تعداد بازدید: ۶۱
کد خبر: ۱۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳ - 2022 17 December
رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه شمالی استان گفت: بررسی تجزیه و تحلیل حوادث رانندگی استان در آبان ماه سال جاری، نشان می‌دهد که علت ۴۲ درصد از این تصادفات توجه نکردن به جلو بوده است.

 سرهنگ علی‌اصغر همایون‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: بررسی‌های آماری از تصادفات و تجزیه و تحلیل‌های به عمل آمده در آبان‌ماه سال جاری، مبین وقوع ۶۷ درصد از تصادفات جرحی و فوتی در محور‌های اصلی، ۲۶ درصد برخورد موتور‌سیکلت با خودرو و ۴۸ درصد از نوع واژگونی است.

وی با بیان این که ۳۲ درصد تصادفات آبان ماه سال جاری بین ساعت‌های ۸ تا ۱۱ شب به وقوع پیوسته، گفت: سهم ۲۶ درصدی جانباختگان از موتورسواران و سهم ۴۲ درصدی توجه نکردن به جلو، بر ضرورت توجه و پرداختن به این دو موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

سرهنگ همایون‌پور با تأکید بر اقدامات کنترلی و عملیاتی از طریق اجرای طرح‌های فوق‌العاده در زمینه برخورد با موتورسواران متخلف و همچنین برخورد با تخلفات حادثه‌ساز، افزود: با عنایت به این که عدم توجه به جلو (با ۴۲ درصد سهم از علل وقوع) و تصادفات از نوع واژگونی (با ۴۸ درصد سهم از انواع تصادفات) از فراوانی خاصی برخوردار بوده و هر دو از مصادیق بارز حواس‌پرتی هنگام رانندگی محسوب می‌شود، انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی در این خصوص بر کاهش ناهنجاری‌های رفتاری تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه شمالی استان فارس گفت: استفاده از تلفن همراه و وسایل و تجهیزات ارتباطی مشابه، خوردن و آشامیدن، استفاده از دخانیات و در آغوش داشتن فرزندان هنگام رانندگی، از مصادیق تخلف توجه نکردن به جلو در رانندگی است.

سرهنگ همایون‌پور تصریح کرد: بیان موضع‌گیری متناسب رانندگان و کاربران ترافیک در قالب آموزش و استمرار بر آن (آموزش) می‌تواند در ایجاد تمرکز و حواس‌جمعی در رانندگی مؤثر باشد و وضعیت را بهبود بخشد.  

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها