تعداد بازدید: ۹۶۵
کد خبر: ۱۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶ - 2023 21 January
پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که بارش‌ها ادامه دارد.

کامران کامرانی کارشناس هواشناسی نی‌ریزان فارس در این رابطه گفت: جدیدترین پیش‌بینی  فصلی مراکز معتبر هواشناسی از جمله مرکز پیش‌بینی هواشناسی اروپا و مؤسسه تحقیقاتی مدرسه آب و هوایی کلمبیا نشان می‌دهد که احتمالاً بارش‌ها طی ادامه زمستان امسال و اوایل بهار پیش‌رو،  در بخش‌های جنوبی و غربی ایران فراتر از نرمال باشد.

البته اختلاف نظری در خصوص بارش‌های استان فارس طی ۳ ماه آینده بین این دو مرکز پیش‌بینی وجود دارد.
در حالی که  هواشناسی اروپا بارش‌های فارس را بالا‌تر از نرمال پیش‌بینی می‌کند،  نتایج خروجی مؤسسه هواشناسی کلمبیا معتقد است بارش‌های بالاتر از نرمال برای عرض‌های جنوبی‌تر مانند استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد و استان فارس بارشی در حد نرمال دریافت خواهد کرد.

با توجه به  پیش‌بینی‌های هر دو مؤسسه می‌تو ان امیدوار بود، مقدار بارش‌ها در سطح استان فارس و  شهرستان نی‌ریز، در ادامه سال، نرمال تا بالاتر از نرمال باشد.

همچین برای این هفته سردترین روز‌های سال را انتظار داریم.

اما در هفته گذشته هم باران داشتیم هم یخ‌زدگی و کاهش شدید دما.

آبشار فصلی تارم در معدود دفعات دیده شده در روز شنبه ۲۴ دی‌ماه یخ زد؛ اما بارش سه‌شنبه‌های نی‌ریز سبب شد تا جوی‌ها جاری شوند و طبیعت خود را آماده‌ی بهاری سرسبز کند.

در این بین و بر پایه اعلام اداره هواشناسی، چاه نصرویه با رکورد عجیب ۱۰۵.۵ میلی‌متر در باران روز سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه بالای جدول قرار گرفت و مجموع بارانش را در سال زراعی جاری به عدد ۱۸۹ میلی‌متر رساند.

از دیگر نکات جالب توجه این جدول آن است که از ۱۹ مرکز باران سنج در نی‌ریز و بختگان ۱۴ مرکز، باران بیش از ۱۰۰ میلی‌متری را رد کرده‌اند.

 

ادامه بارش‌ها تا اوایل بهار

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها