تعداد بازدید: ۹۹
کد خبر: ۱۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴ - 2022 17 December
با رعایت چند نکته ساده
نویسنده : بخش مکانیک خودرو هنرستان باهنر نی‌ریز

خرابی باتری ماشین همیشه در بدترین لحظه ممکن رخ می‌دهد. اگر از باتری به درستی مراقبت کنید، مدت زمان طولانی‌تری دوام می‌آورد. عمر باتری خودرو بین 2 تا 4 سال است.

این روز‌ها هزینه تعویض باتری بسیار بالاست. به همین دلیل باید از باتری اتومبیل خود به درستی مراقبت کنید.

به طور منظم در مسافت‌های طولانی 
رانندگی کنید
برای باتری شما خوب است که به طور منظم در مسافت‌های طولانی رانندگی کنید. به گفته انجمن تجارت موتور، رانندگی به طور منظم در مسافت‌های کوتاه می‌تواند باعث فرسودگی سریعتر باتری شود. وقتی در مسافت‌های طولانی رانندگی کنید، باتری خودرو شارژ می‌شود (بعد از هشت ساعت رانندگی باتری کاملاً شارژ خواهد شد) این بدان معنا نیست که شما باید 8 ساعت بدون توقف در هفته رانندگی کنید (یا اصلاً استراحت نکنید)، اما هوشمندانه است که مطمئن شوید فقط در مسافت‌های کوتاه رانندگی نمی‌کنید.

باتری خیلی داغ یا خیلی سرد نشود
همه این امکان را ندارند که همیشه ماشین را در پارکینگ بگذارند. اما اگر این امکان را دارید خیلی خوب است چراکه می‌تواند باتری ماشین را در روز‌های یخبندان زمستان یا هوای بسیار گرم تابستان محافظت کند. باتری، گرما را بهتر تحمل می‌کند، اما دمای بالا می‌تواند باعث تبخیر مایع باتری شود که در نتیجه شارژ آن دچار مشکل می‌شود. دمای سرد نیز به نوبه خود می‌تواند باعث از بین رفتن شارژ باتری شود.
باتری خود را تمیز نگه دارید

هر چند وقت یک بار کاپوت ماشین را بالا بزنید و باتری را خوب بررسی کنید؛ مخصوصاً از نظر علائم خوردگی. می‌توانید این را با چک کردن وجود پودر سفید در اطراف گیره‌های باتری تشخیص دهید. اگر پودر سفید را پیدا کردید، آن را با آب و جوش شیرین و یک برس غیر فلزی تمیز کنید.

نکته مهم: خوردگی اغلب نشانه این است که باتری باید تعویض شود. اما با تمیز نگه داشتن باتری، ممکن است بتوانید عمر آن را بیشتر کنید. 

روی یک نگهدارنده سرمایه گذاری کنید
یک نگهدارنده را به باتری اتومبیل متصل کرده و با این کار مطمئن شوید که باتری شارژ می‌شود یا شارژ خود را حفظ می‌کند و از دست نمی‌دهد. نگهدارنده باتری برای افرادی که زیاد از ماشین خود استفاده نمی‌کنند مفید است.

اگر ماشین شما برای مدت طولانی بی‌استفاده است، باتری شارژ خود را از دست می‌دهد. یک نگهدارنده باتری از این اتفاق جلوگیری می‌کند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها