تعداد بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۱۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱ - 2022 17 December
قدمی محکم برای نظارت بیشتر بر بهداشت اصناف
دفتر خدمات سلامت شهرستان نی‌ریز با حضور مسئولان شهرستان افتتاح شد تا اصناف از این به بعد برای آموزش و خدمات بهداشتی به آن مراجعه کنند.

طیبه عابدی مدیر و مسئول فنی دفتر خدمات سلامت شماره یک نی‌ریز در حاشیه این جلسه که با حضور دکتر داور آل‌داود رئیس شبکه بهداشت، رسول حقیری معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری، حسین ارشدی رئیس اتاق اصناف، مهندس رحیمی مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و بازرسان بهداشت محیط برگزار شد، اظهار داشت: «تاکنون دولت موظف بود سلامت خدمت و کالا را تعیین کند که نیاز به نیروی انسانی و هزینه زیادی داشت؛ بنابراین طرحی مطرح شد با این موضوع که این وظیفه به بخش خصوصی سپرده شود و تضمین سلامت خدمت و کالا به عهده ارائه دهنده خدمت و کالا باشد.»

وی با بیان این که این دفتر پنجمین دفتر فعال زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، گفت: «فعالیت‌های ما فعلاً شامل، انجام ممیزی بهداشتی (خودکنترلی و خود اظهاری)، آموزش بهداشت اصناف و صدور کارت تندرستی است که در آینده افزایش می‌یابد.»

عابدی عنوان داشت: «دفاتر خدمات سلامت در راستای طرح ملی سلامت و با هدف ارتقاء سطح بهداشت جامعه از طریق اجرای خودکنترلی و خوداظهاری بهداشتی، بر اساس مواد ۲۴، ۲۵ و ۴۱ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، تأسیس شده‌اند. مالکان،  مدیران و متصدیان مراکز و اماکن مشمول این آیین‌نامه موظفند آخرین وضعیت شرایط بهداشتی و بهسازی محل فعالیت خود را اظهار کنند. انجام این فرایند  از طریق عقد قرارداد با دفتر خدمات سلامت امکان‌پذیر است.»

افتتاح دفتر خدمات سلامت شهرستان نی‌ریز

در مراسم افتتاحیه این دفتر، دکتر آل‌داود رئیس شبکه بهداشت و درمان گفت: «این دفتر قرار است آموزش‌های بهداشتی را به شکل گسترده‌تر و تخصصی‌تر ارائه دهد. البته سختی‌هایی دارد که نتیجه آن به نفع شهرستان و مردم است. امیدوارم فرمانداری و اتاق اصناف حمایت خودشان را از این دفتر داشته باشند.»

رسول حقیری معاون برنامه‌ریزی و توسعه  فرمانداری نی‌ریز هم با اظهار امیدواری از این که اصناف به سمت حوزه سلامت سوق داده شوند، گفت: «قرار شده شروع کار از نانوایی‌ها باشد که سلامتی مردم با آن بیشتر سر و کار دارد.»

نشانی و تلفن تماس دفتر  خدمات سلامت شماره یک نی‌ریز:
بولوار شهید سلیمانی (استقلال سابق) / بعد از سه‌راه قائم

تلفن: ۰۷۱۵۳۸۲۷۵۹۱   /   ۰۹۱۷۷۲۴۳۸۷۶

پیج اینستاگرام:
Khadamat_salamat_neyriz

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها