تعداد بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۱۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹ - 2023 21 January

/ کیوی منبعی از ویتامین C و پروتئاز است. این گیاه اثرات درمانی ضد باکتری، ملیّن، محرک ایمنی بدن، شکننده پروتئینها، ضد سرطان معده، کبد و سینه دارد.

/ در فصل سرما شیره انگور بخورید.
- انرژی‌زا و خون ساز
- افزایش‌دهنده وزن و عضلات
- باز کننده مجاری و گرفتگی‌ها
-غرغره کردن آن ضدالتهاب و نرم کننده گلو است.

/ لبو چه خواص و فوایدی دارد؟
وجود مقادیر فراوان نیترات در آب لبو، یکی از مؤثرترین راه‌های پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون بالا است.
آب لبو اکسیژناسیون مغز را بهبود می‌دهد و پیشرفت زوال عقل در کهنسالان را به تأخیر می‌اندازد.
لبو سرشار از آنتی‌اکسیدان «آلفالیپوپیک اسید» است که باعث کاهش میزان گلوکز و بالا رفتن حساسیت به انسولین می‌شود و در نتیجه پیشرفت بیماری دیابت را کنترل می‌کند.
این خوراکی سرشار از فیبر است که به جلوگیری از یبوست و بهبود فعالیت دستگاه گوارش کمک می‌کند. کولین موجود در لبو باعث بهبود خواب، حرکات عضلانی، یادگیری و تقویت حافظه شده و التهابات مزمن را کاهش می‌دهد.

/ چرا سرماخوردگی در زمستان به سراغمان می‌آید؟
سیاوش وزیری، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری:
- ️هوای سرد سبب می‌شود برخی عملکرد‌های سلول‌های دفاعی کاهش یابد. معمولاً در این هوا عملکرد سیستم ایمنی یا سلول‌هایی که عوامل بیگانه را از بین می‌برند، کمتر می‌شود.
- ️در هوای سرد افراد عمدتاً در مکان‌های سربسته، کوچک و بدون تهویه در کنار هم هستند و با عطسه و سرفه فرد آلوده و چرخش عوامل بیماری‌زا در محیط، افراد دیگری هم آلوده می‌شوند.
- برخی ویروس‌ها و باکتری‌ها سرمادوست هستند.

/ انتقال سویه‌های جدید اُمیکرون از هر مبتلا به ۱۵ نفر/ با آزیترومایسین خوددرمانی نکنید.
طباطبایی، عضو کمیته علمی مقابله با کرونا:
در مورد اُمیکرون و این زیرسویه‌های جدید ادعا بر این است که هر فرد مبتلا می‌تواند ۱۵ تا ۱۶ نفر را به کرونا مبتلا کند و این افزایش شیوع طبیعتاً تعداد موارد بستری و مرگ و میر را افزایش می‌دهد.
متأسفانه استفاده از آزیترومایسین به عنوان داروی کرونا در بین برخی مردم رایج شده و قبل از مراجعه به پزشک این دارو را مصرف می‌کنند؛ درحالی‌که آزیترومایسین تنها در صورت بروز برخی عوارض عفونی تجویز می‌شود.

/ اگر قصد کاهش وزن دارید، عرق نعنا بخورید.
خوردن عرق نعنا باعث می‌شود تا حرارت معده افزایش یابد و در نتیجه هضم معده را بالا می‌برد.
از سوی دیگر، میزان چربی‌سازی را در بدن کاهش می‌دهد.

/ خیار، چربی‌سوز کامل در وعده صبحانه
هیچ چیز به اندازه خیار شکم پر کن و پر خاصیت و کم کالری نیست. خیار اگر با لیمو‌ترش خورده شود، تبدیل به یک چربی سوز قوی و کامل در وعده صبحانه می‌شود.

/ چرا غذای شور هوس می‌کنیم؟
بدن برای این که بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد، به میزان مشخصی از مایعات نیاز دارد. کل مایعاتی که در طی روز از طریق خوردن غذا‌ها و نوشیدنی‌ها دریافت می‌شود، برای مردان باید ۳.۷ لیتر و برای زنان ۲.۷ لیتر باشد.
کم‌آبی بدن به ولع مصرف نمک منجر می‌شود. چون بدن از این مکانیسم برای تشویق شما به خوردن مایعات استفاده می‌کند. کم‌آبی بدن علائم دیگری هم دارد که شامل موارد زیر می‌شود:
پوست سرد، سرگیجه، احساس تشنگی شدید، سردرد، کاهش حجم ادرار، تغییرات خلقی و تحریک‌پذیری، افزایش سرعت ضربان قلب، اسپاسم یا گرفتگی ماهیچه‌ها.
در طول روز همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید.

/ گیاهان کاهش‌دهنده چین و چروک پوست:
انبه، لیمو، آناناس، مرکبات، توت فرنگی، فلفل دلمه اى

/ آویشن دم کنید
آویشن سرشار از «فنول» است. برای همین یک ضدعفونی کننده مؤثر است که با بیماری‌های مجاری تنفسی مقابله می‌کند. این گیاه در درمان التهاب مجاری تنفسی بسیار مؤثر عمل می‌کند.

/ تأثیر روغن زیتون در پیشگیری از ابتلا به دیابت
دانشمندان ترکیبی را در روغن زیتون شناسایی کرده‌اند که ممکن است با کمک به بدن برای ترشح انسولین بیشتر، از ابتلا به دیابت پیشگیری کند و مسیری در راستای شیوه‌های کم هزینه مقابله با این بیماری ایجاد کند.

/ سعی کنید همیشه لبخند بر لب داشته باشید!
طبق نتایج پژوهشها، لبخند زدن حتی در هنگام عصبانیت می‌تواند ۸۰ درصد خصومت و تنش را برطرف کرده و احتمال حمله قلبی را به میزان ۷۰ درصد کاهش دهد.

/ بادمجان به علت دارا بودن آهن، در رفع کمخونی داروی مؤثری است. بادمجان کم کالری است و غذای بسیار خوبی برای مادران و کودکانی است که اضافه وزن دارند.

/ ۴ کار خطرناکی که پس و پیش از خوردن دارو نباید انجام داد:
- باز کردن پوشش کپسول
- خوردن دارو همراه با آب میوه
- خوردن همزمان دارو‌ها

/ شادی نتیجه آزاد شدن ماده‌ای به نام سروتونین در مغز است.  
بعضی خوراکی‌ها مثل موز، ماهى، شکلات، ماست، شیر، کلم بروکلى و بادام به آزاد شدن سروتونین در مغز کمک بیشتری می‌کنند.

/ چطور سیستم ایمنی بدنمان را در برابر کرونا تقویت کنیم؟!
پایگاه خبری ساینس: انواع ویتامین، امگا ۳ و باکتری‌های پروبیوتیک با تقویت سیستم ایمنی بدن در این امر نقش دارند. مصرف ویتامین به میزان کافی و باکتری‌های پروبیوتیک می‌تواند با تقویت بدن، به خوبی با ویروس مبارزه کند.

/ احساسات خود را پنهان نکنید.
محبت در همسران برای شعله‌ور شدن، نیاز به هیزم عشق دارد. محبتی که در قلبتان احتکار شود و بخواهید با عمل و در طول زمان به همسرتان نشان دهید، نمی‌تواند به شعله‌ور شدن این آتش کمک کند.
بهتر است به او بگویید که چقدر برایتان مهم است. معجزه کلمات را فراموش نکنید؛ دوستت دارم.

/ برای رفع ضعف بدن بعد از رابطه جنسی 
- عسل بخورید.
- بلافاصله آب ننوشید.
- از مغز‌ها برای برگرداندن قوای از دست‌رفته استفاده کنید.

/ فایده مهم و باورنکردنی چرت روزانه!
داشتن یک چرت کوتاه «در حالت ایده‌آل ۲۰ دقیقه و حداکثر ۳۰ دقیقه» و با فاصله ۷ تا ۸ ساعت قبل از خواب شبانه، می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد.
به این نکته توجه کنید؛ نباید کمبود خواب شبانه با خوابیدن در طول روز جبران شود. این جایگزینی می‌تواند تندرستی افراد را تهدید کند.

/ برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری پوکی استخوان، مصرف نمک را کاهش دهید.
فقط فشار خون بالا نیست که از میزان نمک و سدیم مصرفی تأثیر می‌پذیرد. سدیم باعث خروج کلسیم از استخوان‌ها می‌شود. پس لازم است بیش از پیش به رژیم کم نمک روی بیاورید.

/ لوبیا سرشار از پروتئین و فیبر است و باکمترین کالری، بیشترین انرژی را فراهم می‌کند و مناسب برای چربی‌سوزی و لاغری است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها