تعداد بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۱۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰ - 2022 31 December
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰ دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱ رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir



شورای ترافیک
۱- در مورد مطلب «نرخ سرویس مدارس» باید بگویم: با نرخ دستوری هیچ کاری درست نمی‌شود. مشکلات را باید به شکل ریشه‌ای درست کنند تا قیمت‌ها خود به خود کاهش پیدا کند.
این که آقایان بدون اطلاع از هزینه لاستیک، سوخت و مابقی هزینه‌ها بنشینند و دستور بدهند قیمت پایین بیاید، کاری از پیش نمی‌برند.
۲- شنیده‌ها حاکی از این است که فولاد غدیر در نظر دارد ایاب و ذهاب کارکنانش را با اتوبوس سرویس بدهد. با توجه به خیابان‌های کم‌عرض و حادثه‌خیز، معضلی بر معضلات شهرستان افزوده خواهد شد. لطفاً موضوع را پیگیری کنید.

پاسخ شورای ترافیک:
۱- نرخ سرویس مدارس توسط شورای شهر و کمیسیون ماده ۱۸ تعیین می‌شود.
۲-موضوع در جلسه شورای ترافیک بررسی خواهد شد.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز - شورای ترافیک
به نمایندگی از اهالی و مغازه‌داران بالاتر از میدان بیمارستان قدیم، می‌خواستم بگویم که در مسیر عبور و مرور این قسمت از خیابان دو عدد سرعتکاه وجود داشته که به دلیل ترمیم آسفالت مدتی است برداشته شده، ولی پس از ترمیم آسفالت مجدداً نصب نشده است. این موضوع چندین مرتبه باعث بروز مشکلات زیادی برای همشهریان، عابران، ساکنان و مغازه‌داران شده است؛ چرا که برخی رانندگان سرعت مجاز را رعایت نمی‌کنند و این مسئله باعث بروز تصادفات زیادی روبروی فیزیوتراپی آرامش شده و ممکن است باعث حوادث غیرقابل جبرانی شود.  
به همین دلیل ما تقاضای نصب سرعتکاه‌ها را داریم.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با سلام و احترام، موضوع بررسی و ان‌شاءا... از طریق مراجع قانونی ذی ربط اقدام خواهد شد.

پاسخ شورای ترافیک:
این موضوع در جلسه شورای ترافیک مصوب شده و در اولویت انجام کار‌های شهرداری قرار گرفته است.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
۱- لطفاً فکری به حال وضعیت بد جداول آب و پیاده‌رو‌های شهرک جمال‌آباد کنید. واقعاً وضعیت نامناسبی دارد.
۲- جوی روبروی فرمانداری سمت مخالف، کنار مغازه ..، هم کم عرض شده وهم عمق کمی دارد. حتی زیر پل‌های آن یک گربه هم رد نمی‌شود. هنگام بارندگی به اندازه یک کوچه چهار متری هم آب رد نمی‌کند؛ در صورتی که خیابان اصلی است و فشار روی آن زیاد است. لطفاً رسیدگی کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
۱- با سلام خدمت شهروند محترم، پاکسازی جداول شهرک جمال‌آباد بر عهده مدیریت محترم مسکن و شهرسازی است و مکاتبات بسیاری در جهت رفع مشکلات منطقه با نهاد‌های ذی‌ربط صورت گرفته است. ضمناً شهرداری نی‌ریز از چند ماه قبل در راستای رفع مشکلات مردم منطقه  پاکسازی جداول را شروع کرده است.  
۲- جدول یادشده به صورت جدول باغچه است که در مجاورت آن یعنی کنار خیابان کانال دفع آب‌های سطحی وجود دارد که آب‌های خیابان از سر میدان فضل تا ابتدای خیابان روبروی هنرستان شهید باهنر راهدایت کرده و مانع از آبگرفتگی می‌شود.
-----------//-----------

بهزیستی - کمیته امداد امام خمینی
چرا قبوض آب و برق خانواده‌های تحت پوشش رایگان نشده است؟ اردیبهشت‌ماه ثبت نام کرده‌ایم و هنوز خبری نیست.

پاسخ بهزیستی:
در پاسخ به شهروند گرامی در خصوص رایگان شدن قبوض برق، آب و گاز، به استحضار می‌رساند طبق اطلاع‌رسانی‌های به عمل آمده به جامعه هدف، درخواست‌های اولیه توسط ایشان در سامانه پیشخوان مجازی ثبت گردید و اطلاعات پس از جمع‌آوری، از بهزیستی کشور به وزارتخانه‌های مربوطه جهت بررسی ارسال شده است که متعاقباً در صورت حصول نتیجه به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.
-----------//-----------

صمت - اتاق اصناف
متأسفانه شهرستان نی‌ریز نسبت به نزدیکترین شهرستان همجوار خود یعنی استهبان (با وجود کوچکتر بودن) در اکثر موارد، اختلاف قیمت دارد.
با یکی از دوستان که قصد برگزاری مراسم عروسی داشت، به تک تک تالار‌ها و سالن‌ها سر زدیم و با شنیدن قیمت سرسام آورشان متوجه شدیم که چرا نی‌ریز با جمعیتی بیشتر از استهبان، آمار ازدواجش کمتر است.
هر دست غذایی که در تالار‌های نی‌ریز حداقل ۱۳۰ هزارتومان است، در استهبان با کیفیتی بالاتر و با قیمتی بسیار پایین‌تر (با نوشابه و ماست)، در حد ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان اعلام کردند.
طبق نرخنامه تالار‌های نی‌ریز، ۹ درصد مالیات بر قیمت غذا‌ها و ۱۰ میلیون به عنوان تشریفات تالار به این نرخ اضافه می‌شود. چه مشتری بخواهد و چه نخواهد، باید غذا را از خود تالار تهیه کند؛ در صورتی که اگر همین غذا را از بیرون پخت و تهیه کنند، این مبلغ به یک سوم کاهش پیدا می‌کند؛ و بازهم متأسفانه هیچ مرجعی در نی‌ریز پیگیر این هزینه‌های سرسام‌آور اجباری بودن غذای خود تالار نیست.
ضمن این که تالار دانشگاه آزاد هم با وجود این که برای خود دانشگاه است، در اختیار یکی از مسئولان تالار‌های شهرستان قرار دارد تا با این روش همه تالار‌ها طوری که خودشان می‌خواهند نرخ و برنامه بدهند.  
البته به گفته خودشان این مبلغ تا امروز است و نرخنامه جدیدی که نوشته شده، قیمت‌ها را بالاتر برده است.
آرایشگاه‌های استهبان هم تقریباً نصف پول آرایشگاه‌های نی‌ریز را که از ۴ میلیون تومان به بالا شروع می‌شود، می‌گیرند.
قیمت میوه و شیرینی هم در آنجا به مراتب به صرفه‌تر از شهر نی‌ریز است.
هزینه کرایه خانه هم که دیگر گفتنی نیست...  
امیدوارم روزی برسد که مسئولان شهر ما هم کمی به فکر ازدواج جوان‌ها باشند تا فکر و دغدغه ارزانتر بودن شهر‌های همسایه، فشاری بر مردم شهرمان نباشد.

پاسخ صمت:
با سلام، نرخنامه تالار‌های نی‌ریز در کمیسیون نظارت با در نظر گرفتن قیمت شهر‌های همجوار تعیین شده و متناسب با کیفیت خدمات تصویب می‌گردد. قیمت غذا نیز پس از پیشنهاد اتحادیه توسط اداره صمت آنالیز و در صورت رعایت ضوابط قیمت‌گذاری، جهت تأیید به فرمانداری ارسال می‌شود. عرضه خدمات بیش از قیمت مصوب تخلف است و شهروندان می‌توانند به واحد بازرسی اتاق اصناف مراجعه کنند.
قیمت میوه نیز بر اساس فاکتور خرید و درصد سود مجاز محاسبه می‌گردد و در صورت احراز تخلف، با متخلفان برخورد می‌شود.
در خصوص قیمت خدمات آرایشگران نیز علاوه بر در نظر گرفتن نرخنامه شهرستان همجوار، از ابتدای سال جاری دستمزد خدمات آرایشگران برای آرایش عروس یک میلیون تومان و برای گریم یک میلیون و دویست هزار تومان مصوب شده که هزینه انواع مواد مصرفی مستند به فاکتور خرید معتبر، به دستمزد افزوده می‌شود. چنان چه هر یک از متصدیان صنفی نرخنامه‌های مصوب را رعایت نکنند، همشهریان با فاکتور خرید و اسناد پرداخت وجه جهت پیگیری به واحد بازرسی اتاق اصناف مراجعه کنند.
-----------//-----------

بیمارستان شهدای سلامت
بخش اورژانس بیمارستان جدید دو اتاق پزشک دارد؛ ولی همیشه فقط یک پزشک هست که جوابگوی این حجم از بیمار نیست. با وجود این که آخر شب‌ها و جمعه‌ها مطب‌ها تعطیل هستند، مردم باید خیلی در نوبت بنشینند.

پاسخ بیمارستان شهدای سلامت:
با سلام و احترام، مشکل اصلی کمبود نیروی پزشک عمومی است. علاوه بر آن، از طرف دانشگاه حداکثر ساعت کاری برای پزشک عمومی مشارکتی مشخص شده که بر اساس شرایط بیمارستان، چینش به این شکل می‌باشد.
-----------//-----------

فرمانداری
آقای فرماندار! چرا همه پروژه‌های نی‌ریز مثل روگذر، فاضلاب و جدیداً پروژه تفریحی - ورزشی فولاد نیمه‌کاره رها شده‌اند؟

پاسخ فرمانداری:
۱- متأسفانه این پروژه‌ها از سالیان قبل به دلیل کمبود اعتبار نیمه کاره مانده، اما خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده و همکاری مدیر کل محترم راه وشهرسازی فارس، پل روگذر به پیمانکارجدید واگذار شده که در حال تجهیز کارگاه می‌باشد.
۲- جهت اجرای پروژه فاضلاب شش شهر استان فارس از جمله نی‌ریز، تسهیلات از محل بانک توسعه اسلامی اخذ شده و قسمتی از اجرای پروژه فاضلاب شهر‌های مذکور نیز از محل اعتبارات دولت جمهوری اسلامی ایران است. احداث و بهره‌برداری اولیه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر نی‌ریز در تعهد بانک توسعه اسلامی بوده و در جهت اجرای این پروژه، شرکت آبفا فارس زمین محل احداث تصفیه‌خانه را تملک کرده و یک مرحله مناقصه نیز جهت انتخاب پیمانکار برگزار شده است. پیمانکار هم مشخص شده بود که به دلیل نوسانات قیمت ارز و مشکلات ارزی، حاضر به اجرای پروژه و تعهدات خود نشد و پس از برگزاری جلسات متعدد، قرارداد با او لغو شد. برای مرحله دوم نیز تهیه اسناد و برگزاری مناقصه انجام و پیمانکار برنده مناقصه مشخص شده است. طبق مقررات، پیش‌نویس قرارداد جهت تأیید به بانک توسعه اسلامی ارسال شده، ولی متأسفانه بعد از گذشت حدود یک سال هنوز بانک توسعه اسلامی پاسخ را ارسال نکرده است و آبفا فارس کماکان منتظر جواب بانک می‌باشد.
لازم به توضیح است که شرکت آبفا فارس صرفاً منتظر پاسخ بانک توسعه اسلامی نمانده و مقرر شده از ظرفیت شرکت فولاد غدیر نی‌ریز جهت اجرای پروژه اقدام نماید که در این مسیر تفاهمنامه لازم با حضور مدیر عامل فولاد نی‌ریز و مدیر عامل شرکت آبفا فارس در محل استانداری فارس منعقد گردیده و تهیه مدل مالی پروژه نیز در مراحل نهایی می‌باشد. امید است ان‌شاء‌ا... احداث تصفیه خانه نیز اجرایی شود.
در خصوص اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر نی‌ریز هم به استحضار می‌رساند که ۱۱۸ کیلومتر شبکه و خط انتقال فاضلاب اجرا شده و اخیراً پیمانکار اجرای ۳ کیلومتر شبکه و نصب انشعابات شهرک شهید رجایی نیز انتخاب گردیده و تجهیز کارگاه توسط او انجام شده است. ان‌شاءا... از هفته آینده عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.
۳- پروژه مشترک فولاد وشهرداری (پارک آزادی) تعطیل نشده و در حال ساخت و ساز است. اما این امری طبیعی است که پروژه‌ای به دلیل نوسانات ارزی ممکن است فراز و فرود‌هایی داشته باشد.
-----------//-----------

فرماندار - نماینده مجلس - جهاد کشاورزی
در هفته‌نامه مطالب ارزنده‌ای در مورد انار و صادرات آن (در جلسه میز انار) درج شد.
به عنوان یک شهروند سؤالم این است که آیا خبر دارند امسال به خاطر نبود آب چقدر از باغ‌های انار مسیر آسیاب خبار خشک شده و انارشان قابل عرضه به بازار نشد؟
آیا از فروکش کردن زمین در بیخ گوشمان که در شماره‌های قبلی هفته‌نامه دیدیم خبر دارید؟
چه راهکاری برای جبران کمبود آب در نظر دارید تا انار این شهرستان صادر شود؟
-----------//-----------

سیمان سفید
با توجه به اعلام خودتان مبنی بر رشد سود ۳۶ درصدی این مجموعه نسبت به سال مشابه، آیا کارگران هم از این سود بهره‌ای برده اند؟ آن‌ها حقوقی کمتر از دیگر شرکت‌های منطقه و حتی سنگبری‌ها دریافت می‌کنند. حتی بن‌های خریدی را که برای آن‌ها مشخص کرده بودید، از آن کسر و به عنوان کارت هدیه شب یلدا به خودشان دادید.
نه مدیران و نه شورای کارگر این مجموعه حمایتی از حق این کارگران مظلوم نمی‌کنند. لطفاً صدای ما را به مسئولان ذی‌ربط برسانید.
-----------//-----------

مجتمع فولاد غدیر 
بر چه اساسی عده‌ای وارد می‌شوند که هنگام استخدام سابقه‌دار هستند و اولویت دارند؟
-----------//-----------

همشهریان عزیز
از همشهریانم خواهشمندم هنگام رانندگی از نور بالا استفاده نکنند. همیشه این کار لازم نیست.
-----------//-----------

پاسخ آموزش و پرورش:
با سلام، در پاسخ به سؤال همکار محترم که در شماره قبل به چاپ رسید، به استحضار می‌رساند:
بر اساس اولویت تعیین شده و در بخشنامه این وام ابتدا به افراد صعب‌العلاج، متقاضی مسکن ملی و زنان خودسرپرست تعلق گرفته است و سپس بین سایر افراد متقاضی قرعه‌کشی انجام شده است. هیچ کدام از افرادی که این وام به آن‌ها تعلق گرفته، قبلاً وام نگرفته‌اند؛ مگر این که دارای بیماری صعب‌العلاج بوده‌اند یا این که از وام‌های قبلی که به آن‌ها تعلق گرفته انصراف داده بودند. در صورت نیاز به توضیحات بیشتر و مشاهده مستندات، می‌توانید به اداره آموزش و پرورش مراجعه فرمایید.
*****
همچنین در پاسخ به سؤال شهروندان در مورد شیوع بیماری آبله مرغان در یکی از مدارس،  ضمن تشکر از توجه خانواده‌های محترم نسبت به سلامت فرزندان، به عرض می‌رساند با توجه به آمار دریافتی از مدرسه، کمتر از ۵ درصد دانش‌آموزان مبتلا شده‌اند و امکان تعطیلی مدرسه طبق شیوه نامه‌های دریافتی و استعلام از استان وجود ندارد.
-----------//-----------

پاسخ امور آبفا:
سلام، وقت بخیر. در پاسخ به انتقاد شهروند محترم که در شماره قبل به چاپ رسید، به استحضار می‌رساند از محل مورد نظر بازدید به عمل آمده و هیچ گونه ترکیدگی مشاهده نشده است. خواهشمند است همشهری عزیز یا حضوراً مراجعه و یا تلفنی موضوع را به ما ارائه کند تا بتوانیم با هماهنگی ایشان از محل بازدید و آن را رفع کنیم.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
در مورد مصاحبه با «پیرمرد ۱۱۰ ساله با ۱۰۸ فرزند» باید بگویم شیخ زکریا یا شیخ نوایگان از مشروطه‌خواهان و شاگرد آیت‌ا... مدرس بود؛ و این که نوشتید افرادی را برای غارت می‌فرستاد، اشتباه است. احتمالاً در زمان محمد‌علی شاه قاجار این اتفاق افتاده است.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، حملات شیخ زکریا به بهانه واهی به شهر نی‌ریز و غارت شهر مسلم است.  

 ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- کمیته امداد امام خمینی
- اتاق اصناف
- نماینده مجلس
- جهاد کشاورزی
- سیمان سفید
- مجتمع فولاد غدیر

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها