تعداد بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۱۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲ - 2022 24 December
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰ دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱ رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir



جهاد کشاورزی
نانوایی .. می‌گوید ۵ عدد نان بیشتر نمی‌دهیم. شاطر رفتار خوبی با مردم ندارد و بدون نوبت به هر کس دلش خواست نان می‌دهد. نانش هم کیفیت ندارد.

پاسخ جهاد کشاورزی:
با سلام، در خصوص مورد اول، به نانوایی‌ها سفارش شده است که در زمان اوج حضور مشتری تعداد نان را به تناسب جمعیت مدیریت کنند.
در خصوص موارد بعدی نیز تذکر لازم داده خواهد شد.
-----------//-----------

ورزش و جوانان
سالن ورزشی آبادزرشت تنها سالن این منطقه است که تحت پوشش اداره ورزش و جوانان است. اما وضعیت مناسبی ندارد؛ چرا به آن رسیدگی نمی‌کنید؟

پاسخ ورزش و جوانان:
با سلام، نقایص موجود و معایب سالن به اداره کل ورزش و جوانان فارس اعلام شده، در صورت تأمین اعتبار، مشکلات مرتفع خواهد شد.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
مدیریت شهرداری در نگهداری و طراحی فضای سبز بیشتر تلاش کنید. این درختان نیاز به کود دارند. بولوار مدرس شیراز را ببینید که درختان نارنجش چقدر رشد دارند. همه چنار‌های کنار بولوار مسکن مهر هم با این مدیریت تا دو سال دیگر خشک می‌شوند. چون شهرداری کسی را که تخصص کشاورزی داشته باشد، ندارد.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
سلام خدمت شهروند محترم، به اطلاع می‌رساند:
۱- شهرداری شیراز با دارا بودن سازمان پارک‌ها و فضای سبز، دارای اعتباری بالغ بر چندین برابر کل بودجه شهرداری نی‌ریز در حال اجرا و فضای سبز و سایر امور خدماتی است و قیاس دو شهر نی‌ریز با این مقدار بودجه و کلانشهری مانند شیراز صحیح نیست.
اگر قرار است مقایسه‌ای انجام شود، باید با شهرداری‌های شهر‌های همجوار انجام شود.
۲- درختان نارنج سطح شهر در سال جاری دو مرتبه با عملیات محلول‌پاشی آفت‌کش (سمپاشی) و کودی و تغذیه‌ای و در فصل پاییز با رنگ‌های محافظ تنه تیمار شده‌اند.
۳- درختان چنار بولوار ولایت آلوده به آفات کنه شده بوده که با چند نوبت سمپاشی کاملاً کنترل شده و عملیات کود دهی نیز انجام شده است.
به استحضار شما شهروند محترم می‌رساند در سال‌های خشک، آلودگی کنه همه درختان سطح شهر را درگیر می‌کند و آمار درختان انجیر آلوده شده به آفات مؤید این صحبت است.
ضمن این این که سایر شهروندان نظر متفاوتی با شما داشته و اظهار می‌دارند فضای سبز شهر در حال بهبود و پیشرفت است. گرچه نظر حضرتعالی نیز برای شهرداری بسیار محترم می‌باشد.
همچنین شهرداری نی‌ریز دارای کارشناسانی است که هم تخصص فضای سبز و هم تخصص کشاورزی دارند و شما می‌توانید با مراجعه به شهرداری، با کارشناسان دیدار و نظرات خود را عنوان کنید.
-----------//-----------

آموزش و پرورش
لطفاً این وام مرابحه را که می‌خواهید به معلمان بدهید، این بار به افراد تکراری ندهید. همیشه اسم یک سری افراد شامل وام می‌شود. در سری قبل اسم افرادی بود که هم وام ۲۰ میلیونی و هم ۵۰ میلیونی شامل آن‌ها شده بود. چطور است که آن‌ها وام لازم دارند و ما نیاز نداریم؟! لطفاً طبق عدالت رفتار کنید و به یک سری افراد خاص و همیشگی وام ندهید.
-----------//-----------

شبکه بهداشت و درمان
وجود مگس در سطح شهر زیاد و آزاردهنده شده؛ علت چیست؟ لطفاً فکری کنید.
-----------//-----------

امور آبفا
دو ماه است که در خیابان بهداشت بین کاشی زنی و مدرسه در آن طرف خیابان و در پیاده‌رو آب زیادی شب و روز هدر می‌رود. چند بار هم با اداره آب تماس گرفته شده؛ اما اقدامی صورت نگرفته است.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
۱- در مورد مطلب مرد ۱۱۰ ساله با ۱۰۸ فرزند، می‌خواستم بگویم خدا این پدر‌بزرگ عزیز را حفظ کند که مثل گنج است. از صحبت‌های ایشان لذت بردم. چه خوب است که با چنین پدربزرگ‌هایی در مورد گذشته بیشتر سؤال شود. من همیشه در این فکر بودم که این قلعه سوخک برای چه کسی بوده و چه گذشته‌ای داشته است. خدا قوت.
۲- در مورد مطلب مرد ۱۱۰ ساله با ۱۰۸ فرزند، بسیار لذت بردیم. ممنون از تهیه این مصاحبه. اگر تصاویر را در ابعاد اصلی منتشر می‌کردید بهتر بود. برای جناب حاج اسد لطفی و خانواده ایشان طلب طول عمر و تندرستی دارم.
نی‌ریزان فارس: با سلام و درود فراوان، از اظهار لطف شما به روزنامه خودتان سپاسگزاریم. خداوند ان‌شاءا... حافظ ایشان و همه مردان و زنان باتجربه باشد.

ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- آموزش و پرورش
- شبکه بهداشت و درمان
- امور آبفا

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها