تعداد بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۱۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱ - 2023 14 January
پشت پرده شهر
با  موافقت ادارات مجوز سنگ‌کوبی مسیر دره پلنگان داده شد.

بررسی نی‌ریزان فارس حاکی از آن است که واحد‌های سنگ کوبی دارای آلایندگی هستند و در حال حاضر نیز تعدادی از آن‌ها به دلیل عدم رعایت ضوابط آلایندگی مالیات روزانه به دارایی پرداخت می‌کنند.

حالا پس از ۲ واحد شن و ماسه فعال در ضلع شرقی شهر قرار است یک واحد سنگ‌کوبی جدید در تاج شهر احداث شود.

گویا منابع آب و محیط‌زیست نظر مثبت خود را اعلام کرده‌اند و عنوان شده که این واگذاری مشکلی برای آب شرب ندارد و همچنین شاخص‌های زیست محیطی رعایت شده است.

در همین رابطه از صفایی رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان نی‌ریز پیگیر پرونده شدیم و او به با بیان اینکه استعلام‌های یازده گانه به ادارات مختلف ارسال شده است و احداث تنها سنگ‌کوبی (تولید پودر سنگ) بلامانع می‌باشد گفت: در این رابطه فاصله تا حریم شهر رعایت گردیده و تعهد محضری  از متقاضی گرفته شده که تنها تولید پودر سنگ داشته باشد و با مابقی تولیدات او مخالفت خواهد شد.

همچنین در این ارتباط با توجه به حساسیت‌های موجود در آن بخش از شهر بازدید میدانی با حضور ۲ معاون فرمانداری انجام شده و توضیحات کاملی در این رابطه ارائه گردیده است.

فعلاً متقاضی می‌تواند مجوز احداث را بگیرد و سپس اگر مواردی که ما خواسته بودیم را انجام داد می‌تواند پروانه بهره‌برداری بگیرد. اما در بحث آلایندگی باید کارخانه احداث شود و پس از آن است که اگر آلایندگی ایجاد کند ما می‌توانیم با توجه به قوانینی که داریم اقدامات لازم را انجام دهیم.

مجوز‌های ما در حال حاضر حاکی از آن است که فرد می‌تواند شروع به کار کند و در صورتی می‌توان با احداث این سنگ‌کوبی مخالفت نمود که  مقامات قضایی و یا فرمانداری مخالفت خود را اعلام کنند.

در همین رابطه هیئت امنای قنات شادابخت نیز معتقدند که احداث این قنات حریم مادر چاه را نیز رعایت نمی‌کند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها