تعداد بازدید: ۵۵۷
کد خبر: ۱۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳ - 2022 10 December

رئیس پلیس فتا استان در خصوص کلاهبرداری تلفنی با ترفند برنده شدن در مسابقات صدا و سیما به شهروندان هشدار داد و گفت: به هیچ‌وجه فریب تماسهای تلفنی یا پیامهای ارسالی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر برنده شدن در مسابقات مختلف را نخورند و برای دریافت جایزه اطلاعات خود را ارسال نکنند.
سرهنگ امیرحسین سلیمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: کلاهبرداران با ارسال پیامک، تماس تلفنی یا پیام در شبکه‌های اجتماعی، مژده برنده شدن شهروندان را در قرعه‌کشی مسابقات و یا جشنواره‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی می‌دهند.

وی افزود: مجرمان با واردکردن شماره تماس قربانی در برنامه بانکی موجود در دستگاه خود و با بیان این که کد قرعه‌کشی برای کاربر ارسال می‌شود، کد فعال‌سازی برنامه‌های بانکی را از قربانی دریافت و با ورود به برنامه، موجودی حساب بانکی را به سرقت می‌برند.

رئیس پلیس فتا استان به کاربران توصیه کرد: فریب کلاهبرداران را در تماسهای تلفنی و پیامکی مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی نخورده و از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر ارسال هرگونه کد فعال‌سازی و انجام هرگونه عملیات بانکی ازجمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک، تغییر زبان دستگاه خودپرداز به انگلیسی و انجام تراکنش و... به بهانه برنده شدن در مسابقه‌ها و یا قرعه‌کشی‌های رادیویی و تلویزیونی، خودداری کنند.

سرهنگ سلیمانی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریتهای سایبری و یا شماره تماس 096380 به‌ صورت 24 ساعته با همکاران ما در میان بگذارند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها