تعداد بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۱۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹ - 2023 28 January
آداب معاشرت
بخش پنجم

/ قدرت گفتگوی چهره به چهره را فراموش نکنید. این روزها وجود ابزارهای ارتباطی دیجیتال باعث شده که اهمیت صحبت چهره به چهره به تدریج فراموش شود.

/ در جمع درِگوشی صحبت نکنید. اگر نیاز به گفتگوی خصوصی شد، یا بگذارید برای بعد و یا با معذرت‌خواهی از بقیه، بیرون از جمع صحبت کنید.

/ در شوخ‌طبعی حد تعادل را حفظ کنید. شوخی بجا، احساس صمیمیت بین شما و دوستانتان را بیشتر می‌کند و باعث شادی و آرامش درونی می‌شود؛ اما اگر بی‌جا یا غیرمؤدبانه باشد، طرف مقابل را دلخور می‌کند و باعث از بین رفتن دوستی‌ها می‌شود؛ علاوه بر این، اعتبار و شخصیت شما را هم زیر سؤال می‌برد.

حتی زمانی که با دوستان صمیمی خود شوخی می‌کنید، روحیه آن‌ها را در نظر بگیرید و چارچوب‌های اخلاقی را رعایت کنید. شوخی باید به گونه‌ای باشد که موجب آزار یا تمسخر دیگران نشود.

/ رازدار باشید. برای اینکه یک معاشرت سودمند و سازنده داشته باشید، رازداری از مهم‌ترین اصولی است که باید رعایت کنید. فرد رازدار می‌تواند احترام و اعتماد دیگران را جلب کرده و  روابط صمیمانه‌تری با آن‌ها داشته باشد.

/ بیش از اندازه از خودتان تعریف نکنید. بعضی افراد عادت دارند همه‌جا از ویژگی‌ها و توانایی‌های خود تعریف کنند و اصطلاحاً پز بدهند. پز دادن و مغرور بودن باعث طرد شدن شما از سوی دوستان‌تان می‌شود. اگر مغرور باشید و دائما به دیگران فخر بفروشید، آن‌ها مهربانی و محبت خود را از شما دریغ خواهند کرد.

/ هر فکری را که به ذهن‌تان خطور می‌کند به زبان نیاورید و مراقب افکارتان باشید. 

/ در گفتگوهایتان لبخند زیبا و زبان بدن داشته باشید.

/ اجازه دهید طرف مقابل هم صحبت کند.        ادامه دارد

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها