تعداد بازدید: ۲۲۷۰
کد خبر: ۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰ - 2017 04 March
آیت‌ا... فقیه:
امام جمعه نی‌ریز از مردم خواست تا در آستانه سال جدید، فقرا و نیازمندان را هم مثل خودشان نو کنند.
عابد نعمتی: امام جمعه نی‌ریز در خطبه‌های نماز جمعه  13 اسفند، هفته احسان و نیکوکاری را یادآور شد و از نمازگزاران خواست تا در سال جدید به فکر خوراک و پوشاک نیازمندان باشند.

ایشان با بیان این که فقرا و ایتام هم دوست دارند در عید نوروز نو شوند، از نمازگزاران خواست تا در حق آنها پدری و مادری کنند.

خطیب جمعه نی‌ریز گفت: «کمیته امداد با کمک مردم به محرومان سرکشی کند، به خانه‌های بی‌نوایان برود و از نزدیک زندگی آنها را ببیند. دولت اسلامی مکلف است به محرومان جامعه برسد و برایشان دل بسوزاند. »

ایشان لزوم استفاده از اجناس و تولیدات داخلی را یادآور شد و از مردم خواست بازار داخلی را تقویت کنند و با تولید محصولات باکیفیت، بازار مصرف خارجی‌ها نباشند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل همه باید پاسخگوی مردم باشند، عنوان داشت: «کابینه را کابینه 80 میلیونی قرار دهید؛ نه هیئت دولت تنها. دولت می‌گوید جلوی تورم را گرفته‌ایم؛ اما رکود و بیکاری را چه کردید؟ »

آیت‌ا... فقیه سالروز تأسیس کانونهای فرهنگی مساجد را یادآور شد و هدف آن را ترویج دین خدا و آیین اسلام دانست.

ایشان در عین حال از مسئولین پرورشی و آموزشی شهرستان و دبیران و معلمان انتقاد کرد و با بیان این که تنها یک دانش‌آموز در نماز جماعت صبح شرکت می‌کند، از آنها خواست تا به جای کاغذبازی، در تربیت صحیح اسلامی دانش‌آموزان بکوشند.

آیت‌ا... فقیه همچنین از حضور نداشتن مسئولین ادارات در نماز جماعت انتقاد کرد. خطیب جمعه نی‌ریز خطاب به آنها  گفت: «شما باید در صف اول نماز جماعت باشید. شما خادم مردمید و باید در کنار آنها باشید و صدای آنها را بشنوید. درِ اتاق شما باید به روی مردم باز باشد و با آنها تندی نکنید.»

امام جمعه نی‌ریز با تأکید مجدد بر رسیدگی به سیل‌زدگان ریزاب، از خراب شدن چندین خانه در جریان بارندگی اخیر در شهر مشکان خبر داد و از مسئولین خواست تا به آنها نیز رسیدگی کنند.

ایشان روز درختکاری و هفته منابع طبیعی را هم خاطرنشان ساخت و در پایان، با اشاره به بارندگی‌های خوب شهرستان، خواستار حفظ منابع طبیعی و جنگلها شد تا به گفته ایشان، منطقه ما باران‌زا و مرطوب باقی بماند.




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها