تعداد بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۱۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱ - 2023 07 January
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰ دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱ رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir


تکذیب شد
انتقاد درج شده در مورد شرکت سیمان سفید نی‌ریز در شماره قبل تکذیب می‌گردد.  
شرح آن را در شماره بعد خواهید خواند.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
۱- از میدان ۱۵ خرداد تا درمانگاه شهید فقیهی، نیمکت‌های سنگی که شهرداری برای شهروندان نصب کرده، قابل دیدن نیست. چرا که مغازه‌داران به موازات آن و حتی روی آن‌ها جنس چیده‌اند. بار‌ها با شهرداری تماس گرفتیم، آقای دهقان گفتند: چه کنیم؟ هر روز اخطار می‌دهیم؛ فایده ندارد.
به اتاق اصناف هم زنگ می‌زنیم؛ اما رسیدگی نمی‌کنند.
۲- ما از ساکنان فاز دو ۱۶متری اول کوچه شماره۲ هستیم که به خاطر مهندسی اشتباه مسیر فاضلاب منازل بالادست که از این کوچه جاری می‌شود و مسیر مشخصی ندارد، دچار مشکل و بیماری شده‌ایم. قبل از کرونا پیگیری کردیم و مسؤلان از محل بازدید کردند؛ اما تا به امروز هیچ نتیجه‌ای عاید ساکنان این محله نشده است. لطفاً رسیدگی کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با احترام، در پاسخ به سؤالات آن هفته‌نامه محترم، پاسخ‌های زیر از مدیران واحد‌های شهرداری اخذ و عیناً ارسال می‌گردد.
۱- با سلام و احترام و ضمن سپاس از دغدغه‌مندی شما شهروند عزیز، به استحضار می‌رساند بخش قابل توجهی از الزامات شهر‌نشینی مربوط به موضوع فرهنگ شهر‌نشینی است که شهروندان عزیز باید شهر، امکانات شهری، مبلمان شهری و ... را از خود دانسته و نسبت به حفظ آن اهتمام ورزند.
۲- شهروند گرامی! در اولین فرصت بازدید و نتیجه اعلام خواهد شد. شایان ذکر است عملیات طراحی و تفکیک و زیرسازی و لبه‌گذاری منطقه مذکور توسط شهرداری انجام نشده و این اراضی از املاک دولتی بوده‌اند که در سال‌های گذشته به مردم واگذار شده است.
-----------//-----------

مجتمع فرهنگی- هنری کوثرنور
چرا در سرویس بهداشتی این مجتمع آبگرمکن وجود ندارد؟ با وجودی که جای آن را گذاشته‌اید و گازکشی هم شده است، هنوز آبگرمکن نصب نکرده‌اید. در حالی که حالا در هر جایی، حتی دورافتاده‌ترین روستا می‌بینیم که آبگرمکن در سرویس بهداشتی نصب است. لطفاً ترتیب اثر دهید.

پاسخ مجتمع فرهنگی- هنری کوثرنور:
سلام، با توجه به اولویت‌بندی نیاز‌های مجتمع، نصب آبگرمکن در اولویت‌های کوتاه‌مدت قرار ندارد. امید است پس از برطرف شدن نیاز‌های اولویت‌دار در سال‌های آتی و پس از تأمین اعتبار بتوانیم درخواست این عزیزان رانیز عملی نماییم.
-----------//-----------

جهاد کشاورزی - صمت
در مورد مطلب میز انار می‌خواستم بگویم شما تا حالا کجا بودید؟ منِ کشاورز یک سال زحمت کشیدم، بعد آقای تاجر آمده انارم را مفت خریده و امسال دیگر قادر نیستم برای باغم خرج کنم. اگر شما مسئولان دلسوزی هستید، چرا همین جلسه را یک ماه قبل از برداشت انار نگرفتید؟ راه چاره‌ای پیدا کنید. به خدا ما نی‌ریزی‌ها خیلی بدبخت و مظلوم هستیم.

پاسخ صمت:
با سلام، میز ملی انار برای دومین بار در سال جاری به منظور بررسی مشکلات و راهکار‌ها و توسعه صادرات این محصول در استان فارس تشکیل شد.
اولین میز ملی انار سال جاری در آبان‌ماه و در مرکز استان تشکیل گردید و دومین میز ملی بنا به دعوت آقای دکتر طهماسبی با حضور آقای دکتر پیمان پاک معاون محترم وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت و رئیس سازمان صمت فارس و معاون امور اقتصادی استانداری فارس در آذرماه در شهرستان نی‌ریز تشکیل شد.
با دعوت از انجمن انار نی‌ریز و تعاونی باغداران، تولید و فراوری محصولات و فعالان این حوزه، مسائل و مشکلات در حضور معاون وزیر طرح و پس از استماع، پاسخ لازم توسط ایشان در جهت حل مشکلات، نحوه برگشت ارز، تسهیل صادرات، حضور فعالان در نمایشگاه‌های بین‌المللی و ارتباط با رایزنان اقتصادی در اوراسیا داده شد که از جمله مباحث مهم پیشنهادی بود.
در همین راستا بیان شد که از جمله دلایل ضرر و زیان باغداران، فقدان مجتمع سورتینگ میوه متناسب با ظرفیت تولید انار شهرستان است که ورود سرمایه‌گذاران را به این بخش می‌طلبد تا بستری مطابق با استاندارد‌های جهانی برای حضور خریداران خارجی فراهم آورد و محصول انار مرغوب نی‌ریز را از شرایط نامناسب فعلی رهایی بخشد. همچنین شروع به کار سردخانه‌های بزرگ و بهره‌برداری از دیگر سردخانه‌های در دست ساخت و توسعه زیرساخت‌های فراوری این محصول، از دیگر راهکار‌های کمک به توسعه صادرات و حفظ سرمایه باغداران است که نقش دولت به عنوان حامی توسعه زیرساخت‌ها و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری فعالان با فراهم نمودن زمینه معرفی محصول شهرستان در قالب ثبت ملی و جهانی انار رباب نی‌ریز مانند آن چه برای انار فاروق رقم زده شد، خواهد بود.
بی شک تأمین مالی باغداران و توسعه سردخانه‌های مناسب در شهرستان و امکان ذخیره‌سازی محصول، فراوری، سورتینگ و ضدعفونی مطابق با استانداردجهانی برای معرفی جهانی انار رباب نی‌ریز، راهکار مؤثر برای کمک به باغداران و نجات محصول انار رباب نی‌ریز است که با توجه به وجود پتانسیل‌های لازم در شهرستان ترغیب همشهریان توانمند برای ایجاد واحد‌های تولیدی، نگهداری، سورت و بسته‌بندی انار را می‌طلبد.
-----------//-----------

پاسخ جهاد کشاورزی:
در پاسخ به سؤال شهروند گرامی که در شماره قبل به چاپ رسید، پاسخ زیر ارائه می‌شود:
تغییر کمی و کیفی منابع آب‌های زیرزمینی از دهه‌های گذشته مشهود بوده و در کلاس‌های ترویجی این مدیریت همواره بر آن تأکید شده است. در همین راستا حمایت دولت از بخش کشاورزی برای اجرایی نمودن طرح‌های آبیاری نوین با پرداخت کمک‌های بلاعوض ۸۵ درصدی در حال پیگیری و اجرا است.
احیاء و مرمت قنوات به‌عنوان یکی از منابع پایدار و مناسب، مورد تأیید این مدیریت است که به طور خاص، قنات خبار و آبادزردشت در پنج سال گذشته، دو مرتبه با اعطای کمک‌های بلاعوض دولتی، احیاء و مرمت شده است.
بدیهی است شرایط اقلیمی کشور و به‌ویژه شهرستان نی‌ریز، دستخوش تغییرات نامطلوب است که همراهی و همکاری مضاعف تمامی ذینفعان این بخش را در راستای تحقق کشاورزی پایدار می‌طلبد.
-----------//-----------

شورای ترافیک
تقریباً یک ماه است که از مصوبه اصلاح جاده آبادزردشت گذشته، ولی هنوز هیچ کاری انجام نگرفته است. اینجا بحث جان مردم است.
-----------//-----------

فرمانداری
چرا رئیس ادارات دولتی به ویژه ...، از خودرو خدمت برای خرید و سرویس ایاب و ذهاب خانواده‌شان در ساعات غیر اداری استفاده می‌کنند؟ آیا این حق‌الناس نیست؟ از فرمانداری محترم درخواست رسیدگی دارم.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
سلام و درود بر همه‌تان؛ همه قلم به دستان و صاحب‌نظران... از سردبیر فرهیخته تا هیئت تحریریه و نویسندگان دانا و دلسوز این رسانه معظم.
سرمقاله «این کم‌مایگی، مایه شرمساری است» را خواندم و خواندم ... نه یک بار.  
آتش به جانم انداخت و از ندانم‌کاری‌ها و فرصت‌سوزی‌های بیشماری که هرکدام از ما به سهم خود داشته‌ایم، پریشان شدم. اقرار می‌کنم که خود حقیر از سهامداران بزرگ این کاروان گنهکارانم!
گر چه ضرب‌المثل معروف که می‌گوید «جلو ضرر را هر زمان بگیری نفع است» کمی امید می‌دهد، اما باید بگویم: «جلو ضرر را اگر خیلی دیر بگیریم، فقط ضرر است.»
امیدوارم خیلی دیر نشده باشد.
مطلع هستید که بنده در حال ساخت مستندی تلویزیونی به نام «شهر من نی‌ریز» در هفت قسمت از شهرمان نی‌ریز هستم. در این راه تمام تلاش و تجربه سالیان طولانی فعالیت هنری‌ام را به کار گرفته‌ام تا هدیه‌ای قابل به پیشگاه بزرگان شهرمان از آب در آید. البته تمام سعی خود را کرده‌ام که امانتدار قابلی از طرف همشهریانم باشم.
با مطالعه سرمقاله نغز و پر مغزتان این جسارت را یافتم که دست یاری به سویتان دراز کنم و استدعا داشته باشم که از یاری‌تان مرا برای باروری این مستند، یاری فرمایید.
مقیم تهران هستم. اما آماده گفتگو و شرکت در جلسات هستم.
ارادتمند شما، سیداشرف طباطبایی
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، از اظهارنظر جنابعالی و دلسوزی همیشگی‌اتان برای پاسداشت تاریخ و فرهنگ زادگاه‌اتان صمیمانه سپاسگزاریم. در زمینه ساخت مستند «شهر من نی‌ریز» آمادگی هرگونه همکاری با جنابعالی داریم.

 ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- جهاد کشاورزی
- فرمانداری
- شورای ترافیک

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها