاً عوارض جانبی خاص خود را دارد.
️استامینوفن یکی از شایع‌ترین داروهایی است که به نارسایی کبد و کلیه منجر می‌شود و مصرف بی‌رویه و خودسرانه‌ این دارو بیشتر از ۱۰ روز می‌تواند عوارض جدی به‌ دنبال داشته باشد. این دارو برای افراد بزرگسال بیشتر از ۱۰ روز و در خردسالان بیشتر از ۵ روز تجویز نمی‌شود.

/ حتماً بعد از شام پیاده‌روی کوتاهی داشته باشید.
چون ️باعث هضم بهتر غذا، ️سوزاندن کالری، کنترل بهتر قند خون و تری‌گلیسرید، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، ️خواب راحت و کاهش استرس می‌شود.

/ «جعفری » بخورید.
چون خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می‌دهد و بوی بد دهان را از بین می‌برد.
همچنین مانند اکسپکتورانت یا خلط‌آور طبیعی عمل می‌کند. برای کاهش سرفه، آن را 5 دقیقه دم کرده و میل کنید.

/ آب هویج تازه، استرس و خستگی مفرط را برطرف می‌کند و مانع بروز ناراحتیهای چشمی مانند آب مروارید وپیری چشم می‌شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها