تعداد بازدید: ۱۶۸۷
کد خبر: ۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ - 2017 07 March
با تهیه بهداشتی سبزه‌های نوروزی می‌توانید علاوه بر زیبایی هفت سین از خواص درمانی آن‌ها نیز استفاده کنید.
برای تهیه یکی از سین‌های هفت سین سفره نوروزیتان فقط یک الی دو هفته زمان نیاز دارید، سین دوم هفت سین که نمادی از فرشته اردیبهشت و آب‌های پاک است.
 
همه ساله ایرانیان و پارسی زبانان با انواع دانه‌ها سبزه عید خود را آماده می‌کنند، شما نیز می‌توانید با تهیه انواع سبزه‌ها از جوانه و ساقه آن‌ها برای تهیه نوشیدنی استفاده کنید و یا همراه با سالاد و سبزیجات میل کنید.
 
برای تهیه سبزه عید گام به گام مراحل زیر را انجام دهید:
 
ابتدا جوانه مورد نظر خود را انتخاب کنید که می‌تواند گندم، ماش، نخود، عدس یا شاهی باشد. سعی کنید جوانه‌های تازه و بهداشتی را از مراکز معتبر خریداری کنید، سپس آن‌ها را شسته در یک کاسه حاوی آب بریزید و هر ۳ الی ۴ ساعت آب آن را عوض کنید.
 
این کار را به مدت سه الی ۴ روز انجام دهید تا جوانه‌های کوچک در اطراف دانه‌ها ایجاد شود سپس دانه‌ها را در یک ظرف دیگر گذاشته روی آن پارچه‌ای قرار دهید و آب پاشی روی آن انجام دهید تا جوانه‌ها بزرگتر شوند.
 
پس از دو الی سه روز جوانه‌ها بلند شده و می‌توانید پارچه را برداشته آن‌ها را به ظرف بزرگتری منتقل کنید.یادتان باشدف جوانه‌ها را هیچگاه در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید، زیرا باعث پژمرده شدن آن‌ها می‌شود.
 
همچنین همیشه آن‌ها را مرطوب نگه دارید و روزی دو بار آب‌دهی به جوانه‌ها در این زمان کافی است و می‌توانید تا مدت زمان زیادی آن‌ها را سالم نگه دارید. حتی می‌توانید آن‌ها را داخل خاک تمیز و بهداشتی با ضخامت دو الی سه سانتی متر قرار دهید و ساقه‌ها را چیده و پس از شستشو مصرف کنید.
 
گفتنی است؛ مصرف این سبزه‌ها برای سلامت بدن بسیار مفید است  و خواص درمانی و دارویی فراوانی دارد و افراد با خوردن آن‌ها می‌توانند سلامتی بدن خود را تضمین کنند.


اخبار جداب ، فوری ، موثق - در کانال ویژه خبری هورگان
@hourgan   آدرس کانال
برچسب ها: سبزه ، عید
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها