تعداد بازدید: ۹۳
کد خبر: ۱۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰ - 2022 17 December

/  ️افزایش موارد ابتلا به ویروس سنسیشیال تنفسی در کودکان
دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بسیاری از متخصصان بیماری‌های عفونی بر این باور هستند که به دلیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی در دوران همه گیری کووید۱۹، شاهد کاهش موارد ابتلا به بیماری‌های تنفسی نظیر آنفلوآنزا بودیم؛ اما کاهش میزان رعایت این شیوه نامه‌های بهداشتی، بار دیگر با اوج گیری بیماری‌های تنفسی همراه بوده است.
او ویروس سنسیشیال تنفسی یا RSV را از جمله بیماری‌های تنفسی معرفی کرد که بیشتر در کودکان و نوزادان مشاهده می‌شود و افزود: علایم ابتلا به این ویروس مانند عفونت‌های حاد تنفسی ویروسی دیگر است که به صورت تب، عطسه، سرفه خشک، گرفتگی و آبریزش بینی، بروز می‌یابد.
دکتر حسینی اظهار کرد: نوزادان نارس، نوزادانی که سیستم ایمنی بدن آن‌ها ضعیف است و نوزادانی که مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی مادرزادی هستند، بیشتر در معرض ابتلا به عوارض جدی‌تر این ویروس قرار دارند.
مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با اعلام اینکه این بیماری مانند سرماخوردگی، نیاز به درمان‌های حمایتی دارد، ادامه داد: خانواده‌ها در صورتی که علائم خطر شامل تب بالا، سرفه شدید، خس خس سینه، مشکل در تنفس یا تنفس سریع، تغییر رنگ پوست، بیحالی و اختلال در غذا خوردن مشاهده کردند بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

/ استفاده از ظروف مسی به جای ظروف چدنی، از کم‌خونی جلوگیری می‌کند !
️بهترین ظرف که هم کمبودهای خون بدن را جبران کرده و هم موجب میکروب‌زدایی از غذا می‌شود، ظرف مسی است. در قدیم به دلیل استفاده از ظروف مسی، کمتر به کم‌خونی دچار می‌شدند. ظروف مسی موجب میکروب‌زدایی هم می‌شود. برای پیشگیری از مسمومیت با مس، درون ظروف مسی باید حتماً قلع‌اندود (سفید) شود.

/ صبحانه‌های ساده ولی مقوی که در ۶۰ ثانیه آماده می‌شوند:
️سیب درختی و کره بادام زمینی، ️کره بادام و نان جو، ️پنیر محلی و تمشک، ️جوی دوسر و شیر، ️مخلوط خشکبار

/ با پاکسازی دندان‌ها به جنگ آلزایمر بروید!
️باکتری‌های مسبب التهاب لثه می‌توانند وارد دهان، حلق و حتی مغز شوند. در این صورت آنها مکانی امن برای حمله به سلولهای مغزی خواهند یافت و قربانی را به سمت آلزایمر سوق خواهند داد.
️هرچه بیشتر مسواک زدن و تمیز کردن دندانها را پشت گوش انداخته یا فراموش کنید، خطر ابتلای خود به بیماری فراموشی را بیشتر کرده‌اید.

/ درمان سریع دردهای پریودی (قاعدگی)!
چای، نبات، زنجبیل و دارچین را مخلوط کنید. ترکیب این ۴ قلم، سردی بدن را که معمولاً بعد از چند روز پریودی (خونریزی ماهانه) به زنها دست می‌دهد از بین برده و باعث کاهش درد بدن آنها می‌شود.

/ شاد باشید تا سالم بمانید !
️طبق تحقیقات، غلظت پلاسمای خون افراد شاد کمتر از حدی است که اکثر بیماریها توان فعالیت را داشته باشند. به همین دلیل شادی، اولین دلیل برای بیمار نشدن است.

/ تخمه کدو کمک زیادی به کوچک کردن شکم و پهلو می‌کند!
️۲۸ گرم تخمه کدو ۵ گرم پروتئین دارد؛ کمی کمتر از پروتئینی که در تخم‌مرغ یافت می‌شود و سرشار از مواد مغذی برای داشتن شکمی صاف است. فیبر، روی و پتاسیم موجود در آن برای ساخت و بازیابی عضلات بسیار حیاتی هستند.
برای آب کردن شکم، تخمه کدو را روی سالاد‌ها یا روی جو دوسر بریزید و میل کنید.

/ عصاره قارچ خوراکی رشد سرطان پروستات را متوقف کرد !
تحقیقات جدید محققان نشان می‌دهد که قارچ‌های سفید خوراکی دکمه‌ای می‌توانند روزی ابزاری قدرتمند در سرکوب سرطان پروستات باشند.

/ علائم غلظت خون
سردرد، دردگردن، تنگى نفس، اختلالات بینایى، ضعف و بى حالى، قرمزى وریدهاى چشم، خارش هاى پوستى ، خواب رفتن دست، پا و انگشتان.


/  چگونه جوشهای کمر را از بین ببریم؟
برای درمان جوش کمر، ۱ فنجان پودر جو دوسر را درون یک لگن آب گرم بریزید و یک فنجان سرکه سیب به آن اضافه کنید. ۲ قاشق غذاخوری ماست و ۲ قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را هم به این مخلوط اضافه کنید.سپس آن را روی کمرتان بمالید و بعد از یک ساعت با آب ولرم شستشو دهید. این درمان را یک یا دو بار در روز تکرار کنید.

/ طبق نتایج مطالعات محققان استرالیایی، کار بیش از ۳۹ ساعت در هفته برای زنان و ۴۷ ساعت در هفته برای مردان، باعث تأثیرات منفی عمیقی بر سلامت روان آنها می‌شود.
البته این نشان‌دهنده مقاومت بیشتر مردان نیست؛ بلکه زنان به خاطر کارِ در خانه‌ بیشتری که انجام می‌دهند، زمان کمتری را تحمل می‌کنند.

/ کیوی پادزهر سیگار است !
این میوه مواد سمی و رادیکالهای آزاد دود سیگار را از بین می‌برد. سیگاریها باید ۴۰٪ بیشتر ویتامین C مصرف کنند که این مقدار با خوردن ۲ عدد کیوی در روز تأمین می‌شود.

/ چرا اسید معده خود معده را سوراخ نمی‌کند؟
دلیل این که اسید معده خود معده را سوراخ نمی‌کند، این است که سرعت تولید پوسته‌های دیواره معده از سرعت نابودی آنها بسیار بیشتر است. همچنین پوشش داخلی معده، مواد محافظت کننده ترشح می‌کند.

/ مصرف روزانه ۱ لیوان سرکه انگبین تأثیرات شفابخشی در درمان کبد چرب دارد!
️عرق کاسنی، عرق خارشتر، عرق بید و عرق شاه‌تره نیز از عرقیات مفید در بیماری کبد چرب هستند.
️شربت سرکه انگبین تأثیر چشمگیری در پاکسازی کبد و دستگاه گوارش، افزایش انرژی بدن و رفع نفخ معده، کبد چرب، گلو درد و سرفه دارد.

/ رفتار خشن والدین نسبت به کودکان باعث کوچک ماندن قسمتهایی از مغز کودکان در جوانی می‌شود !
️محققان با بررسی مجموعه‌ای از کودکان که در سال ۲۰۰۰ متولد شده‌اند و بررسی شرایط اجتماعی آن‌ها متوجه شدند، قسمتی از مغز کودکانی که والدین آنها زود عصبانی می‌شدند و آنها را تنبیه می‌کردند، نسبت به کودکانی که این شرایط را نداشتند کوچکتر است.
️جالب است که این خشونت و تنبیه‌ها خیلی شدت نداشته و در کشورهایی مثل کانادا این نوع تنبیه‌ها معمولی است. محققان معتقدند، این به خاطر رفتار خشن والدین در ۲ تا ۹ سالگی کودک است.
در توصیه‌های دینی هم تأکید شده تا ۷ سالگی نسبت‌ به‌ بچه خشونت نداشته باشید.

/ گیاهان و میوه‌هایی که بهتر از هر قرص لاغری هستند!
️زغال‌اخته، ️شاتوت، ️آلبالو، ️کیوی، ️گریپ‌فروت، ️زردچوبه، ️دارچین، ️زنجبیل، ️لیمو.

/ خوردن ۷ تا ۸ وعده میوه‌جات و سبزیجات تازه در طول روز مانند سیب، پرتقال، انار و کاهو، مخصوصاً در زمان آلودگی هوا، می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. همچنین از دیگر فواید سبزی و میوه، چربی‌سوزی و رسیدن به وزن ایده‌آل در شما است.

/ برنج قهوه‌ای منبع خوبی از منیزیم، فسفر، سلنیوم، ویتامین B۱، ویتامین B۳، ویتامین B۶، منگنز و فیبر است که در تأمین تندرستی بدن نقش زیادی دارد؛ با گنجاندن برنج قهوه‌ای در برنامه غذایی روزانه، می‌توانید نیازهای مختلف بدن را رفع کنید.
برنج قهوه‌ای به کنترل وزن کمک می‌کند و نقش زیادی در کاهش وزن دارد. زنانی که در رژیم کاهش وزن خود  از برنج قهوه‌ای استفاده می‌کنند، وزن بیشتری  را کم خواهند کرد.

/ دارچین بر ترشح هورمون‌های گوارش بدن تأثیر می‌گذارد؛ به طوری که این ادویه باعث تحریک هورمونها شده و کربوهیدارت و گلوکز کنترل شده را به سلولهای خونی وارد می‌کند و همین امر موجب کاهش ۱۰ تا ۳۰ درصدی قند خون بدن می‌شود.

/ خواص خرمای خشک
خرمای خشک سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. این میوه خشک سرشار از فیبر غذایی است، از یبوست پیشگیری و سیستم گوارشی را پاکسازی می‌کند. با دفع کلسترول از رگ‌ها، در حفظ تندرستی قلب و عروق مؤثر است. میوه‌ای کم کالری است که با کلسترول مضر مقابله می‌کند. فیبر بالای موجود در آن، منبع عالی انرژی و برای کاهش وزن مناسب است؛ سوء هاضمه، سوزش سردل و اسیدیته معده را کاهش می‌دهد، سرشار از کلسیم است و علاوه بر آن، از بروز آرتریت و پوکی استخوان پیشگیری می‌کند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها