تعداد بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۱۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶ - 2023 15 January
به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی‌ریز، تکلیف درمانگاه بیمارستان قدیم و نصب دستگاه ام‌آرآی در بیمارستان جدید، تا دو سه ماه آینده مشخص می‌شود.
نویسنده : عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس

دکتر داور آل‌داود در مورد دستگاه ام‌آرآی گفت: «کار‌های نهایی آن انجام شده و پیشرفت خیلی خوبی داشته است. به ما قول داده‌اند دستگاه اواخر امسال یا اردیبهشت‌ماه می‌آید و نصب می‌شود. چون وزارت بهداشت از اواخر امسال تا اردیبهشت‌ماه در حال پخش یک سری دستگاه‌ها و تجهیزات در سطح کشور است که این دستگاه‌های ام‌آرآی هم از جمله آن‌ها است و در این بازه زمانی نصب خواهد شد.»

وی با بیان این که دستگاه وارد کشور شده، افزود: «روش واگذاری دستگاه دو مدل بود. یکی به شکل مناقصه بود که در این حالت زمان زیادی طول می‌کشید. یک تعداد دستگاه هم بود که WHA (سازمان بهداشت جهانی) به ایران اختصاص داده و ما توانستیم خودمان را داخل این سهمیه جا بدهیم. قرار شده نامه رسمی آن را صادر کنند که به فولاد بدهیم و مابقی مبلغ را تسویه کند.»

آل‌داود اظهار داشت: «ارزش این دستگاه در حال حاضر ۶۰ میلیارد تومان است که در صورت خرید زیر نظر هیئت امنای ارزی کشوری وزارت بهداشت، این مبلغ حدود ۳۰ میلیارد تومان می‌شود. در حال حاضر با کمک مجتمع فولاد غدیر، با پرداخت مبلغ ۱۰ میلیارد تومان و پیگیری‌های نماینده محترم جناب آقای دکتر طهماسبی، دانشگاه علوم پزشکی مابقی مبلغ را تقبل کرده است.»

رئیس شبکه بهداشت و درمان در مورد زمزمه‌های دستگاه سنگ‌شکن برای بیمارستان شهدای سلامت عنوان داشت: «دستگاه سنگ‌شکن را مجمع خیرین سلامت نی‌ریز بر پایه کمک‌های مردمی پیگیری می‌کند؛ ولی با توجه به مبلغ ۸ میلیارد تومانی سال گذشته، خرید این دستگاه سخت است.»

وی در مورد درمانگاه بیمارستان قدیم گفت: «همه کار‌ها از جانب ما انجام شده و در کمیسیون ماده ۲۰ موافقت اصولی را گرفته‌ایم. هر زمان کمیسیون ماده ۲۰ پروانه را صادر کند، می‌توانیم شروع به کار کنیم. من فکر می‌کنم همین امسال صادر شود و بعد از آن مناقصه را برگزار می‌کنیم.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها