تعداد بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ - 2023 07 January
امام جمعه نی‌ریز هدف رضاخان را بی بند و باری و مبارزه با اسلام عنوان کرد و از افراد باتجربه خواست تا جوانان را آگاه کنند.
خبرنگار: مهدی منفرد

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۶ دی‌ماه با اشاره به سالگرد کشف حجاب توسط رضا خان گفت: آن‌هایی که سنشان اقتضا می‌کند، به جوانان بگویند چه وضعیتی بود. هدف فقط بی بند و باری و مبارزه با اسلام بود. حجاب هم شرعی و هم عقلی است. مقام زن در دیدگاه اسلام بالا است و کالا نیست.


وی سالروز وفات حضرت ام‌البنین را تسلیت گفت و اظهار داشت: این روز در تقویم روز تکریم از مادران و همسران شهدا نامیده شده است. تکریم آن‌ها و فرزندان شهدا بر ما لازم است.


امام جمعه نی‌ریز با اشاره به صحبت‌های اخیر آیت‌ا... خامنه‌ای گفت: ایشان در مورد آیت‌ا... مصباح، شهید سلیمانی، زنان، حجاب و انجمن‌های اسلامی مطالب خوبی فرموده‌اند که باید با دقت گوش داده شود.


خطیب جمعه نی‌ریز ادامه داد: مقام معظم رهبری در مورد آیت‌ا... مصباح فرمودند: یکی از واجبات حوزه و روحانیت این است که در زندگی و سیره ایشان دقت کنند. در مورد شهید سلیمانی هم فرمودند ویژگی بارز ایشان اخلاص بود که باید از او یاد بگیریم.


حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به رزمایش ذوالفقار ارتش گفت: این رزمایش اهداف مختلفی داشت؛ از جمله پیام صلح به همسایگان، نمایش اقتدار به دشمنان، هشدار به رژیم صهیونیستی و آمریکا.


امام جمعه نی‌ریز با اشاره به ۱۹ دی و سالروز قیام مردم قم، این قیام را سر آغاز انقلاب اسلامی دانست و با محکوم کردن هتک حرمت یک نشریه فرانسوی به ساحت مقدس روحانیت و مرجعیت گفت: این کار همیشگی دشمن است و وقتی شکست می‌خورد، دست به چنین کار‌هایی می‌زند.


وی همچنین از مردم خواست تا برای بازسازی عتبات عالیات به سهم خود کمک کنند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها