تعداد بازدید: ۴۶۰
کد خبر: ۱۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳ - 2022 31 December

عصر ایران: به گفته محققان، چای پوست پرتقال کلسترول و فشار خون را کاهش می‌دهد و حاوی عوامل ضد التهابی قوی است.

چای پوست پرتقال از گذشته‌های دور در طب سنتی چین به منظور التیام بسیاری از بیماری‌ها و حفظ تندرستی شخصی استفاده می‌شود. این ترکیب نه تنها مملو از ویتامین ث است، بلکه مقدار زیادی پکتین را هم در خود جای داده است.

دکتر Paul Haider متخصص گیاهان دارویی به مزایای زیر در ارتباط با مصرف چای پوست پرتقال اشاره می‌کند:
کاهش کلسترول، کاهش فشار خون، عامل ضد التهابی قوی، کاهش مقاومت به انسولین، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش خلط، رفع سردرد و میگرن، درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا، کاهش نفخ و سوء هاضمه، تسکین تهوع، کاهش حساسیت دندانها، کمک به کاهش وزن، آنتی باکتریال، ضد قارچ، ضد ویروس، کمک به درمان برونشیت و آسم، کمک به پیشگیری از سرطان، ضد حساسیت، کمک به تنبلی دستگاه گوارش.

طرز تهیه چای پوست پرتقال 
یک قاشق غذاخوری پوست پرتقال خشک را به قطعات کوچک بریده و به مدت ۲۰ دقیقه یا بیشتر دم کنید. اگر از پوست پرتقال تازه استفاده می‌کنید، ۳ قاشق غذاخوری پوست برش خورده توصیه می‌شود. راه دیگر برای انجام این کار آن است که دو سوم فنجان پوست تازه یا یک سوم فنجان پوست پرتقال خشک را که به قطعات کوچک بریده شده، در نیم لیتر آب به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید و اجازه دهید خنک شود. این چای را می‌توانید گرم یا سرد میل کنید و در صورت تمایل، مقداری عسل به آن اضافه کنید.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها