تعداد بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۱۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶ - 2022 14 December
قطعنامه با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید.

در نشست امروز کمیسیون مقام زن سازمان ملل، قطعنامه حذف ایران از این کمیسیون با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا؛ کشورهای بولیوی، چین، قزاقستان، نیکاراگوئه، نیجریه، عمان، روسیه و زیمبابوه به قطعنامه پیشنهادی برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل رأی مخالف دادند.

پیش از رای گیری، نمایندگان برخی کشورها در مخالفت با پیش‌نویس این قطعنامه به سخنرانی پرداختند.

-------------------------------------------------------------------------

واکنش ایران به اخراج از کمیسیون مقام زن سازمان ملل

ایروانی، نماینده ایران در سازمان ملل:
جمهوری اسلامی ایران پیش‌نویس قطعنامه E/2023/L.4 برای پایان دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن را قاطعانه رد و به شدت محکوم می‌کند و از اعضای اکوسوک تقاضا دارد که به این پیش‌نویس رای منفی بدهند.

برای ایالات متحده غیرقابل تحمل است که شاهد حضور فعالانه زنان قوی، پویا، خودکفا و هوشمند ایرانی در زندگی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی باشد./ ایسنا 

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
0
شايد بي انصافي باشد كه وضعيت كنوني زنان در ايران را بدترين وضعيت موجود در جهان تصور كنيم. البته اينها همه مرهون تلاش 100 ساله گذشته زنان و زمينه هايي است كه روشنفكران و حتي حكام 100 سال اخير ( حتي با زور ) ايجاد كرده اند. اما نمي توان نسبت به بي حرمتي زنان در چند دهه اخير هم بي تفاوت بود. اين حرمت شكني به خصوص در باره بانواني كه پوشش آنان دلخواه حكومت نبوده است اتفاق افتاده است. اين تذكر ساده و يا گاهي اخذ تعهد از زنان در خصوص پوشش چيز كمي نيست. .... درست مثل اين است كه در جامعه اي ديگر به مردان ريش دار تذكر دهند و بابت داشتن ريش از آنان تعهد بگيرند و يا حتي در مواردي براي آنان جرم هاي نقدي و زندان در نظر بگيرند. روح اين عمل بسيار ... تحقير كنند است. و در اين مورد خاص به نظر مي رسد كشوري كه اين حداقل انتخاب را به زنان خود نمي دهد جايگاهي در كميسيون زنان ندارد. اگر حرف اين باشد كه قانون است اينهمه سفسطه اي بيش نيست چرا كه قانون فرع عدالت است و عدالت فرع حق. اگر هم حرف اين باشد كه اين عين عدالت و حق است البته كه هزاران اشكال بر آن وارد است و هنوز نيز بين صاحبنظران و فقها در اين خصوص اجماعي وجود ندارد. ... اگر هم بحث بر سر آن باشد كه قانون را نمايندگان مردم تصويب كرده اند كه به دلايل بالا و نحوه ساز و كار انتخابات، نمايندگي نمايندگان زير سوال است. ... جايي مي گويند همه جا قانون دارد ما هم قانون داريم اما نمي گويند اين قانون بايد در مسير حق باشد و مهمتر اينكه مورد خواست اكثريت.( البته اگر تعاريف حق ،مردم، اكثريت و... را از ديدگاه خودخواهانه عوض نكنيم )
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها