تعداد بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۱۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۸ - 2023 01 January
نویسنده : قل‌مراد(حکایتهای قُلمراد)

آقای رئیس‌جمهور اخیراً درخواست کرده که دلایل گران‌شدن کالا شفاف بیان شود.
رئیسی گفته: اینکه به شکل ناگهانی یک کالایی گران می‌شود حتماً برای مردم «گره ذهنی» ایجاد خواهد کرد. اگر اتحادیه‌های صنفی دلایل قانع‌کننده‌ای دارند، «صریح و شفاف» برای مردم بیان کنند و اگر دلیل قانع‌کننده ندارند، با آن مقابله شود.
*****
واقعیتش مدتی است احساس می‌کنم ذهن من هم بد جور «گره کور» خورده و از رئیس‌جمهور محترم درخواست دارم ید بیضا کنند و این گره را بگشایند و «صریح و شفاف» درباره خبر‌های زیر توضیح دهند:

حقیقت پور نماینده اصولگرای مجلس:
- چطور طی ۱۶ ماه بیش از ۵۰ درصد سرمایۀ ایرانیان پوچ شد؟
- این دولت قریب یک سوم عمر خود را پشت سر گذاشت و هم‌اکنون باید یک میلیون و ۴ هزار واحد مسکونی آماده عرضه به مردم کرده باشد، اما هیچ خبری نیست.
- از فرار مغز‌ها به مهاجرت کفّاش‌ها و لحاف‌دوز‌ها رسیدیم

تصویری عجیب از رشد فقر
معاوضه اثاثیه منزل با برنج و روغن
«معاوضه بخاری با برنج و روغن»، «معاوضه کتری برقی با برنج» و ... این عبارات عنوان آگهی‌هایی است که در اپلیکیشن «دیوار» درج شده و شکل جدیدی از فقر را صورت بندی می‌کند.

ثبات قیمت افغانی در برابر ارز خارجی
رئیس اتحادیه صرافان ولایت هرات می‌گوید که ثبات پول افغانی در مقابل اسعار (ارز) خارجی قانع کننده می‌باشد و پول افغانی نسبت به پول سایر کشور‌های منطقه و همسایه از ارزش بالاتری برخوردار است.

ایزد‌خواه نماینده مردم تهران:
در شروع دولت سیزدهم نرخ ارز ۲۶ هزار تومان بود الان ۳۹ هزار تومان؛ یعنی ۵۰ درصد افزایش نرخ ارز داشتیم. [البته الان به ۴۲ هزار رسیده]قدرت پول کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از پول ما بیشتر است.

محسن زنگنه
رئیس کمیسیون بودجه مجلس:
رئیس کل بانک مرکزی هیچ اعتقادی به حفظ ارزش پول ملی ندارد. اعتقاد رئیس کلی بانک مرکزی بر این است که نرخ ارز تابعی از نرخ تورم است و تورم که بالا برود نرخ ارز نیز باید بالا برود.
امضاء: قُلمراد

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها