تعداد بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۱۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹ - 2022 03 December
5 هزار گلدان گلهای فصلی در میادین و خیابان‌های شهر کاشته شده است.

مسئول واحد فضای سبز شهرداری نی‌ریز در گفتگو با نی‌ریزان فارس گفت: روند کاشت گلهای فصلی متناسب با نیمه دوم سال در سطح معابر و میادین سطح شهر توسط واحد فضای سبز شهرداری نی‌ریز آغاز شده است.

غفار خالقی افزود: اعتباری که برای این مرحله از گل‌کاری گذاشته شده است 120 میلیون تومان بوده که 50 میلیون تومان برای 10 هزار گلدان کلم سفید و بنفش بوده و 70 میلیون تومان هم برای خرید 5 هزار گلدان داودی.

وی که از خردادماه امسال دوباره در این سمت مشغول به کار شده است وعده داد: برای گل‌کاری اسفندماه از همین الان گلخانه‌های شهرداری را آماده کرده‌ایم و بذرهای مورد نیاز نیز خریداری شده است.

علت رنگ کردن تنه درختان نارنج
وی همچنین در خصوص رنگ کردن تنه درختان نارنج در بلوارهای سطح شهر گفت: در ابتدا بگویم که این رنگ یک رنگ معمولی نیست بلکه به ماده التیام بخش محافظ تنه درخت معروف است و در واقع جلوی باکتریایی شدن درختان مخصوصاً مرکبات را می‌گیرد.

این اقدام در بلوار سرداران انجام شده و در بلوار استقلال در حال انجام است.

وی در خصوص علائمی که درختان را با مشکل روبرو می‌کند گفت: درخت در ابتدا دچار استپ رشدی می‌شود، ریزبرگ‌های آن زیاد می‌شود، خشکیدگی سرشاخه‌ها، گل‌دهی زیاد و میوه‌های کوچک و... از نشانه‌های آن می‌باشد.

خالقی این مشکل را برای درختان جنوب کشور زیاد دانست و گفت: در حال حاضر در شهرهایی مثل جهرم، داراب، قیر و کارزین، بندرعباس، رودان، حاجی‌آباد داراب و... با اوج‌گیری این باکتری اقدام به پوشش تنه درختان کرده‌اند که ما هم برای اولین بار در نی‌ریز دست به این کار زده‌ایم. 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها