تعداد بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۱۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲ - 2022 03 December
بیست و چهارمین مانور سراسری «زلزله و ایمنی» با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» 8 آذر همزمان با سراسر کشور به صورت نمادین در دبیرستان شهید رجایی  نی‌ریز اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نی‌ریز، در این مانور، دانش‌آموزان با پخش صدای آژیر زلزله از بلندگو، ابتدا پناهگیری کردند و سپس فرآیند خروج اضطراری از ساختمان مدرسه صورت گرفت. در ادامه نیز اقدامات امداد و نجات توسط دانش‌آموزان و نهادهای مسئول انجام شد تا تمرینی برای مواجه با یک زلزله واقعی صورت گیرد.

 در حاشیه این مراسم، علیرضا میرزایی معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار با بیان این که ایران کشوری حادثه‌خیز است، گفت: کشور ما از لحاظ موقعیت جغرافیایی و بروز حوادث طبیعی مانند سیل‌، زلزله‌، نشست‌، رانش زمین و طوفان،  در رتبه دهم جهان و چهارم آسیا قرار دارد. لذا موضوع مقاوم‌سازی، آموزش و اطلاع‌رسانی، از مهمترین عوامل پیشگیری و مقابله با هرگونه حوادث احتمالی بحران و همچنین از ضروری‌ترین موارد جهت کاهش خسارات جانی و مالی است.

وی هدف از اجرای این مانور را آموزش و آشنایی دانش‌آموزان با مباحثی همچون پناهگیری و خروج ایمن دانست وتأکید کرد: آماده بودن و دانستن این‌که موقع زلزله چه کاری باید انجام داد، می‌تواند جان بسیاری از افراد را نجات دهد. شهرستان  نی‌ریز روی گسل زلزله قرار دارد و این گونه آموزشها برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان ضروری به نظر می‌رسد.

نوشتنی است مانور زلزله با همکاری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان نی‌ریز، هر سال هشتم آذر‌ماه در مدارس برگزار می‌شود.

برگزاری مانور ایمنی و زلزله در مدارس نی‌ریز

 

 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها