تعداد بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸ - 2023 21 January

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

صمت
چرا بعد از ۴ ماه تکلیف هیئت رئیسه اتاق را مشخص نمی‌کنید تا معلوم بشود چه کسانی عضو هیئت رئیسه هستند؟

پاسخ صمت:
سلام، انتخابات هیئت رئیسه اتاق هماهنگ با سراسر کشور در نی‌ریز انجام شده و پس از انتخابات داخلی اعتبارنامه ایشان نیز صادر و تحویل گردیده و کار خود را بر اساس برنامه آغاز نموده و هیچ نکته مبهمی وجود ندارد.
آقای حسین ارشدی رئیس اتحادیه قناد به عنوان رئیس اتاق، آقای علی خیرخواه رئیس اتحادیه طلافروش و لوازم خانگی به عنوان نایب رئیس اول، آقای محمدرضا خوشبخت رئیس اتحادیه در و پنجره‌سازان آهنی و... به عنوان نایب رئیس دوم، آقای حسین بابکان رئیس اتحادیه لوازم‌التحریروچاپخانه داران به عنوان دبیر، آقای وحید خازن رئیس اتحادیه ابزار و کابینت‌ساز و نجار به عنوان خزانه‌دار اتاق مشغول فعالیت قانونی هستند؛ لذا کاملاً تکلیف مشخص است و چنانچه مستند به آئین‌نامه اجرای ماده ۳۶ قانون نظام صنفی تغییراتی در راستای نتایج انتخابات معوق برخی اتحادیه‌ها ایجاد شود، حتماً اطلاع‌رسانی خواهد شد.
-----------//-----------

اتاق اصناف - صمت
لطفاً شیرینی‌فروشی‌ها را وادار کنید ترازو را جلو دید مردم بگذارند و قیمت بزنند.  
روز مادر و در اوج شلوغی، شیرینی‌فروشی .. ترازو را گذاشته بود آن طرف ویترین و تند تند جعبه‌های شیرینی را وزن می‌کرد و پول می‌گرفت.  
این مسئله باید همیشه رعایت شود؛ نه این که تذکر بدهند و چند روز رعایت شود و بعد دوباره کار خودشان را انجام دهند.

پاسخ صمت:
با سلام.  
ممنون از گزارش ارسالی توسط شهروند محترم.
گزارش جهت بررسی و اقدام، به واحد بازرسی اتاق اصناف ارجاع گردید.
از همشهریان محترم تقاضا می‌شود گزارش تخلفات متصدیان صنفی اعم از درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور، گرانفروشی و سایر تخلفات موضوع فصل هشتم قانون نظام صنفی را با شماره ۱۲۴ در میان بگذارند تا رسیدگی و برخورد شود.
-----------//-----------

دانشگاه پیام نور
با توجه به شرایط موجود، خواهشمندیم حق‌الزحمه اساتید حق‌التدریس را پرداخت کنید. چند ترم است که حق‌الزحمه اساتید حق‌التدریس پرداخت نشده است.

پاسخ دانشگاه پیام نور:
با سلام و احترام، ضمن تشکر از همکاری همه اساتید محترم حق‌التدریس با این واحد دانشگاهی، به استحضار می‌رساند پرداخت حق‌التدریس در دانشگاه پیام‌نور به صورت متمرکز از طرف سازمان مرکزی برای کلیه مراکز و واحد‌ها انجام می‌شود و صرفاً تأیید حق‌التدریس به عهده هر مرکز است که بلافاصله بعد از اتمام هر ترم انجام می‌شود. با این حال همیشه پیگیر پرداخت حق‌الزحمه این قشر از همکاران زحمتکش بوده ایم و طبق اعلام سازمان مرکزی، حق التدریس نیمسال دوم سال ۹۹ در تاریخ ۲۸ دی پرداخت گردید و پرداخت سال ۱۴۰۰ نیز در دستور کار است. امیدواریم مسئولان محترم هر چه سریعتر زمینه تثبیت شرایط شغلی این عزیزان را فراهم نمایند.
-----------//-----------

آموزش و پرورش
۱- مسابقات طناب‌زنی بین مدارس تمام شده، ولی مدرسه ... به بچه‌ها خبر نداده که مسابقه است. بچه من تلاش و تمرین زیادی کرد تا در مسابقات شرکت کند؛ ولی حالا متوجه شده که مسابقات تمام شده و مدرسه اصلاً خبر نداده است.  
چرا احساس مسئولیت نمی‌کنید؟
۲- چرا دائم در سالن سادات مسابقه می‌گذارند و وقت ما را تعطیل می‌کنند؟ ما خانم‌ها کجا برویم؟ سالن کم است. شما را به خدا فکری کنید.

پاسخ آموزش و پرورش:
با سلام
۱- مسابقات طناب‌زنی به تمامی مدارس بخشنامه شده است.  
۲- طبق بخشنامه، اولویت استفاده از سالن‌های آموزش وپرورش، دانش‌آموزان هستند.
طبق قرارداد، در زمان برگزاری مسابقات موجر (مدیرسالن) اجازه تعطیلی وقت جهت برگزاری مسابقه و یا فسخ یک طرفه را دارد و در صورت فسخ، هزینه وقت‌هایی را که تعطیل شده، به مستأجر (استفاده‌کننده از سالن) پرداخت می‌کند.
-----------//-----------

تبلیغات اسلامی - هیئت امناء مسجد ذوالانوار
چرا در نی‌ریز ده روز قبل از عزاداری پیشواز می‌روند؛ اما زمان جشن مثل تولد حضرت زهرا و روز مادر همه جا سوت و کور است؟ نه پرچمی، نه لامپی و نه جشنی.
مثلاً مسجد ذوالانوار فقط زمان عزا داری برای مداح آوردن و شربت دادن زرنگ است.

پاسخ تبلیغات اسلامی:
با سلام و تشکر، ضمن قدردانی از دغدغه همشهری بزرگوار، لازم است متذکر شوم که اداره تبلیغات اسلامی به همه کانون‌های فرهنگی هیئات جوانان توصیه کرده است ایام ولادت و شهادت و... را مد نظر داشته باشند.
با وجود نبود اعتبارات و وضعیت مشکلات اقتصادی، مجموعه هیئات مذهبی خصوصاً هیئت جوانان ذوالانوار اهتمام ویژه داشته و دارند که جای تقدیر و تشکر است. اما می‌دانیم که برنامه‌های هیئات جوانان با کمک‌های مردمی و خیرین انجام می‌شود. انتظار است مؤمنین و دوستداران اهل بیت علیهم‌السلام، عنایت لازم را داشته باشند و با همکاری و عنایت خود، زمینه هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه‌ها را شاهد باشیم و قلب نازنین حضرت صاحب‌الزمان خشنود شود. ان‌شاءا...
-----------//-----------

ورزش و جوانان - هیئت بدنسازی و پرورش اندام
نرخ باشگاه .. در سانس بانوان واقعاً منصفانه نیست. نرخ شهریه ماهیانه در سانس عمومی ۴۰۰ و در سانس خصوصی ۸۰۰ هزار تومان است. در حالی که باشگاه‌های دیگر برای سانس خصوصی ۵۰۰ هزارتومان می‌گیرند. اگر به خاطر سبک متفاوتی است که کار می‌کنند، حداقل ۱۰۰ هزارتومان بیشتر از بقیه باشگاه‌ها بگیرند؛ نه این قدر نجومی.
چرا بقیه باشگاه‌ها نرخنامه دارند، اما ایشان قبول ندارند و می‌گویند هر کس دارد بیاید و هر کس ندارد، نیاید و برود جای دیگر؟ آیا این درست است؟
به شاگردان خصوصی بیشتر توجه می‌کنند تا عمومی.  
در ضمن در سانس خصوصی‌شان اگر رژیم خودشان را هم نخواهی بگیری، در هر صورت باید ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کنی. حداقل برای کسانی که نمی‌خواهند رژیم خودشان را داشته باشند، هزینه را کم کنند.  
آقای .. مسئول آنجا به باشگاه رسیدگی نمی‌کند و این همه هزینه‌های نجومی از شاگردان می‌گیرد. وسایل باشگاه از جمله تردمیل و دوچرخه و در و قفل کمد‌ها دائماً خراب است.  لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ ورزش و جوانان:
با توجه به تذکر و بررسی انجام شده و طبق این نرخنامه، هیچ مبلغ اضافه‌ای گرفته نشده و وسایل مکانیکی هم استهلاک دارد و خراب می‌شود که تردمیل در حال تعمیر است.
-----------//-----------

کمیته امداد امام خمینی
چرا قبوض آب و برق خانواده‌های تحت پوشش رایگان نشده است؟ اردیبهشت‌ماه ثبت نام کرده‌ایم و هنوز خبری نیست.

پاسخ کمیته امداد امام خمینی:
پس از حمد خدا و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام،  در خصوص سؤال یکی از شهروندان محترم به استحضار می‌رساند:
با توجه به این که طبق قانون موضوع بند (ی) تبصره ۸ قانون بودجه کل کشور، مددجویان کمیته امداد در صورت رعایت الگوی مصرف از تخفیفات سازمان‌های ارائه دهنده خدمات (آب، برق و گاز) بهره‌مند شوند، لذا طی یک فرایند به مددجویان اعلام گردید که جهت ثبت شماره اشتراک خود از طریق دفاتر پیشخوان دولت و یا به صورت شخصی اقدام نمایند که پس از بررسی رکورد‌های ثبت شده، مشخص شد اکثر رکورد‌ها اشتباه ثبت شده و مجدداً این اداره از طریق ادارات فوق، پیگیر اخذ اشتراکات است. به محض اتمام مراحل ثبت‌نام، اقدام لازم صورت می‌گیرد. مجدداً تأکید می‌شود که بهره‌مندی مددجویان محترم از قانون یاد شده، مشروط به رعایت الگوی مصرف از سوی این عزیزان است.
ومن ا... التوفیق
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
۱- لطفاً فکری برای وضعیت بد جداول آب و پیاده‌رو‌های شهرک جمال‌آباد کنید. واقعاً وضعیت ناهنجاری دارد.
۲- وضعیت خیابان ولیعصر خراب است و پیاده‌رو‌ها قابل تردد نیست. در حالی که ورودی و آبروی شهر است. لطفاً رسیدگی کنید.
۳- لطفاً فکری برای سگ‌های ولگرد چهار‌راه قائم کنید. صبح زود واقعاً برای دانش‌آموزان و خانم‌های رهگذر خطر‌آفرین هستند.
۴- پل آهنی ورودی کوچه استادیوم به دلیل کم عرض بودن مشکلات زیادی ایجاد کرده است و خودرو‌ها در جدول می‌افتند. همچنین لبه تیز پل باعث پارگی لاستیک خودرو‌ها می‌شود. لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
۱- با سلام خدمت شهروند محترم، پاکسازی جداول شهرک جمال‌آباد بر عهده مدیریت محترم محترم مسکن و شهرسازی است و مکاتبات بسیاری درجهت رفع مشکلات منطقه با نهاد‌های ذی‌ربط صورت گرفته است. ضمناً شهرداری نی‌ریز از چند ماه قبل در راستای رفع مشکلات مردم منطقه،  پاکسازی جداول را شروع کرده است.
۲- با مراجعه به واحد خدمات شهری شهرداری نی‌ریز، مشکلات مورد نظر را به کارشناسان منتقل کنید تا رسیدگی شود.  

۳- گشت اتلاف سگ‌های ولگرد واحد خدمات شهر شهرداری نی‌ریز از شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۲ بامداد تا ۶ صبح درحال گشتزنی و اتلاف سگ‌های ولگرد می‌باشد.  

۴- با تشکر از دغدغه‌مندی جنابعالی، موضوع بررسی و درصورت نیاز، سازه پل اصلاح می‌گردد.
-----------//-----------

توزیع برق
اکثر لامپ‌های روشنایی خیابان نبوت و خیابان اصلی شهرک امیر‌کبیر سوخته است. لطفاً بازدید و نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کنید.
-----------//-----------

شورای ترافیک 
لطفاً خیابان ولیعصر را یکطرفه کنید.
-----------//-----------

اتاق اصناف 
مگر انتخابات داخلی برگزار شده که آقایی خود را رئیس اتاق معرفی می‌کند؟ هنوز تکلیف هیئت مدیره مشخص نیست.
-----------//-----------

فرمانداری - مجتمع فولاد غدیر 
چرا نیرو‌هایی را که در شرکت‌هایی مثل سیمان سفید و خاکستری و رینگ‌اسپرت مشغول به کارند، جذب می‌کنید؟ چند حالت دارد؛ یا این‌ها حقوق نمی‌دهند، یا آنجا ۲ الی ۳ برابر می‌دهند و امکاناتشان بهتر است.
-----------//-----------

درمانگاه ..
علت گران فروشی داروخانه درمانگاه .. چیست؟
قیمت یک نسخه مشابه گاهی تا صد هزارتومان بیشتر از بقیه داروخانه‌ها است. سرم هم به هر کسی دوست داشته باشند می‌دهند. به یک نفر می‌دهند؛ در صورتی که به بیمار قبلی گفته بودند نداریم.  
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
۱- در مورد مطلب بزرگمرد فرهنگ و ادبیات، یاد این مرد بزرگ و فرهنگ دوست گرامی باد. استاد باستانی پاریزی در کتاب پیغمبر دزدان از ایشان و فرزندان ایشان به نیکی یاد کرده است؛ که این نشان از احترامی بوده که استاد برای ایشان قائل بودند.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، از توجه شما به مشاهیر زادگاهمان متشکریم.
۲- با توجه به این که نی‌ریزان فارس را خیلی دوست دارم و دنبالش می‌کنم، از شما خواهشی دارم. به نظر من بهتر است ماجرای تبعه موجاز (مثل افغانی پیشرفته) حذف شود. به نظرم کمی جنبه خوبی برای عزیزان کشور افغانستان ندارد. به جای این قسمت، کاش از آداب و رسوم و گرفتاری‌ها و مشکلات این عزیزان می‌گفتید.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، با تشکر از پیشنهاد شما، ما دوستان افغانستانی را جزئی مهم از فرهنگ ملل فارسی زبان می‌دانیم که دیرینه‌ای پربار و غنی دارد. در این ستون که با زبان طنز نوشته می‌شود، سعی می‌گردد برخی مشکلات جامعه ایران و مهاجرین محترم افغانستانی مطرح شود.


 ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- هیئت امناء مسجد ذوالانوار
- هیئت بدنسازی و پرورش اندام
- توزیع برق
- شورای ترافیک
- فرمانداری
- مجتمع فولاد غدیر
- درمانگاه شفا

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها